Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-03-16, 11:49
  #73
Medlem
dxdts avatar
Ja, det där gick ju bra. Men fan vad tråkigt det är utan landningsförsök.

Det är lite kul hur snabbt ens förväntningar har förändrats. När jag började titta på uppskjutningar var det hur spännande som helst, sen kom landningsförsöken in och uppskjutningen i sig blev ganska så "meh".
Citera
2017-03-16, 13:51
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dxdt
Ja, det där gick ju bra. Men fan vad tråkigt det är utan landningsförsök.

Det är lite kul hur snabbt ens förväntningar har förändrats. När jag började titta på uppskjutningar var det hur spännande som helst, sen kom landningsförsöken in och uppskjutningen i sig blev ganska så "meh".

Tänkte lite samma sak, skönt att SpaceX börjar komma upp i tempo igen. Jag har sett datum för alla uppskjutningar planerade fram till i slutet av April. It's going to be fun!!!

//Toastmastern
Citera
2017-03-17, 06:35
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toastmastern
Tänkte lite samma sak, skönt att SpaceX börjar komma upp i tempo igen. Jag har sett datum för alla uppskjutningar planerade fram till i slutet av April. It's going to be fun!!!

//Toastmastern

En i veckan känns ju lite väl optimistiskt, men man kan ju alltid hoppas de får uppe SES-10, NROL-76, SpaceX CRS-11 och Intelsat 35e innan Maj. Tanke på att SpaceX just nu har bara en startplatta på östkusten.
Citera
2017-03-17, 08:19
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awdrew
En i veckan känns ju lite väl optimistiskt, men man kan ju alltid hoppas de får uppe SES-10, NROL-76, SpaceX CRS-11 och Intelsat 35e innan Maj. Tanke på att SpaceX just nu har bara en startplatta på östkusten.
Jag trodde SpaceX hade två uppskjutningsplatser förutom KSC. En är väl fortfarande under reparation/ombyggnad efter deras RUD men vad har hänt med den andra?
Citera
2017-03-17, 08:40
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pieorpaj
Jag trodde SpaceX hade två uppskjutningsplatser förutom KSC. En är väl fortfarande under reparation/ombyggnad efter deras RUD men vad har hänt med den andra?

VAFB har de kvar på västkusten, men man kan inte välja fritt vilka uppskjutningsplats. Det har att göra med vilken typ av satellit det är. Iridum NEXT uppdragen kommer att skjutas upp från VAFB.

//Toastmastern
Citera
2017-03-17, 12:00
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toastmastern
VAFB har de kvar på västkusten, men man kan inte välja fritt vilka uppskjutningsplats. Det har att göra med vilken typ av satellit det är. Iridum NEXT uppdragen kommer att skjutas upp från VAFB.

//Toastmastern
ah, såklart. En på östkusten var det ja, på nått sätt fick mitt huvud det till en

Tack!
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback