Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-01-23, 21:52
  #37
Medlem
666000999s avatar
Skriv en arg lapp!

Gärna på flera olika spårk eftersom du bor i ett invandrarområde.
Citera
2017-01-24, 07:24
  #38
Medlem
maxorrs avatar
Går ju att kräva ett nyckel cylinder skåp där man låser in sin tvätttid så är ju saken ur världen om vems tid är vems så länge ingen bryter sönder skåpet om ingen redan svarat det logiska. Den som låser in tidsspannet först på tex 3 tim i stöten har tiden
__________________
Senast redigerad av maxorr 2017-01-24 kl. 07:29.
Citera
2017-01-24, 08:16
  #39
Medlem
cyberbanans avatar
I min förra BRF hade vi ett suveränt enkelt bokningssystem. En helt vanlig jävla kalender med en vecka per uppslag, och med en rad för varje timme. Sedan var det markerat vilka klockslag som gällde för de aktuella tvättiderna. Typ 8-11, 11-13, 13-15,... eller vad det nu var för klockslag. Sedan skrev man bara i sitt namn och lägenhetsnummer de tider man ville boka upp sig på. Ville man boka upp sig på 8-10 och 10-12 så var det bara att skriva sitt namn på två tvättider. Jag minns inte att det fanns några uttalade regler om att man bara fick skriva upp sig på ett visst antal tvättider per vecka. Jag tror det bara var vanligt jävla hyfs som gällde. Även vi hade regeln att ifall man inte slängt in sina grejer inom en halvtimme från utsatt tid så var det fritt för nån annan att ta över. Klockrent skulle jag säga. Ifall man visste att man inte skulle börja tvätta förrän 8:30 på morgonen var det väldigt enkelt att skriva det i kalendern, så fick man börja lite senare. Ifall man blev klar tidigt så skrev man in i kalendern då man gick därifrån.

Jag minns inte att det någonsin var några problem med detta system.


EDIT: Rättare sagt så var det nog helt okej att tvätta flera gånger per vecka, men ansågs inte snyggt att man skrev upp sig på flera pass i ett tidigt skede. Ifall man skrev upp sig för att tvätta på tisdagen så var det helt okej att man efter att man tvättat klart skrev upp sig på att tvätta även under torsdagen ifall det fanns tvättider lediga. Det var nog inte heller ansett som snyggt att skriva upp sig på varje måndag 8-10 för hela året. Men jag tror inte kalendrarna sträckte sig så många veckor framåt i tiden, så det var nog inte möjligt att göra det ens. Tror tvättiderna bara var markerade för typ två eller max tre veckor åt gången. Det var ju någon som markerade detta för hand med en bläckpenna typ en gång i veckan.
__________________
Senast redigerad av cyberbanan 2017-01-24 kl. 08:22.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback