Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-17, 02:19
  #1
Medlem
Hur påverkar det kroppen?

Läser man om det, så verkar det som att man får problem först då även Hb är lågt

Jag har bra Hb, men mina depåer töms alltid och då får jag Hb- brist symtom, dvs trött, lättare andfådd, blek, luddig i huvet. Det sägs att min oförmåga att lagra upp ferritin beror på att jag har rls och sist fick jag 15 sprutor för,att få upp värdet till 50. Innan sprutorna hade jag 9
__________________
Senast redigerad av Philomenia 2017-01-17 kl. 02:32.
Citera
2017-01-17, 02:26
  #2
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Påverkar jättemycket, främst syn, balans och ork. Jag orkade inte ens äta när jag hade som störst brist. Försök att få i dig så mycket järn som möjligt via kost, kombinera med B12 och D-vitamin tilskott.

Här kan du läsa mer:
http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=335
__________________
Senast redigerad av Stygian-Vista 2017-01-17 kl. 02:28.
Citera
2017-01-17, 02:29
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Philomenia
Hur påverkar det kroppen?

Läser man om det, så verkar det som att man får problem först då även Hb är lågt

Jag har bra Hb, men mina depåer töms alltid och då får jag Hb- brist symtom, dvs trött, lättare anfådd, blek, luddig i huvet. Det sägs att min oförmåga att lagra upp ferritin beror på att jag har rls och sist fick jag 15 sprutor för,att få upp värdet

Fråga. Medicinerat något för RLS? Kan vara värt att testa dopaminagonister, L-dopa eller Selegiline.
Citera
2017-01-17, 02:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jegfaller
Fråga. Medicinerat något för RLS? Kan vara värt att testa dopaminagonister, L-dopa eller Selegiline.

Jag äter dopaninagonister, dvs Sifrol, så låg dos som möjligt. Just nu en halv tablett 0,18, men ofta bara en kvarts tablett och det dämpar rlssymptomen ganska bra.
__________________
Senast redigerad av Philomenia 2017-01-17 kl. 02:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback