Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-15, 18:00
  #1
Medlem
hejsan!
Jag funderar på att köpa en åtelkamera att ha här på tomten och i skogen för att se vilka djur som befinner sig i området.
Jag har fått upp ögonen för en kamera i en finsk butik (bor i Finland just nu) som verkar för bra för att vara sann. Det som får mig att tappa köplusten är just den tanken, är det för bra för att vara sant är det nog det. samt det faktum att jag inte hittar någon egentlig information om kameran eller företaget som tillverkar den. Har däremot hittat företaget som importerar den. http://www.inbound.fi/Home

det gäller följande kamera.
Prego 16 MP åtelkamera modell PA-0512.
https://www.tokmanni.fi/kamerat/riis...openGroup=3259

Vad tror ni. bara dyrt skräp eller billigt guld?
Har någon mot förmodan provat den, så dela gärna med er av erfarenheten och uppfattningen om den.

Kom annars med tips om bra kameror till liknande pris. runt 2000 SEK Alternativt 200 €.

tack på förhand.
Citera
2017-01-16, 02:13
  #2
Medlem
revodnebs avatar
Titta på Cyberphoto, de har en hel del åtelkameror:

www.cyberphoto.se
Citera
2017-02-06, 22:53
  #3
Medlem
Ja köpte en code black 3g. Tror det var så den hette. Kostade 3500 fungerade bra i ett par år men sen skulle jag uppdatera den med mjukvara från tillverkaren och då slutade den fungera med att sända sms och mms och data. Hittar inget nät. Tillverkaren säger att de kan laga den för 1400 (typ flasha om den). Jag har läst på forum och det är fler som haft det problemet efter att ha uppdaterat.
Min åsikt är att de flesta verkar vara av kass kvalité med medelmåttig programvara. Därför tänkte jag beställa från ali express. Varför betala dyrt för skit? Där kostar billigaste med mms ca 1000 kr har jag för mig.
Det är jävligt kul att ha en kan jag däremot tillägga.
Hör av dig om du vågar prova en från Ali express.
Citera
2017-02-26, 16:28
  #4
Medlem
Hej igen.
Tackar för svaren.
Tyvärr har det kommit lite oväntade utgifter i vägen för en åtelkamera, men så småningom kommer det nog att inhandlas en iallfall.
Tipset om ali express står jag nog över, likaså den kamera jag frågade om pga att den fått dåliga betyg på hemsidan. två stjärnor senast jag kollade. Importerad kinaskit antagligen.

men tackl för visat intresse ändå.

jo syberphoto hade visst en del, men det blir nog att luska mer innan ett senarelagt köp.
Citera
2017-03-02, 10:26
  #5
Medlem
Harbards avatar
Ett tips är att köpa en som kan filma i HD 720 eller 1080 och som har bra bildkvalite. Jag kör med en Bestok 12mp hd kamera, otroligt liten och smidig, lång räckvidd också samt bra funktioner som time-lapse och sånt.

Bästa är att köpa en SVART åtelkamera, de är billigare och sen drar du till närmsta färgbutik och köper grön och brun samt någon ljus och svart färg och penslar på själv, det blir otroligt jävla bra när man målar kamo själv, slår alla de fabrikskamouflerade kamerona. De flesta färgbutiker har s.k testburkar som är typ 300-500ml vardera och kostar styckvis 90kr.

Här är min som jag målat: http://i.imgur.com/3MmZaz5.jpg

Totalt dold när den sitter på ett träd och har även bra färger ifall man vill gömma den i en fågelholk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback