Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-15, 22:16
  #13
Medlem
Ok. Ska göra det. Har en äldre sjukpensionär som inneboende som inte förstår mycket av datorer. Han har själv haft problem. Oftast har vi det samtidigt, men vid ett tillfälle hade jag internet och inte han. Det var jättelänge. Jag förstod ingenting eftersom jag hade o telia fungerade. Han åkte till ett café med sin son o där fungerade det . Sonen höll oxå på o mixtra här hemma. Jag undrade om det var nån ip konflikt . Till slut kom det igång i allafall men då försvsnn ljudet istället. Undrar hur vi kan få ip konflikter när vi inte ska ha fast adress? Men det kanske är nåt fel på zyxerln eller den där technicolorn som på nåt sätt infiltrerar ? Fattar inte det där med att en sony förhandlar adresser? Det borde väl modemet eller d linken göra?
__________________
Senast redigerad av nikki1971 2017-01-15 kl. 22:22.
Citera
2017-01-16, 17:51
  #14
Medlem
Fick en flashback på en screenshot som försvunnit. Idag när Telia ringde tillbaka till mig dyker en bild upp på en av mina gamla kontakter till en fotograf. Hur hon blivit ihopkopplad med Telia är över min fattningsförmåga. Samma sak hände en av mina hyresgäster. Kontakt id var kopplat till ett helt annat än det riktiga numret. Ett utländskt nummer. Jag screenshotade det eftersom det ställt till rejäla bekymmer för mig när jag skickat sms till helf fel nr som jag inte ens lagt in. Gick in på samma kontakt igen för att ta en ny screenshot o numret var borta. Jag har varken tagit bort bild, telefonnummer eller kopplat det till personen från början. Jag vet redan att jag är utsatt för intrång. Sen om andra tror mig eller inte bryr jag mig inte så mycket om.
Citera
2017-01-26, 17:16
  #15
Medlem
Funderar lite på hur pass säkra säkerhetsloggar är från sjukhus. Min journal är jättekonstig och jag har begärt en utskrift av deras logg för stt kontrollera vilja som har varit inloggade i journalen. Loggutskriften stämmer inte alls med min journal. 20 sidor saknas och mitt i journalen saknas massvis av inloggningar som ska vara där. När jag ringer ansvarig på sjukhuset kan hon inte komma in i systemet. Jag får återkomma. Efter en vecka har hon en loggfil där mina saknade inloggningar är med. Jag har mycket svårt att komma på en vettig förklaring till detta. Poster mitt i en logg ska inte kunna försvinna från en utskrift hur som helst.
Nån som vet nåt hur säkerhetsloggar funkar?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback