Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-16, 18:57
  #1
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...ergen--en-skad
Citera
2017-01-16, 18:57
  #2
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
Polisen fick flera larm om skottlossning från Hallonbergen centrum.
På platsen har minst tre maskerade gärningsmän kört in en bil genom en entré och genomfört ett rån mot en guldsmedsbutik.
Film från rånet visar hur de maskerade männen släpar på minst en väska när de flyr köpcentrumet.
– Jag stod i kassan när jag såg en bil köra in genom svängdörren till centrumet, säger ett vittne.
Citera
2017-01-16, 19:02
  #3
Medlem
Universells avatar
Citat:
En bil har körts in genom entrén till centrumet och ett rån har fullbordats mot en guldsmedsbutik.

Ytterligare en kupp "på dan" där pistoler är inblandade
Citera
2017-01-16, 19:11
  #4
Medlem
EinRs avatar
Hur i h-vete kom dom in med bilen där?
Genom snurrdörrarna?
Citera
2017-01-16, 19:13
  #5
Medlem
EinRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EinR
Hur i h-vete kom dom in med bilen där?
Genom snurrdörrarna?

E; ja tydligen

Måste finnas många vittnen
Citera
2017-01-16, 19:20
  #6
Medlem
SilentVictorys avatar
Kom igen TS, lite bättre kan du väl?

Citat:
Skottlossning har brutit ut i samband med ett guldrån i Sundbyberg.

En person uppges vara skadad, enligt polisen.

Rånarna ska ha kört in en bil genom huvudentrén.

Polisen fick in larmet i Hallonbergen i Sundbyberg, utanför Stockholm, vid 18.24 på måndagen.

Det ska ha kommit in flera samtal om en misstänkt skottlossning.

– Det är många som har hört smällar. Det talas också om pistolliknande föremål. Och att det har varit skottlossning, men mot vad, det vet vi inte just nu, säger polisens presstalesperson Albin Näverberg.
http://www.expressen.se/nyheter/larm...s-vara-skadad/

Sådana här rån blir ju vanligare och vanligare, förr var det ganska spektakulära saker.
Citera
2017-01-16, 19:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Kom igen TS, lite bättre kan du väl?


http://www.expressen.se/nyheter/larm...s-vara-skadad/

Sådana här rån blir ju vanligare och vanligare, förr var det ganska spektakulära saker.

Är inte på plats, men ja dom har dragit in med en bil rakt igenom snurrdörrarna, sen stuckit därifrån med en annan bil enligt en som kollar på plats.
Citera
2017-01-16, 19:25
  #8
Medlem
EinRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Sådana här rån blir ju vanligare och vanligare, förr var det ganska spektakulära saker.

Jo visst men det här är vansinnigt!
Det är alltid en massa folk där med både t-bane upp/nedgång och busshållplatser precis utanför.
Sen är det oftast människor på väg någonstans i just den enda entrén som finns, dom måste ha gasat på duktigt för att forsera den svängdörren.

Helikoptern är ovanför mig nu så dom kanske inte hunnit så långt då jag befinner mig i närheten.
Citera
2017-01-16, 19:33
  #9
Medlem
fernebos avatar
Bara en tidsfråga innan nån blir ihjälkörd eller ihjälskjuten. Hur många såna här rån är det i veckan? Nästan varje dag va?
Citera
2017-01-16, 19:36
  #10
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Bara en tidsfråga innan nån blir ihjälkörd eller ihjälskjuten. Hur många såna här rån är det i veckan? Nästan varje dag va?

Jupp
På aftonbladets film så ser man hur nära folk står
Det är absolut livsfarligt det där alltså,
en vacker dag så vänder sig rånarna om och skjuter typ 10 personer med pistoler
Jävligt farligt det här
Kan bli mycket allvarligare
Citera
2017-01-16, 19:42
  #11
Medlem
Swan65s avatar
Jag har hört helikoptrar cirkla i tre kvart nu ovanför Duvbo
Citera
2017-01-16, 19:42
  #12
Medlem
Över 1,5h sedan larmet kom in och helikoptern flyger fortfarande i närområdet. Rånarna flydde i en bil dom måste ha hunnit långt bort vid det här laget, vad är det dom tror att dom kan upptäcka?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback