Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-14, 21:24
  #1
Medlem
behöver få tag på receptfria betablockerare eller liknande tabletter. finns det att köpa på apotek??
Citera
2017-01-14, 21:25
  #2
Medlem
Ring occh boka en tid så får du recept utan problem.

Dockk ej receptfria
Citera
2017-01-14, 21:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Ring occh boka en tid så får du recept utan problem.

Dockk ej receptfria
Kan man säga att man vill ha dom för sin flygrädsla även om det inte är sanningen
Citera
2017-01-14, 22:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
Kan man säga att man vill ha dom för sin flygrädsla även om det inte är sanningen

Vad är sanningen?
Citera
2017-01-14, 22:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Vad är sanningen?
Viktiga presentationer intervjuer osv. Fått ut dom tidigare men bor nån annan stans nu så måste besöka en ny läkare. Det var för skämmigt att be om det första gången vill inte göra det igen
Citera
2017-01-14, 22:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
Viktiga presentationer intervjuer osv. Fått ut dom tidigare men bor nån annan stans nu så måste besöka en ny läkare. Det var för skämmigt att be om det första gången vill inte göra det igen

Varför inte säga sanningen?? Social fobi inför viktigt möte
Citera
2017-01-14, 22:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
behöver få tag på receptfria betablockerare eller liknande tabletter. finns det att köpa på apotek??

Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Ring occh boka en tid så får du recept utan problem.

Dockk ej receptfria

Citat:
Ursprungligen postat av bollvagn
I bland får man bita i det sura äpplet och säga sanningen. Det är det värt. Dessa tabletter är rena mirakelmedlet.

Hur svårt är det att få det utskrivet? För vad kan man få det för? Jag vet att många tar det för prestation-rädsla och socialtångest(det jag vill testa det för). Om jag frågar, kommer dom titta på mig konstigt, och vet dom flesta läkarna/psykologer vad det är?
Tack.
Citera
2017-01-14, 22:23
  #8
Medlem
Mr.Sounds avatar
Bara att boka tid, berätta problemet (här kan du överdriva), och säga att du testat inderal tidigare och nu har du en viktig och stor sak som måste presenteras och ber då om att få medicinen utskriven. En normal läkare hjälper dig, tar blodtryck frågar om astma etc.

Lycka till.
Citera
2017-01-14, 22:24
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Hur svårt är det att få det utskrivet? För vad kan man få det för? Jag vet att många tar det för prestation-rädsla och socialtångest(det jag vill testa det för). Om jag frågar, kommer dom titta på mig konstigt, och vet dom flesta läkarna/psykologer vad det är?
Tack.
Första gången jag gick till läkaren sa jag att jag blir nervös inför redovisningar. Sen att jag hade läst/hört om något som kallas för inderal. (Tror det var på Flashback jag läste om det för flera år sen) sen skrev hon ut det
Citera
2017-01-14, 22:28
  #10
Medlem
Inga problem. Desutom nästan gratis. Funkar skitbra.
Citera
2017-01-14, 22:31
  #11
Medlem
Jag har använt några gånger inför större presentationer i jobb och de fungerade bra. Fick av en studiepolare på universitetet men vet att han fick av husläkaren i stor mängd.
Citera
2017-01-14, 23:26
  #12
Medlem
"reduce your blood pressure" - Tänk om man redan har lågt blodtryck, är det dåligt då? Jag vet att man inte ska vara på medicinen på heltid. Men det förekommer alltid bieffeckter med medicin.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback