Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-20, 12:08
  #13
Medlem
Florencedemons avatar
Jag skulle göra en "undercover" dokumentär om ett asylboende. Gärna det helvetesboende som ligger 3 min ifrån min bostad.
Citera
2017-01-25, 11:46
  #14
Medlem
Twizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 184
Ni har 10 000kr i budget, 6 månader och all utrustning som behövs.
Ni har också all kunskap som krävs, det återstår bara att hitta ett intressant ämne/historia/person..

Vad skulle ni välja att göra för dokumentär?



Mvh

Jag hade velat hänga med Leila K och hänga med henne ett tag. Tror många skulle vara intresserade av den dokumentären.

En gammal legend och hon kan berätta om allt skit själv.
Citera
2017-02-03, 21:33
  #15
Medlem
Situationss avatar
Jag skulle tycka att det vore relativt intressant att göra en dokumentär om olika människors sociala medier-vanor och hur väl deras Internet-persona egentligen överensstämmer med det liv de lever utanför skärmen. Det finns väl egentligen betydligt intressantare ämnen att ta upp, men med den relativt låga budget som man skulle röra sig med i det här hypotetiska fallet så får man kanske inte sikta för högt.
Citera
2017-02-15, 09:12
  #16
Medlem
jacobsingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 184
Nej det är inte så stor budget.. Men tänk dig att du har allt du behöver, bra lön, hushåll och allt vad det nu är.
Dom 10 000kr ska alltså distribueras ut till medverkande/kostnader för biljetter och allt vad det nu kan vara..

Med de förutsättningarna är 10.000:- nog. Åtminstone till en kortfilm.
Citera
2017-02-16, 13:52
  #17
Medlem
mishimas avatar
För 10 000 kommer man inte långt, men jag skulle nog följa en idrottare eller lag som håller till utanför rampljuset. Där går att hitta bra berättelser och intressanta människor att porträttera.

Det sista jag skulle göra skulle vara något politiskt tendensiöst.
Citera
2017-02-16, 13:57
  #18
Medlem
Dofternas avatar
Saknar en seriös dokumentär om den svenska fistingscenen eller om hockeyns betydelse för bruksorterna.
Citera
2017-02-16, 15:16
  #19
Medlem
linnros24s avatar
Om Joe Hill. Besöka städer han lämnat avtryck i och försöka fånga känslan av vad intressanta personer tror om hans skuldbeläggning och avrättning. Självklart vinklad till att han var oskyldig, vi är släkt
Citera
2017-05-19, 22:43
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 184
Jag funderar på att följa en äldre vän som vart missbrukare och hemlös i över 10år, han är fortfarande ung (ca 27).

Vad tycker du skulle vara viktigt? Jag känner att "det snygga" inte är det viktigaste. Dvs filma med steadycam, snygga transistions osv, utan det viktiga är att fånga känslan.

Jag använder sånnafall systemkamera, med bra mic (ljudet är viktigt), och sen följer han under några månader.

Borde man ha med någon expert inom "området"?

Vad tycker du/ni?

Bra idé. Känsla är viktigt, men lägg lite extra krut på ljudbearbetning, otroligt irriterande att kolla dokumnetärer med dåligt ljud!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback