Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-16, 19:45
  #1
Medlem
Det senaste året får jag var och varannan dag extrem smärta vid vänster insidas fotknöl (lite nedanför)
Det gör galet ont i ca 10 sekunder och jag måste avbryta det jag gör, lyfter jag foten så bara skakar den. Ser ut som ngn nerv som "skakar" och brukar återkomma 5-10 ggr innan det slutar. Alltid kortare stunder alltid flera gånger.

Det verkar inte vara ngt jag kan göra för att få det att sluta, men slutar alltid efter några sekunder.

Jag har googlat under hela året detta skett och hittat några med liknande symtop, dom har alla vart hos doktor massor med gånger som testat etc men utan resultat.

Jag har inte uppsökt doktor då det kommer så slumpmässigt och otroligt osannolikt att det sker då jag är där.

Det sker nästan dagligen och ibland gör det mindre ont (bara lite irriterande) men oftast helt otroligt ont, det gör så ont att jag "profylaxar" mig igenom det.

Är det ngn vänlig där ute som har en aning om vad det kan vara eller hört om ngt liknande?

Mvh
__________________
Senast redigerad av Grenar 2017-01-16 kl. 19:48.
Citera
2017-01-16, 20:20
  #2
Medlem
MrHandss avatar
Låter nästan exakt som jag har det. Förutom att min svullnar en aningens nedanför knölen (men känns som om jag har en stor bulle som dallrar när jag går). Har även ökad åderteckning som lindar sig om en orm en bit upp på smalbenet/vaden. Varit till doktor samt sjukgymnast. Doktorn skakar bara på huvudet och vet inte vad det är och sjukgymnasten envisas med att jag ska göra tåhävningar eller vad det heter o lite andra övningar.

Har gjort dessa övningar både hemma och hos sjukgymnast en i november förra året och inte det minsta bättre. Känns som ett långdraget problem. Eller så vet inte sjukgymnasten vad hon håller på med.
Citera
2017-01-17, 07:31
  #3
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Eftersom du aldrig undersökt dig, tycker jag du ska börja med ett läkarbesök. Även om du inte har smärta precis exakt vid undersökningstillfället. Be om ortopedbedömning om du inte får hjälp.
Citera
2017-01-21, 08:02
  #4
Medlem
Precis alla jag hittat online med vad jag tror är samma symptom har uppsökt vård och testat massor utan resultat.. Vette faan om jag är sugen på det, skulle underlätta otroligt om ngn känner till fenomenet och vet vad de kallas.
Citera
2017-01-21, 14:20
  #5
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Jag tycker du börjar i fel ände. Gå till läkare först, berätta att du googlat och inte hittat nån vettig förklaring. Om du inte får hjälp, kan du fortsätta googla och skriva på forum.

Gå inte och dra på detta mer utan se till att få det undersökt, det låter inte alls bagatellartat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback