Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-01-17, 04:31
  #37
Medlem
Jag tycker det låter skitmärkligt och förbi linjen oavsett. Okej om de tagit den i beslag vid masstanke om brott i väntan på godkännande från åklagare för att tvångskolla den, alternativt att du godkänt det.

Genomgång av din mobil är lite som en husrannsakan i min mening, ett ställe man komprimerat hela sitt liv på. Bilder, konversationer, lycka, glädje, sorg. Det är inget som en polisman ska grotta i på eget bevåg, speciellt inte innan drogtestet som du fick göra ändå.
Citera
2017-01-17, 05:06
  #38
Medlem
Anarkhoss avatar
Grattis, nu vet du hur korrupt det här landet är. Du ska dock vara glad att svinen inte gick längre än mobilen. Dessa brukar tro sig ha rätten till allt möjligt, och trakasserierna kan gå mycket längre än så.
Citera
2017-01-17, 05:26
  #39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TuManHand
Jag tycker det låter skitmärkligt och förbi linjen oavsett. Okej om de tagit den i beslag vid masstanke om brott i väntan på godkännande från åklagare för att tvångskolla den, alternativt att du godkänt det.

Genomgång av din mobil är lite som en husrannsakan i min mening, ett ställe man komprimerat hela sitt liv på. Bilder, konversationer, lycka, glädje, sorg. Det är inget som en polisman ska grotta i på eget bevåg, speciellt inte innan drogtestet som du fick göra ändå.

Detta jag menar. Hade inte klagat om provet visat positivt och dom efter det kollat mobilen men nu var det på i princip helt lösa grunder.
Citera
2017-01-17, 07:48
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zakarun
Röda ögon är inget brott och alltså utgör det ingen giltig anledning att kolla telefonen, däremot hastighetsöverträdelsen som sagt.

Därmed avslutar jag att diskutera mer med dig, du verkar allvarligt trögfattad och har sannolikt väldigt suspekta röda ögon!

I många fall så är det ett brott som ligger bakom de röda ögonen. Då kan man använda sig av misstanke om narkotikabrott som en förevändning till att göra en husrannsakan.
Det må så vara att du upplever mig trögfattad men misstankarna som polisen har är ofta inte bara dragna ur en hatt.
Märklig argumentationsteknik där du först går till personangrepp för att sedan avsluta diskussionen.
Varför inte hålla dig till sakfrågan istället?
Citera
2017-01-17, 08:28
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
I många fall så är det ett brott som ligger bakom de röda ögonen. Då kan man använda sig av misstanke om narkotikabrott som en förevändning till att göra en husrannsakan.
Det må så vara att du upplever mig trögfattad men misstankarna som polisen har är ofta inte bara dragna ur en hatt.
Märklig argumentationsteknik där du först går till personangrepp för att sedan avsluta diskussionen.
Varför inte hålla dig till sakfrågan istället?


Vad har husrannsakan med beslag och genomgång av en telefon att göra? En mobil är inte ett slutet förvaringsställe och det krävs inget beslut om husrannsakan för att undersöka en beslagtagen sådan.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback