Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-16, 15:30
  #1
Medlem
hokuspokusets avatar
Hej, flashbackare.

Jag bor hemma, tillsammans med familjen. Vi har bott i den här lägenheten i 8 år kanske. 4 våningar och är helt ok bekanta med alla grannarna. För en tid sedan sen flyttade en ny halvt sexig kille in i byggnaden. Han är kanske 6 - 8 år äldre än mig. Ni kan få gissa min ålder själva. Men jag är väldigt nyfiken på honom. Jag vet att han tycker att jag är snygg. Han hälsar på mig när vi stöter på varann vid porten, även ifall vi aldrig pratat, tex. Vissa gånger står han o röker på vid porten (men det är ok, jag röker själv ).

Hur som helst,
Jag skulle vilja inleda en konversation någon gång utan att vara för "obvious". Jag vill först känna av honom innan jag flörtar. Jag menar, tänk om han är psyko. Jag vill inte inleda någon relation heller jag vill bara ligga.

Hur gör jag nästa gång vi stöter på varann?
__________________
Senast redigerad av hokuspokuset 2017-01-16 kl. 15:32.
Citera
2017-01-16, 15:32
  #2
Medlem
Cleetus187s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokuspokuset
Hej, flashbackare.

Jag bor hemma, tillsammans med familjen. Vi har bott i den här lägenheten i 8 år kanske. 4 våningar och är helt ok bekanta med alla grannarna. För en tid sedan sen flyttade en ny halvt sexig kille in i byggnaden. Han är kanske 6 - 8 år äldre än mig. Men jag är väldigt nyfiken på honom. Jag vet att han tycker att jag är snygg. Han hälsar på mig när vi stöter på varann vid porten, även ifall vi aldrig pratat, tex. Vissa gånger står han o röker på vid porten (men det är ok, jag röker själv ).

Hur som helst,
Jag skulle vilja inleda en konversation någon gång utan att vara för "obvious". Jag vill först känna av honom innan jag flörtar. Jag menar, tänk om han är psyko. Jag vill inte inleda någon relation heller jag vill bara ligga.

Hur gör jag nästa gång vi stöter på varann?

fråga efter en cigg nästa gång =)
Citera
2017-01-16, 15:32
  #3
Medlem
Skulle inte röra grannen kan ställa till en massa problem tro mig.
Citera
2017-01-16, 15:32
  #4
Medlem
Jag tänker föreslå något extremt revolutionärt och "outside of the box" tänk för dig.

Säg "Hej!" till honom.

Citera
2017-01-16, 15:40
  #5
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lepaca
Jag tänker föreslå något extremt revolutionärt och "outside of the box" tänk för dig.

Säg "Hej!" till honom.

Stoppa pressarna! Detta kan fungera!

I tillägg kan man elaborera och utveckla upplägget med någonting som följer hälsningen, förslagsvis en mening av annan karaktär än bara en hälsning.

Skämt åsido
Börja med att säga hej så utvecklas konversationen därifrån. Verkar han knepig, bara gå in. Eller be honom säga till nästa gången han tar en spliff så kan ni ju dela, då brukar konversationsämnena dugga tätt om allt från varför engelsmän gillar vinägerchips till varför fiskar kan andas under vattnet men inte du.
Citera
2017-01-16, 17:21
  #6
Medlem
ascHacks avatar
Killar är extremt okomplicerade, säg bara hej så förstår han poängen.
Citera
2017-01-16, 17:28
  #7
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokuspokuset
Hur gör jag nästa gång vi stöter på varann?
Är du 14 år?
Citera
2017-01-16, 18:29
  #8
Moderator
tobess avatar
Möjligheterna är givetvis oändliga när det kommer till raggandet, allt från ett helt vanligt "Hej!" och lite konversation som andra redan påpekat, till att hitta på något problem du har som du skulle behöva hjälp med.

"Hej! Kan du något om datorer? Jag tror jag har fått virus på min dator, skulle du kunna komma förbi någon gång och kolla på saken? Jag kan bjuda på lite mat som tack!"

Men, ett varningens ord är också på plats. "Skit inte där du äter", d.v.s. tänk på vad som händer om ni hamnar i sänghalmen och du eller han av någon anledning sedan vill göra slut på det roliga, är du då beredd på att träffa på honom i trappuppgången?
Citera
2017-01-16, 18:34
  #9
Medlem
f30malmos avatar
Ohhh
Granne hade jag nog lärt känna först. Blir jobbigt om det visar sig att han på något sätt förväntar sig mer eller visar sig vara sjuk i huvudet.
Citera
2017-01-17, 00:02
  #10
Medlem
cosmic_dancers avatar
Hur vet du att han tycker du är snygg?
Citera
2017-01-17, 03:37
  #11
Medlem
Prova att säga hej kanske, prata rent allmänt. Typ om vädret kanske ? Det mest ointressanta kan ju bli något intressant senare.
Citera
2017-01-17, 04:07
  #12
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Nästa gång ni möts utanför porten så småprata om allt möjligt skit det har ni väl antagligen gjort tidigare, sen är det bara att gå rakt på sak och fråga om han vill knulla , det borde lösa saken
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback