Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-17, 20:53
  #13
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Lite av Eurosports själ har försvunnit i takt med att de ska konkurrera med de andra kanalerna om de mer "konventionella" TV-rättigheterna. Skulle inte förvåna om snookern är borta om något år.

Jag saknar sändningarna från afrikanska mästerskapet, Eurosport har sänt i över 20 år och det har ofta varit underhållande fotboll, om än inte av den allra högsta kvaliteten. En hel del stjärnor har dock kryddat anrättningen, i år är t.ex. Dortmunds Pierre-Emerick Aubameyang i täten för hemmanationen Gabon.

Jag gillar för övrigt inte alls den här utvecklingen med "försvenskningen" av Eurosport, det finns så många andra kanaler som har det blågula perspektivet. En stor del av Eurosports charm har ju varit att man kan se "små" sporter som aldrig visas på andra kanaler samtidigt som de satsar hårt på internationellt stora evenemang som Tour de France och Grand Slam-turneringarna i tennis (undantaget Wimbledon).

Svenska kommentatorer är så klart en bra sak (oftast), men när det står skidskytterepris i tablån och jag har missat direktsändningen så vill jag inte se Egypten-Vitryssland i handboll i stället. Programtablån på teven hänger ofta inte med numera och man blir "blåst på konfekten". Men Eurosport och Kanal 5 ska ju samsända nästa OS så utvecklingen lär väl fortsätta.

Om någon undrade varför Jonas Karlsson lämnade SVT och Niklas Jarelind TV4 så har ni svaret här.
__________________
Senast redigerad av ingetbranick 2017-01-17 kl. 20:56.
Citera
2017-01-17, 22:25
  #14
Medlem
Boringjamesmilners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Adebayor har alltid haft nummer 4 i landslaget.

Det är en hyllning till Nwankwo Kanu.

Där ser man, förjävligt i vilket fall som helst.
Citera
2017-01-17, 22:28
  #15
Medlem
Hur ser ni matcherna?
Citera
2017-01-17, 22:34
  #16
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag saknar sändningarna från afrikanska mästerskapet, Eurosport har sänt i över 20 år och det har ofta varit underhållande fotboll, om än inte av den allra högsta kvaliteten. En hel del stjärnor har dock kryddat anrättningen, i år är t.ex. Dortmunds Pierre-Emerick Aubameyang i täten för hemmanationen Gabon.

Jag gillar för övrigt inte alls den här utvecklingen med "försvenskningen" av Eurosport, det finns så många andra kanaler som har det blågula perspektivet. En stor del av Eurosports charm har ju varit att man kan se "små" sporter som aldrig visas på andra kanaler samtidigt som de satsar hårt på internationellt stora evenemang som Tour de France och Grand Slam-turneringarna i tennis (undantaget Wimbledon).

Svenska kommentatorer är så klart en bra sak (oftast), men när det står skidskytterepris i tablån och jag har missat direktsändningen så vill jag inte se Egypten-Vitryssland i handboll i stället. Programtablån på teven hänger ofta inte med numera och man blir "blåst på konfekten". Men Eurosport och Kanal 5 ska ju samsända nästa OS så utvecklingen lär väl fortsätta.

Om någon undrade varför Jonas Karlsson lämnade SVT och Niklas Jarelind TV4 så har ni svaret här.
Inte bara samsända då..dom ÄR samma koncern..Discoverys. Kanal 5 och svenska Eurosport alltså. Plus dom övriga systerkanalerna..kanal 9&11. Hur ser organisationen av Eurosport ut egentligen internationellt när det är uppstyckat vad det verkar?

Vi har 4 st konkurrerande koncerner på svenska TV-marknaden.
__________________
Senast redigerad av Steff83 2017-01-17 kl. 22:40.
Citera
2017-01-17, 22:36
  #17
Medlem
Boringjamesmilners avatar
Ytterligare två målsnåla, men underhålane matcher idag. 44-årige egyptiern Essam El-Hadary fick hoppa in i andra halvlek mot Mali. I en match där jag för övrigt blev imponerad av Maregas djupledsspel och styrka. Marega som inte riktigt fick till det i Porto, mycket beroende på att han inte är någon vidare straffområdes-spelare för bollförande lag. Utan föredrar ett rakare spel som Mali's idag.

Antar att det blir samma matchbild mot Ghana, vilket passar om bra. Chans för en relativt oväntad gruppseger.
Citera
2017-01-17, 22:37
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boringjamesmilner
Där ser man, förjävligt i vilket fall som helst.

Vad tycker du om Asamoah Gyan som brukar ha nummer 3 i Ghana?
Citera
2017-01-17, 22:37
  #19
Medlem
Boringjamesmilners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miscusi
Vad tycker du om Asamoah Gyan som brukar ha nummer 3 i Ghana?
Lika illa det. Blir spyfärdig
Citera
2017-01-17, 22:39
  #20
Medlem
Boringjamesmilners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Hur ser ni matcherna?
Fulstream
Citera
2017-01-23, 12:35
  #21
Medlem
Gabon åker alltså ut i gruppspelet, en stor skräll för mig, hade väntat mig mer.
Citera
2017-01-23, 22:51
  #22
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Gabon åker alltså ut i gruppspelet, en stor skräll för mig, hade väntat mig mer.

Alltid tråkigt när hemmalaget åker ut tidigt, särskilt i afrikanska mästerskapen. Jag hade unnat dem framgång. Fast nu blir de väl glada i Dortmund som får tillbaka Aubameyang så tidigt. Inget ont som inte har något gott med sig ...
Citera
2017-02-06, 15:46
  #23
Medlem
BarryHeros avatar
Kamerun vann.

Hur var publiksiffrorna? Sag lite klipp fran ett par matcher och det sag helt tomt ut pa laktarna. Var det ingen som var ute och tittade pa matcherna?
Citera
2017-02-06, 16:46
  #24
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Kamerun vann.

Hur var publiksiffrorna? Sag lite klipp fran ett par matcher och det sag helt tomt ut pa laktarna. Var det ingen som var ute och tittade pa matcherna?
Är väl rätt vanligt att det är så. Går ju inte jämföra med tex Europa..Dock är intresset minst lika stort. Bara det att inte så många har möjlighet att vara på plats.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback