Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-14, 13:37
  #1
Medlem
Hej!

Nyss hemkommen efter 2 dagar i Lindvallen. Det va första gången jag stod på ett par skidor, men jag blev hooked direkt, sjukt jävla roligt. Nu är jag på jakt efter en slalomskida, men är lite osäker på vad jag ska leta efter. Jag tog mig ner för svart backe, men det såg inte jätte snyggt ut, röda backar va inga problem.

Det finns väl nybörjarskidor och lite mer avancerade skidor? Vad bör man satsa på och varför?

Ha de!
Citera
2017-01-14, 13:46
  #2
Medlem
Bluebeast72s avatar
K2 is your choice, superbra, stabil o pallar allt du kastar mot den..köp

http://www.cmhnordic.com/wp-content/...ampic-2010.jpg
Citera
2017-01-14, 14:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
K2 is your choice, superbra, stabil o pallar allt du kastar mot den..köp

http://www.cmhnordic.com/wp-content/...ampic-2010.jpg

Är inte K2 bland det värsta man kan ha, värstingmodell asså. Jag är ju fortfarande en nybörjare, men kmr väl bli en avancerad åkare, iaf enligt mina polare.

Jag undrar mer om jag ska leta efter en carvingmodell eller twintip, vad finns det mer?
Citera
2017-01-14, 14:21
  #4
Medlem
kordens avatar
Du får det du betalar för, sen finns det mycket att välja mellan.
Köpte mina (GS) för 8 år sen betalade över 10000 för dom och funkar utmärkt fortfarande
Och då åker jag 4 dagar i v under vintern.
Men kollar nu efter (DH) störtlopp

Köper du en billigare variant typ från random sportbutik typ Interspor, så tröttnar du på dom efter ett tag när du har blivit bättre

Kör på storslalom (GS) inte lika curv som slalom (SL) om du bara ska köra i pisten

Och glöm inte pjäxor samma sak där
Citera
2017-01-14, 14:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korden
Du får det du betalar för, sen finns det mycket att välja mellan.
Köpte mina (GS) för 8 år sen betalade över 10000 för dom och funkar utmärkt fortfarande
Och då åker jag 4 dagar i v under vintern.
Men kollar nu efter (DH) störtlopp