Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-16, 15:15
  #1
Medlem
Cleetus187s avatar
Idag tog jag beslutet att berätta för min kära mor om mitt cannabis bruk, jag va väldigt nervös och mådde jävligt dåligt innan jag berättade.

Bjöd hem min mamma på fika och vi satt och små prata lite då jag säger
-mamma jag har nått allvarligt att berätta
-Jaså? vad kan det vara?
- Jag röker cannabis lite då och iställe för alkohol

här trodde jag att hela helvete skulle bryta ut, men inte morsan tog det jävligt bra och började fråga hur man blir osv. Förklarade exakt allt och att jag röker heller än dricker ( dricker nästan aldrig, max 3ggr per år ) hon sa även att hon kanske skulle prova bara för att se hur det är jag är jävligt glad att jag berättade detta men ännu mer glad att morsan tycker det är ok så länge det inte blir så att jag måste röka varje dag. Vilket jag inte heller gör röker mest på helgerna

Hur var det för er andra när ni öppnade er för eran familj
Citera
2017-01-16, 15:17
  #2
Avstängd
Bättre röka cannabis än att sitta och supa
Citera
2017-01-16, 15:18
  #3
Medlem
Cleetus187s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SniderBoz
Bättre röka cannabis än att sitta och supa

Vi röker tycker det men inte dom äldre, dock tyckte min mor att det lät bättre att sitta hemma och ta det lungt än att röja på stan en helg. Nu är jag 25+ och bor ej hemma men man är ju endå mammas lilla pojke =D
Citera
2017-01-17, 18:28
  #4
Medlem
Intressant reaktion av din mor, min slår bakut så fort droger kommer på tals i positiv bemärkelse förutom alkohol då givetvis.
Citera
2017-01-17, 19:43
  #5
Medlem
Mitt erkännande för familjen resulterade i orosanmälning till soc från min käre far då var jag ändå 35år gammal. Min fru hotade ta barnen ifrån mig pga att jag hellre rökte än drack alkohol så nu lever jag utan berusningsmedel. Jag får snällt vänta på avkriminalisering av eget bruk och då lär jag vara i pensionsåldern. Räknar med att sverige som sista land i Europa avkriminaliserar runt 2040 om vi har tur.
Citera
2017-01-17, 19:59
  #6
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Mitt erkännande för familjen resulterade i orosanmälning till soc från min käre far då var jag ändå 35år gammal. Min fru hotade ta barnen ifrån mig pga att jag hellre rökte än drack alkohol så nu lever jag utan berusningsmedel. Jag får snällt vänta på avkriminalisering av eget bruk och då lär jag vara i pensionsåldern. Räknar med att sverige som sista land i Europa avkriminaliserar runt 2040 om vi har tur.
Fuck vad bökigt, beklagar.

Själv har jag haft det rätt smärtfritt, mamma sa "det visste jag redan, fattar du väl?" Alla föräldrar oroar sig över sina barn, skönt att mina inte drabbades av panik ovanpå det.
Citera
2017-01-17, 20:10
  #7
Medlem
Molndalsbros avatar
Erkände mitt bruk för familjen i sena tonåren, slutade med att hela församlingen i frikyrkan samlades i vårat kök en torsdag eftermiddag och försökte få över mig på rätt spår igen, skulle avråda alla här inne att någon gång ta upp detta samtalsämne!
Citera
2017-01-17, 20:13
  #8
Medlem
Gjorde samma sak. Visade sig att mina föräldrar bruka röka på typ 80-talet eller något sånt.
Citera
2017-01-17, 20:17
  #9
Medlem
DePumaTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleetus187
Idag tog jag beslutet att berätta för min kära mor om mitt cannabis bruk, jag va väldigt nervös och mådde jävligt dåligt innan jag berättade.

Bjöd hem min mamma på fika och vi satt och små prata lite då jag säger
-mamma jag har nått allvarligt att berätta
-Jaså? vad kan det vara?
- Jag röker cannabis lite då och iställe för alkohol

här trodde jag att hela helvete skulle bryta ut, men inte morsan tog det jävligt bra och började fråga hur man blir osv. Förklarade exakt allt och att jag röker heller än dricker ( dricker nästan aldrig, max 3ggr per år ) hon sa även att hon kanske skulle prova bara för att se hur det är jag är jävligt glad att jag berättade detta men ännu mer glad att morsan tycker det är ok så länge det inte blir så att jag måste röka varje dag. Vilket jag inte heller gör röker mest på helgerna

Hur var det för er andra när ni öppnade er för eran familj
Bra för dig! Håll det under kontroll bara
Citera
2017-01-17, 20:19
  #10
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleetus187
Vi röker tycker det men inte dom äldre, dock tyckte min mor att det lät bättre att sitta hemma och ta det lungt än att röja på stan en helg. Nu är jag 25+ och bor ej hemma men man är ju ändå mammas lilla pojke =D

Din mamma kanske rökte på själv som hippie på 60-70-talet? Det kan i så fall förklara en hel del av din mammas förståelse. Vanligt cannabis, inte hasch!, är ganska oskadligt. Kan jämställas med en sexpack starköl. Något som forskarna är närmast eniga om. (Det är därför det släpps fritt på fler och fler ställen, cannabis alltså).

Har aldrig använt själv, men har träffat på "påverkade" personer, och det är inte värre än vanliga svenssons som druckit en sexpack starköl, snarare tvärt om.
Citera
2017-01-17, 20:55
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Mitt erkännande för familjen resulterade i orosanmälning till soc från min käre far då var jag ändå 35år gammal. Min fru hotade ta barnen ifrån mig pga att jag hellre rökte än drack alkohol så nu lever jag utan berusningsmedel. Jag får snällt vänta på avkriminalisering av eget bruk och då lär jag vara i pensionsåldern. Räknar med att sverige som sista land i Europa avkriminaliserar runt 2040 om vi har tur.

ursäkta men det är ju lite roligt iaf
Citera
2017-01-17, 22:13
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
ursäkta men det är ju lite roligt iaf

Jo jag skrattade som fan när socialjouren knackade på dörren och ifrågasatte min kompetens som pappa. 6mån utredde dom ifall jag var kompetent nog att få bo med mina barn. Men det ledde till total nykterhet och det är väl inte så illa egentligen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback