Värt ett försök, alltså på ett pedagogiskt lättbegripligt sätt åskådliggöra Trumps och Trumpadministrationens politik. Ja sådär litegrann allmänt om sjukvård, miljövård, utrikespolitik, hur läget är i skolorna och hur det står till i West Virginia. Ja, alltså om kolgruvorna fyllts med strävsamma arbetare - back to work. Nä, tror jag snubblar lite här. Uppgiften känns lite övermäktig. Men nu har vi det - min Lidnerska knäpp. Make Amercia great again! Trump är såklart marxist ! Inte för inte påverkades han i sin ungdom av den framväxande vänsterrörelsen, men lyckades sorgfälligt dölja detta. All oreda, motsägelsefulla uttalanden, till synes paranoida framtoning har bara ett syfte - förvillelse
I själva verket är han en glasklar tänkare. Han kommer att hänvisa till att landet nu befinner sig i en nedåtgående spiral och enda sättet att rädda landet är genom en revolution, där han själv ju redan är den utvalde ledaren. Påläst som han är i marxistiskt tänkande och dess dialektik kommer detta att ske genom gradvisa språng, alltså tes - anties och syntes, som leder fram till en reellt klasslöst samhälle. Se där, Amerika har rest sig igen. Det utopiska samhällsbygget . The American dream. At last fullfilled!
Men så har vi förstås min lidnerska knäpp - ibland kan det ju förstås innebära att man är knäpp på riktigt, men här på fb omfamnas väl alla vildsinta teorier...
I själva verket är han en glasklar tänkare. Han kommer att hänvisa till att landet nu befinner sig i en nedåtgående spiral och enda sättet att rädda landet är genom en revolution, där han själv ju redan är den utvalde ledaren. Påläst som han är i marxistiskt tänkande och dess dialektik kommer detta att ske genom gradvisa språng, alltså tes - anties och syntes, som leder fram till en reellt klasslöst samhälle. Se där, Amerika har rest sig igen. Det utopiska samhällsbygget . The American dream. At last fullfilled!
Men så har vi förstås min lidnerska knäpp - ibland kan det ju förstås innebära att man är knäpp på riktigt, men här på fb omfamnas väl alla vildsinta teorier...