Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-21, 19:02
  #13
Medlem
Frågan ligger liksom lite i dess natur.

Vad det handlar om är att bankjuderiet vill att alla goyims tillgångar hela tiden ska vara banken tillgänglig. Om alla kontanter växlades in i digitala pengar, förblev de alltid i bankens fickor, och det betyder att man via fractional banking, eller vad det hokus-pokusekonomerna kallar det, får mer utlåningsmuskler och potentiellt större ränteintäkter.

Dessutom kan bankerna ta ut transfereringsavgifter på precis alla transaktioner i goyens samhälle. Pengarna går i det kontantlösa samhället från bank till bank. Om du så ska handla ett tuggummi, så kan ta juden skatt på transaktionen.

Jag har ingen koll på exakt hur mycket de årliga kontanta transaktionerna är i dag, men låt oss gissa att det är en betydande summa.

Så till TS fråga. Eftersom vi vet att plattskallarna i SD klappar händer åt fenomenet att juderiet använder skattemedel och samhällsresurser för att generera privata intäkter (aka blatteriet), så kan vi dra slutsatsen att de även är FÖR detta!
Citera
2017-01-21, 19:23
  #14
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
F.ö går väl gränsen vid c:a 60 år kan jag tänka mig för de som fortfarande använder kontanter? Så om c:a 20-25 år bör problemet ha löst sig självt. Liksvepningen saknar som bekant fickor.

Det varierar nog väldigt. Jag själv är mellan 25-30 och jag och dom allra flesta jag känner använder dagligen kontanter. Jag kan självklart använda kort också om jag vill, men tänker där på äldre som inte kan eller vill hantera datorer, terminaler, kort och koder. Jag tycker det är bra och bekvämt med kontanter, man ser och känner vad man har och inte har och man har full koll på sina pengar.

Eftersom SD har många äldre väljare så utgår jag ifrån att man vill representera denna stora grupp där en stor majoritet vill ha kvar kontanterna som betalmöjlighet. SD bör alltså stödja och driva frågan att kontant betalning finns kvar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback