Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-15, 13:14
Medlem
Värt ett försök, alltså på ett pedagogiskt lättbegripligt sätt åskådliggöra Trumps och Trumpadministrationens politik. Ja sådär litegrann allmänt om sjukvård, miljövård, utrikespolitik, hur läget är i skolorna och hur det står till i West Virginia. Ja, alltså om kolgruvorna fyllts med strävsamma arbetare - back to work. Nä, tror jag snubblar lite här. Uppgiften känns lite övermäktig. Men nu har vi det - min Lidnerska knäpp. Make Amercia great again! Trump är såklart marxist ! Inte för inte påverkades han i sin ungdom av den framväxande vänsterrörelsen, men lyckades sorgfälligt dölja detta. All oreda, motsägelsefulla uttalanden, till synes paranoida framtoning har bara ett syfte - förvillelse

I själva verket är han en glasklar tänkare. Han kommer att hänvisa till att landet nu befinner sig i en nedåtgående spiral och enda sättet att rädda landet är genom en revolution, där han själv ju redan är den utvalde ledaren. Påläst som han är i marxistiskt tänkande och dess dialektik kommer detta att ske genom gradvisa språng, alltså tes - anties och syntes, som leder fram till en reellt klasslöst samhälle. Se där, Amerika har rest sig igen. Det utopiska samhällsbygget . The American dream. At last fullfilled!

Men så har vi förstås min lidnerska knäpp - ibland kan det ju förstås innebära att man är knäpp på riktigt, men här på fb omfamnas väl alla vildsinta teorier...
2017-05-15, 14:12
Medlem
zergrushs avatar
Det är inte bara the War on Drugs man går och filar på i USA, utan även the War on Facts & Common Sense är en viktig del i arbetet med att Making America Great Again:
https://www.washingtonpost.com/natio...b37_story.html
Citat:
President Trump reportedly eschews exercise because he believes it drains the body's "finite" energy resources, but experts say this argument is flawed because the human body actually becomes stronger with exercise.
...är inte det här f.ö. nån gammal Alex Jones-galenskap, "masculine vitality" etc.?
2017-05-15, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag bad om en seriös analys av henne "trovärdighet" från seriös media, inte dina påhitt.

Det kommer du inte få se. Du kommer bara få se "Exlusive: FISA Warrants issues" fem månader senare.

Citat:
Och så här skriver Seth Abramson* om henne, hennes FISA "skoop" och hennes trovärdighet

Samma Seth Abramson som sa att det inte fanns några FISA warrants eller Grand Jurys?

Du bad mig ta bort mitt konto, jag antar att du kommer att ta bort ditt när det här exploderar?

Lyssna noga på rapporteringen och hur orden som används börjat ändras redan. Fox hade 2 artiklar häromdan som antyder att de har en aning.
Senast redigerad av Mythbusted 2017-05-15 kl. 14:20.
2017-05-15, 15:18
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
bernad_law skrev

Inte medan han är president, men så fort han slutar vara det så kommer det hela verkställas. Själva syftet torde vara att visa att det ligger en indictment på honom för att på så sätt skynda på impechment-processen.

Det här handlar inte längre om bara Mensch och Taylor.

Det återstår att se.

Claude Taylors första tweet:

@LouiseMensch and I are reporting that a sealed indictment has been issued against Trump by FISA court to serve as the basis of Impeachment.

Problemet är bara att FISC inte kan indict någon. När Glenn Greenwald från Intercept!! påpekar det, så kallar Taylor honom a sanctimonious asshole.

Greenwald:

It's genuinely alarming how blatant charlatans and classic internet cranks have been elevated into credible sources by some Dems

Taylor:

For the record-even if I was shown to be 100% wrong (I'm not) @ggreenwald would still be a sanctimonious asshole.

Sjukt underhållande.

Nytt scoop nu från Mensch :

Från Hugh Hewitt‏:

She tweeted a big scoop at me: She has knowledge that SCOTUS doesn't want new @FBI director involved in Russia probe. Of course I'd have her
2017-05-15, 15:24
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mythbusted
Det kommer du inte få se. Du kommer bara få se "Exlusive: FISA Warrants issues" fem månader senare.
Ja, ja, ja! Strax efter att Ted "Zodiac Killer" son of the Cannady's killer" Cruz fängslas

Citat:
Samma Seth Abramson som sa att det inte fanns några FISA warrants eller Grand Jurys?
Källa på det?

Citat:
Du bad mig ta bort mitt konto, jag antar att du kommer att ta bort ditt när det här exploderar?
Absolut!
Citat:
Lyssna noga på rapporteringen och hur orden som används börjat ändras redan. Fox hade 2 artiklar häromdan som antyder att de har en aning.

Det finns två alternativ varför något sådant kunde ha skett:
1) pga Mensch's scoop
2) pga Trump sparkade chefen av fucking FBI och indikerade att han kanske avlyssnade honom . Detta mitt i RyssiaGate. Efter det kom f.d. NSA:s chef ut med att han tycker att Ryssland firar det och att Trump underminerar den amerikanska staten

Hm... ja, att jag håller med dig - Mensch's scoooopen (och du inte alls är en imbecill)
2017-05-15, 15:26
Medlem
Slottsherres avatar
CNN:s nyhetsankare berättar att dom jagat febrilt för att få någon av republikanernas jurister att ställa upp i panelen, som skulle diskutera den senaste utvecklingen i Comey-affären.
- Dom brukar stå i kö för att få vara med. Idag ville INGEN ställa upp.

Republikanerna känner att det börjar osa hett, och det är inte bara Spicer som hukar i buskarna

runt 13.00:

https://www.youtube.com/watch?v=D1WY4POiIY4
Senast redigerad av Slottsherre 2017-05-15 kl. 15:31.
2017-05-15, 15:33
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
CNN:s nyhetsankare berättar att dom jagat febrilt för att få någon av republikanernas jurister att ställa upp i panelen, som skulle diskutera den senaste utvecklingen i Comey-affären.
- Dom brukar stå i kö för att få vara med. Idag ville INGEN ställa upp.

Republikanerna känner att det börjar osa hett, och det är inte bara Spicer som hukar i buskarna

https://www.youtube.com/watch?v=D1WY4POiIY4

Typ som under

"PussyGate"
"MexicanGate"
"KhanGate"
"BleedingOutHerWhateverGate"
"McCainIsLoserGate"
"RussiaPleaseHackThatBitchGate"
"[YouNameItGate]"

Suck
Kränkta gonna kränks
2017-05-15, 15:43
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Typ som under

"PussyGate"
"MexicanGate"
"KhanGate"
"BleedingOutHerWhateverGate"
"McCainIsLoserGate"
"RussiaPleaseHackThatBitchGate"
"[YouNameItGate]"

Suck
Kränkta gonna kränks

Vad menar du? Gömde sig republikanerna i buskarna då också?? Vad har det där att göra med att det är svårt att röka ut republikaner som är villiga att försvara Trump just nu??

Och sluta sucka. Ingen är väl flitigare att upprepa sig här än du. Kränkta indeed.
Senast redigerad av Slottsherre 2017-05-15 kl. 15:45.
2017-05-15, 15:54
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Vad menar du? Gömde sig republikanerna i buskarna då också?? Vad har det där att göra med att det är svårt att röka ut republikaner som är villiga att försvara Trump just nu??
Inte bara gömde utan många valde att aktivt kritisera honom eftersom... det var "slut" på Donald J Trump. Känns det kanske bekant?

1) Trump är 'teflon'
2) Andra är inte det.
Vad skulle hända till Romney, Bush, Clinton ellre rent av Obama efter PussyGate? Lugnt, det var en retorisk fråga.
Citat:
Och sluta sucka. Ingen är väl flitigare att upprepa sig här än du. Kränkta indeed.
Japp. Suckar pga samma argument again and again.
2017-05-15, 15:57
Medlem
Citat:
Ja, ja, ja! Strax efter att Ted "Zodiac Killer" son of the Cannady's killer" Cruz fängslas

... Du inser att detta redan har hänt va? Mensch rapporterade om detta förra året och media rapporterade om det 5 månader senare som "Exclusive news".

Citat:
Källa på det?

Det här var vad jag hittade vid en google sökning, har för mig att han svarade direkt till Claude också men hittar den inte nu. Han argumentererar hela tiden semantik utan att ha några egna källor, trots att storyn visar sig stämma sedan. Du inser väl också att han du just refererade till säger precis samma saker själv?

Citat:
Absolut!
Deal!

Citat:
Det finns två alternativ varför något sådant kunde ha skett:
1) pga Mensch's scoop
2) pga Trump sparkade chefen av fucking FBI och indikerade att han kanske avlyssnade honom . Detta mitt i RyssiaGate. Efter det kom f.d. NSA:s chef ut med att han tycker att Ryssland firar det och att Trump underminerar den amerikanska staten

Fox försvarade honom i ett par dagar efter detta hände, nu har tonen ändrats.
2017-05-15, 16:03
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Inte bara gömde utan många valde att aktivt kritisera honom eftersom... det var "slut" på Donald J Trump. Känns det kanske bekant?

1) Trump är 'teflon'
2) Andra är inte det.
Vad skulle hända till Romney, Bush, Clinton ellre rent av Obama efter PussyGate? Lugnt, det var en retorisk fråga.

Japp. Suckar pga samma argument again and again.
Skyll inte på mig att Trump trampar i klaveret again and again.
Och nu är han president. Han borde ha annat att göra.
Så du är inte det minsta oroad över att republikanska politiker är oroade av det kaos som uppstått än en gång kring Trump.
Du kan inte se att det här är i en helt annan division?
Att hota/försöka skrämma förre chefen för FBI i en tweet är inte som att hota Hillary eller någon komiker i en TV_show.
Trump har gjort bort sig värre än någonsin. Han kommer att få användning för allt sitt teflon. Vi får se om det räcker den här gången.
Att vissa av oss förväntansfullt gnuggar händerna får du stå ut med
Senast redigerad av Slottsherre 2017-05-15 kl. 16:05.
2017-05-15, 16:12
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
... Du inser att detta redan har hänt va? Mensch rapporterade om detta förra året och media rapporterade om det 5 månader senare som "Exclusive news".
Ah, sorry. Missförstod det som att du refererade till "sealed indictment".
Citat:
Det här var vad jag hittade vid en google sökning, har för mig att han svarade direkt till Claude också men hittar den inte nu. Han argumentererar hela tiden semantik utan att ha några egna källor, trots att storyn visar sig stämma sedan. Du inser väl också att han du just refererade till säger precis samma saker själv?
Fast du sa att han påstod att det inte fanns något. Du länkar till hans svar där han säger att argumenterna i klippen är så felaktiga och amattörsmässiga att han tvivlar
I want all of this to be true. Unfortunately, the number of misunderstandings of the criminal justice system in this video is substantial.

Citat:
Fox försvarade honom i ett par dagar efter detta hände, nu har tonen ändrats.
Du ljuger nu.
De försvarade hans Comey agerande (men även de pratade om timing). Då skyllde WH/Spicer allting på JD.

Sedan kom Trump's twitter attack, intervjun där han säger att det var han som sparkade Comey. Utöver detta kom det ut att han frågade om Comey skulle vara lojal

Först då "ändrades" tonen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in