Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-01-17, 23:07
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Tänk dig att din pojkvän har en "bästis" sedan barndomen. Denna "bästis" råkar vara tjej och se ut som en snyggare variant av Scarlett Johansen fast med större bröst och är singel. Dessa två skall åka iväg på tredagars spahotell. Sova i samma rum och samma säng. "De är bara vänner, inget mer" och har känt varandra sedan dagis. Jag kan utöka och beskriva det ännu värre, men jag nöjer mig med detta

Hade du tillåtit detta? Om killar vill delta i tråden så kan vi byta ut hon mot han och scarlett johanssen mot en ung Arnold Schwarzenegger fast lång och snygg i fejset.

"Gör vad du vill" men råkar dom nu ligga med varandra och jag får reda på det. Så hejdå Finns bättre och mognare killar som inte skulle åka bort med sin "bästis" på resa och hellre skulle föredra resa på spa med mig.
Citera
2017-01-18, 15:17
  #26
Medlem
SLYNA28s avatar
Förstår inte varför dom ska dela säng, varför tar dom inte bara separata sängar alternativt separata rum? Skulle fått panik om jag vore tjejen i förhållandet. Varför tänker killen inte på hur det måste kännas för henne? Förstår inte den logiken, hade jag åkt på spa med någon som inte vore min partner så hade jag garanterat haft en separat säng.
Citera
2017-01-18, 18:03
  #27
Medlem
Nej. Jag har tillåtit det och mådde så fruktansvärt dåligt av att göra våld på mig själv att jag aldrig mer kommer att göra om det.

Tillåta och tillåta förresten, vad ska man göra? Det är klart att man måste tillåta det, om ens partner är sådan.

Det man kan göra är att inse att man själv inte är sådan, och lämna förhållandet. Och sen försöka hitta någon som ser det som lika självklart som man själv gör, att man inte gör på det där viset.

Det finns många sätt att leva ett liv. Jag kan inte säga att min dåvarande hade fel, när han tyckte att det var helt OK att göra så. För honom var det ju det, och kanske för andra tjejer också. Men inte för mig. Jag kan inte ha det så, jag är för svartsjukt lagd och nästintill utplånas av sådana saker. Önskar att det inte vore så, men nu vet jag.
Citera
2017-01-18, 18:11
  #28
Medlem
Tillåtit hade jag väl gjort men absolut inte gillat det.
Varför ska dom ens sova i samma säng för?
Citera
2017-01-18, 18:46
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Problemet är väl inte vad du kan tillåta. Problemet är om hen inte kan se att detta arrangemang skulle kunna vara ett problem för dig, TS...

Är kille btw..

Vad han sa! Din kille är en riktig jävla idiot om han inte ser problemet i detta, och nej, du ska inte tillåta det, då dom med 99% säkerhet kommer att knulla.
Citera
2017-01-18, 20:07
  #30
Medlem
Ja. Hade han velat vara ihop med henne eller hon med honom hade de väl varit det.

Om han nu har valt mig istället litar jag på att han har gjort det av en anledning. Livet är för kort för att slösas på svartsjuka.

Däremot hade jag inte tolererat det om det gått ut över mig. Om han åker på spa med henne istället för med mig när jag också ville åka. Eller om han bjuder henne för våra gemensamma pengar. Eller köper saker till henne han inte köper till mig. Sånt som visar att jag är prio 2. Så länge jag är prio 1 får de gärna sova nakna intill varandra. Det spelar ingen roll så länge han visar att det är mig han älskar. Då litar jag på honom.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback