Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-16, 19:53
  #1
Medlem
Hej!

Jag ska på intervju hos ett bemanningsföretag imorgon för ett kyl-lagerjobb där min anställning kräver truck- och B-kort.

Vad är en rimlig summa att önska i timmen innan/efter skatt?

Jag fyller 29 år i april och har 1 års erfarenhet av lager och 2 års erfarenhet av logistik- och IT-installation. Har levt som musiker och egen företagare åren mellan och vid sidan av dessa jobb.

Tack!
Citera
2017-01-16, 20:11
  #2
Medlem
Quiatos avatar
Beroende på skift, dag ~170kr/h eller kväll ~220kr/h. Det är ungefär vad truckjobb på BF ligger på idag, huruvida att det är på ett kyllager vet jag ej vad det spelar in för roll lönemässigt.
Citera
2017-01-16, 20:26
  #3
Avstängd
Tammers avatar
Jag har haft mellan 22-23000/mån när jag jobbat på lager, tror det är ganska normalt.
Citera
2017-01-16, 21:28
  #4
Medlem
Ni menar brutto, alltså innan skatt?

Det är en deltidstjänst, jag kommer att arbeta cirka 3 dagar i veckan.

Det är lite olika bud här. Får jag 23000 i månaden motsvarar det en timlön på ca 140:-/tim medan någon annan säger 170:-/tim. Kan jag anta att 140 är vad jag blir erbjuden och så har jag ett visst förhandlingsläge?
__________________
Senast redigerad av RobinJacobsson 2017-01-16 kl. 21:33.
Citera
2017-01-16, 21:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinJacobsson
Ni menar brutto, alltså innan skatt?

Det är en deltidstjänst, jag kommer att arbeta cirka 3 dagar i veckan.

Det är lite olika bud här. Får jag 23000 i månaden motsvarar det en timlön på ca 140:-/tim medan någon annan säger 170:-/tim. Kan jag anta att 140 är vad jag blir erbjuden och så har jag ett visst förhandlingsläge?

Du ska på intervju inte lönesamtal!

Går inte att förhandla på ett jobb där man inte har varit förut heller
Citera
2017-01-16, 22:03
  #6
Medlem
Jo precis, jag ska på intervju för bemanningsföretaget.
Jag antar att BF och företaget arbetet är förlagt på har en överenskommelse med lön, så någon slags löneuppgift lär jag väl få på första intervjun. Jag hittade det här https://handels.se/medlem/lon-och-villkor/lagstaloner/ där lägstalön är 135:-/tim. Vore det orimligt att tacka nej om detta inte uppfylls eller har jag underlag för att diskutera och isåfall höja ingångslönen till runt/över 135:-/tim?
Citera
2017-01-16, 22:04
  #7
Medlem
150kr/tim är rätt troligt, några kronor plus för frys.

Speciellt mkt utrymme för att diskutera lön på en deltid längst ner på golvet ska du inte riktigt förvänta dig.
Citera
2017-01-16, 23:13
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinJacobsson
Jo precis, jag ska på intervju för bemanningsföretaget.
Jag antar att BF och företaget arbetet är förlagt på har en överenskommelse med lön, så någon slags löneuppgift lär jag väl få på första intervjun. Jag hittade det här https://handels.se/medlem/lon-och-villkor/lagstaloner/ där lägstalön är 135:-/tim. Vore det orimligt att tacka nej om detta inte uppfylls eller har jag underlag för att diskutera och isåfall höja ingångslönen till runt/över 135:-/tim?


Fast är väl ifall du får jobbet dom börjar prata om lön? Du ska på en intervju och visa vem du är och sen kontaktat dig ifall dom är intresserade?
Citera
2017-01-17, 01:41
  #9
Medlem
Räkna kallt med en låg lön.
Man måste vara kylig när man löneförhandlar i den branschen.
Citera
2017-01-17, 07:34
  #10
Medlem
Ja poängen är inte när dom tar upp min ersättning, jag vill bara veta vad som är rimligt att önska när frågan ställs.
Citera
2017-01-17, 07:56
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinJacobsson
Ni menar brutto, alltså innan skatt?

Det är en deltidstjänst, jag kommer att arbeta cirka 3 dagar i veckan.

Det är lite olika bud här. Får jag 23000 i månaden motsvarar det en timlön på ca 140:-/tim medan någon annan säger 170:-/tim. Kan jag anta att 140 är vad jag blir erbjuden och så har jag ett visst förhandlingsläge?

Varför skulle någon skriva ut netto?
Citera
2017-01-17, 12:31
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinJacobsson
Ja poängen är inte när dom tar upp min ersättning, jag vill bara veta vad som är rimligt att önska när frågan ställs.

De kommer antagligen inte ens fråga dig om det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback