Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-16, 22:35
  #1
Medlem
Hej!

Finns det jobb som gör så att man får göra sitt arbete och sedan gå hem efter man har gjort sitt för dagen? Tänker då att man kan jobba väldigt snabbt för att då komma hem tidigare?

Något slags lager arbete eller liknande kanske? Vet ni några alternativ så hojta till!
Citera
2017-01-16, 22:53
  #2
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genietErik192
Hej!

Finns det jobb som gör så att man får göra sitt arbete och sedan gå hem efter man har gjort sitt för dagen? Tänker då att man kan jobba väldigt snabbt för att då komma hem tidigare?

Något slags lager arbete eller liknande kanske? Vet ni några alternativ så hojta till!


Smuggling av människor, droger eller vapen. När du är klar så får du gå hem...


Nej men annars så finns det små tjänster i affärer inventering, Dåligt betalt men du får gå hem när du är klar. blir ingen månadslön, du får betalt för den dagen du jobbade.

Svartjobb som målare och snickare t.ex.
Asfaltsläggare och allmänna vägarbetare brukar ju annars slå upp för dagen runt halv 7 och stå där till kvart i 10. Sedan är de borta till kvart i 4 då någon är där och låser utrustningen....

Vill du komma hem tidigt så sök nattjobb... Men va fan ska du hem och göra?
Citera
2017-01-16, 22:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Smuggling av människor, droger eller vapen. När du är klar så får du gå hem...


Nej men annars så finns det små tjänster i affärer inventering, Dåligt betalt men du får gå hem när du är klar. blir ingen månadslön, du får betalt för den dagen du jobbade.

Svartjobb som målare och snickare t.ex.
Asfaltsläggare och allmänna vägarbetare brukar ju annars slå upp för dagen runt halv 7 och stå där till kvart i 10. Sedan är de borta till kvart i 4 då någon är där och låser utrustningen....

Vill du komma hem tidigt så sök nattjobb... Men va fan ska du hem och göra?

Vad ska jag inte hem och göra? nej men gillar att komma hem och ha en relativt lång lunchrast, eller sluta tidigt. Ska möjligtvis nu söka in på en PT-kurs så då har jag la garanterat jobb efter.
Men om jag ska jobba 1 år nu kanske skulle det va skönt att ha något sådant jobb.
Nattjobb skulle kunna vara något för mig då kanske.
Citera
2017-01-16, 23:00
  #4
Medlem
apelsinhimlens avatar
Tänker precis som TS på någon form av lager- och uppackningsarbete.

Många butiker får leverans varje dag och det brukar man köra igång med innan butiken öppnar.
Citera
2017-01-16, 23:05
  #5
Medlem
likeets avatar
Sopgubbe har dessa förmåner på vissa företag.
Inom byggbranschen också.
Citera
2017-01-16, 23:08
  #6
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genietErik192
Vad ska jag inte hem och göra? nej men gillar att komma hem och ha en relativt lång lunchrast, eller sluta tidigt. Ska möjligtvis nu söka in på en PT-kurs så då har jag la garanterat jobb efter.
Men om jag ska jobba 1 år nu kanske skulle det va skönt att ha något sådant jobb.
Nattjobb skulle kunna vara något för mig då kanske.


PT- Personlig Tränare?

Dessa brukar inte bara jobba 2 timmar på en dag.

PT har ofta ett flertal kunder eftersom många PT jobbar på något gym, där det finns en gedigen kundlista som gymmets kanske 5 PT's delar på. Flexibla tider men detta kan även gälla jobb efter klockan 18.
Citera
2017-01-16, 23:11
  #7
Medlem
Problemet är att om du kan göra 8 timmars arbete på 6 timmar så finns det garanterat någon dom kan anställa som jobbar i samma takt fast i 8 timmar.
Jag jobbar själv 6 timmar per dag (och får bara lön för dom 6 timmarna) men det funkar för jag har mer ork och tid till annat plus att jag inte har stora kostnader just nu.
Citera
2017-01-16, 23:42
  #8
Medlem
minponnys avatar
Kör lastbil brukar dock oftast bli längre dagar
Citera
2017-01-16, 23:48
  #9
Medlem
Det finns företag som har förtroendearbetstid vilket innebär att du förvaltar din arbetstid själv och kan alltså gå hem när du anser dig vara klar eller ta långlunch eller köra ett gympass mitt på dagen. Samtidigt så får man ju då jobba över om det krävs för tjänsten och man har vanligtvis ingen ekonomisk ersättning för det.
Citera
2017-01-17, 00:09
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Det finns företag som har förtroendearbetstid vilket innebär att du förvaltar din arbetstid själv och kan alltså gå hem när du anser dig vara klar eller ta långlunch eller köra ett gympass mitt på dagen. Samtidigt så får man ju då jobba över om det krävs för tjänsten och man har vanligtvis ingen ekonomisk ersättning för det.

Jo, då gäller de ju bara hitta ett också, det kan vara lite svårt.

Annars det där med flexibla tider som PT verkar relativt skönt om man bor nära gymmet. Då kan man la t.ex. gå hem och komma tillbaks lite imellan om man vill.
Citera
2017-01-17, 07:59
  #11
Medlem
Där är många som vill jobba 8 timmar och inte gå hem tidigt så du lär nog inte få något jobb kan jag säga.
Citera
2017-01-17, 08:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genietErik192
Jo, då gäller de ju bara hitta ett också, det kan vara lite svårt.

Annars det där med flexibla tider som PT verkar relativt skönt om man bor nära gymmet. Då kan man la t.ex. gå hem och komma tillbaks lite imellan om man vill.

Du verkar vilja bli PT för att du tror att där är sköna tider att jobba på. Du lär nog bli en bra PT .
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback