Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-10, 01:00
  #25
Medlem
Låter mer som avsluta ditt bruk.
Citera
2017-04-10, 04:00
  #26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Molndalsbro
Erkände mitt bruk för familjen i sena tonåren, slutade med att hela församlingen i frikyrkan samlades i vårat kök en torsdag eftermiddag och försökte få över mig på rätt spår igen, skulle avråda alla här inne att någon gång ta upp detta samtalsämne!

Som tonåring eller ung vuxen borde man inte erkänna för vi är så små i våra föräldrarnas ögon.
Men 24+ funkar då anses man vuxen.

Rolig händelse annars.
Citera
2018-06-23, 15:59
  #27
Medlem
Jag och min mamma pratar ofta om alla fördelar med gräs och att det borde legaliseras så hon blev inte direkt förvånad när jag berättade att jag röker lite då och då. Hon tyckte snarare att det var bra
Citera
2018-06-24, 02:45
  #28
Medlem
Tycker det va bra gjort, är själv öppen med mitt bruk
Citera
2018-07-02, 20:18
  #29
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Finns ja. Men normalt sätt så är oftast hasch starkare. Du kommer aldrig hitta något gräs som är starkare än det bästa haschet tex.

Ont: Gick ut med att jag rökte redan när jag var 15-16år. Numera snart 25år.
Var inte så mycket dem sa, bägge tyckte det var bättre att jag röker i stället för dricker iaf.

däremot brukar dock en weedjoint bli starkare än en haschspliff om man blandar med tobak som man ofta gör om man röker brunt ment inte grönt, men man kan ju blanda haschet med grönt och sen röka en dunderjoint.

jag satt och rökte och min far kom och hälsade på och tyckte att det luktade annorlunda, då sa jag att det var för att det va hasch och inte cigg. Sen var det bara att snällt bjuda på några bloss
Citera
2018-07-04, 04:06
  #30
Medlem
Ytterst intressant reaktion från din mor måste jag säga. Min mor drar alltid till med samma frustrerande argument - "det är olagigt". Hon har ju rätt i sak, oavsett vad man själv tycker om det.
Citera
2018-07-06, 20:06
  #31
Medlem
Ju färre som vet att man röker desto bättre. Kan man vara ärlig är det ju fint och bra, det bör ändå uppmuntras generellt. Grejen är att när de kommer till kritan kommer dem vända det mot dig och rykten sprids.
Citera
2018-07-06, 20:17
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izzachar
Ju färre som vet att man röker desto bättre. Kan man vara ärlig är det ju fint och bra, det bör ändå uppmuntras generellt. Grejen är att när de kommer till kritan kommer dem vända det mot dig och rykten sprids.
Skaffa en ny familj.

Min mamma blev varken förvånad eller glad. Tyckte inte om att jag rökte men tjatade inte på mig att jag måste sluta
Citera
2018-07-06, 21:02
  #33
Medlem
trueforgoods avatar
Jag är runt 35 och rökt nästan halva mitt liv (ej dagligen) och har berättat för pappa som faktisk nu äntligen är okej med det och brukar skoja om det till och med dagen efter man varit på fest (typ "blev det något poff-poff?"). Rökt öppet med honom på fisketurer osv när vi druckit öl och han har väl förstått att det inte är så farligt som gemene man tror. Vidare visade han mig nyligen en artikel där cannabis hamnade lååååångt ner bland farlighet bland droger och han sa att jag tydligen haft rätt.

Mamma däremot är totalt motsatsen. Hon vet att jag är liberal till det men blir helt skogstokig när jag nämner det, totalt rabiat. Skulle aldrig erkänna för henne.

Mina föräldrar har helt olika uppväxt där pappa var hippie (dock rökte han "bara en gång") och mamma mer åt det pryda hållet. Så det är förklarligt att det är som det är.

Känns väldigt skönt att slippa hymla om det för farsan i alla fall
__________________
Senast redigerad av trueforgood 2018-07-06 kl. 21:05.
Citera
2018-07-07, 20:43
  #34
Medlem
JoeBidens avatar
Torskade en gång inför päronen som blev helt förkrossade. Min far började gråta och min mor var i upplösningstillstånd. Fick gå i "behandling" för att allt skulle normaliseras igen. Höll mig faktiskt borta i ett halvår från rökat innan jag trillade dit igen, men nu har det varit tyst.

De vet såklart om mina värderingar och åsikter... Numera är det hela en öppen hemlighet och lär väl komma ut helt grön efter att jag slutfört vissa saker, för att visa dem att man inte alls blir någon hemlös knarkare av att röka på några gånger i månaden...
Citera
2018-07-07, 21:45
  #35
Medlem
Samuel332s avatar
Mina föräldrar vet att jag growar men inte att jag röker, ska torka hemma så det blir intressant dom bryr sig inte särskilt mycket då dom i regel tror att det inte är så farligt då jag övertalat min sjuka mamma att jag ska göra smärtstillande olja till henne LOL
Citera
2018-07-07, 21:52
  #36
Medlem
Denoms avatar
Vad är meningen med det hela? Är det typ som när folk ska berätta för familjen att de är homosexuella och alla ska låtsas att de inte förstår någonting känns ju en aning tafatt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback