Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-20, 20:02
  #13
Medlem
dödsknivens avatar
Det finns ju olika ultralopp i typ fjällen där man som tävlande ska bära med sig det nödvändigaste i ryggsäck. Det finns en anledning till att det är lika mycket tävling i att ha så lätt packning med sig som möjligt... Våldtäktsmord är nog inte ett för starkt ord för att beskriva vad du skulle göra med dina knän
Citera
2017-03-26, 01:54
  #14
Medlem
freeriderXIIs avatar
Finns det någon nu befintligt sportstjärna som ni tror skulle vara bra på att kuta 1 mil med packning?

Förena kondition med styrka.

Det beror givetvis på hur mycket packning man har men säg 20- 45 kg.
Citera
2017-03-26, 01:59
  #15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Finns det någon nu befintligt sportstjärna som ni tror skulle vara bra på att kuta 1 mil med packning?

Förena kondition med styrka.

Det beror givetvis på hur mycket packning man har men säg 20- 45 kg.

Peja Lindholm kanske? Annars känns väl både Mauler och Rolf-Göran Bengtsson aktuella.
Citera
2017-03-26, 03:14
  #16
Medlem
freeriderXIIs avatar
Någon sorts bana i den vilda naturen vore nog bäst istället för att kuta på en löparbana inne på en stadium.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2017-03-26 kl. 03:16.
Citera
2017-04-12, 11:43
  #17
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Finns det någon nu befintligt sportstjärna som ni tror skulle vara bra på att kuta 1 mil med packning?

Förena kondition med styrka.

Det beror givetvis på hur mycket packning man har men säg 20- 45 kg.

Jag skulle tro att någon i brottningslandslaget skulle lämpa sig bra för denna typ av sport.

Brandmän i olika länder brukar ju ha olika tävlingar där de använder sin arbetsutrustning och utför olika moment på tid. Dock tror jag en mil är lite långt, då tar man brandbilen.
Citera
2017-04-12, 13:04
  #18
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berra77
Jag skulle tro att någon i brottningslandslaget skulle lämpa sig bra för denna typ av sport.

Brandmän i olika länder brukar ju ha olika tävlingar där de använder sin arbetsutrustning och utför olika moment på tid. Dock tror jag en mil är lite långt, då tar man brandbilen.

Brottare här! När jag var yngre sprang vi uppför backar/sluttningar. Dock inte med ryggsäck, utan våra brottningspartners...Inte direkt en behaglig känsla att ha minst 60kg på ryggen och bli tvungen att löpa uppåt, men fan vad det gav resultat. Ramlade någon och rullade ned så var det bara att börja om.

Sliter enormt på knäna i det långa loppet och ser inte något syfte alls till att springa runt med en jävla ryggsäck? Vad man skulle kalla sporten? Försten till rullstol?

Edit: Såg att du ville döpa loppet till Kungliga Överlevnadsloppet Ahahahahahaha snälla
__________________
Senast redigerad av Pocarisweat 2017-04-12 kl. 14:02.
Citera
2017-05-28, 00:41
  #19
Medlem
freeriderXIIs avatar
edit felpost.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2017-05-28 kl. 00:46.
Citera
2017-05-28, 01:24
  #20
Avstängd
DRD4s avatar
Här är det orientering i fjällen BAMM, man ska ha med tält/sovsäck 4-8 kg

http://bjorkliden.com/bamm/fragor-svar/
Citera
2017-05-31, 06:59
  #21
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Det ska noga krävas tillräckligt många nördar för att anordna en tävling av denna slag.
Det som däremot förekommer är dårar som springer hinderbanor/OCR med just denna utrustning, UTÖVER vikterna man måste bära på de olika hinderna. Jag såg en oxe, stor som ett utedass, som sprang i kängor och en stadig väska på ryggen. Han tog sig t.o.m. över hinder vanliga sopor inte klara utan extrapackning haha. D.v.s. inom OCR skulle det nog vara kul med en extragrupp för dem som väljer att springa loppet med packning. Större fenomen än så kommer det garanterat inte att bli.
Citera
2017-05-31, 07:23
  #22
Medlem
VM i kärringkånk anordnas varje år i Finland..det är det närmaste man kan tänka sig.
Citera
2017-12-28, 17:35
  #23
Medlem
freeriderXIIs avatar
Den som sett serien the Crown vet att både prins Charles som prince Philip tävlat i dylika tävlingar på sin internatskola. Alltså att kuta med ryggsäck.


Den såg jag dock efter jag postade denna tråd.

Däremot vet jag att de haft det i militären.
Citera
2017-12-28, 18:00
  #24
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Finns det någon nu befintligt sportstjärna som ni tror skulle vara bra på att kuta 1 mil med packning?

Förena kondition med styrka.

Det beror givetvis på hur mycket packning man har men säg 20- 45 kg.

Kanske någon i längdskidlandslaget, Daniel Richardsson ?

Det finns historier kring den gamle skidmästaren Tomas Magnussons bravader i lumpen.
En av dessa var att han hetsade sina gruppkamrater att göra soldatprovet så snabbt som möjligt och historien säger att han kommer instormandes på kaserngården med tre stridspackningar, två på ryggen och en på magen i högt tempo tillsammans med utmattade gruppkamrater med en eller ingen packning och detta på den snabbaste tiden i regementets historia.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback