Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-24, 21:01
  #325
Medlem
apelsinhimlens avatar
Minns när jag var på akuten med min 75-åriga sjuka pappa som arbetat från det att han var 15 till 65 år gammal.

Akuten var full av blattar och zigenare. Tog omkring 5 timmar innan han kom in.

Ja, blattar är sjukare än svenskar och söker vård för småsaker.
Citera
2017-02-24, 21:26
  #326
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Med andra ord får varje svensk som ätit/druckit/knarkat för mycket skylla sig själv och ska ingen vård ha? Det är väl det du säger här?


Nej, invandrare är inte överrepresenterade i vården. Nej, de söker inte oftare vård i onödan. Jag har jobbat på akutmottagning. De allra flesta som kommer in "i onödan" är svenskar och svenskor. Sorry, rassejävlar.

Då har vi olika syn på det. Jag har jobbat både på Akuten och vanlig vårdavd. Arabjävlar och somalier är bland det värsta pack man kan få in. Och ja, de söker fan för skrapsår Och får de inte träffa Dr med en gång så är man rasist, så SORRY du har FEL jävla blattelover!
Citera
2017-02-24, 22:18
  #327
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Då har vi olika syn på det. Jag har jobbat både på Akuten och vanlig vårdavd. Arabjävlar och somalier är bland det värsta pack man kan få in. Och ja, de söker fan för skrapsår Och får de inte träffa Dr med en gång så är man rasist, så SORRY du har FEL jävla blattelover!



Hellre blattelover än Sverigefiende som du och resten av SD-packet.
Citera
2017-02-24, 22:40
  #328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Hellre blattelover än Sverigefiende som du och resten av SD-packet.

Det är du som är Sverigefiende eftersom du vill att lagar och bestämmelser inte ska följas och att demokratin ska sättas ur spel. Är du en anti-demokrat?
Citera
2017-02-24, 23:24
  #329
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Finns naturligtvis ingen statistik men SD påstår sig själva bevaka sjukhusen och har även medlemmar som jobbar inom vården.

Självhatarna har missuppfattat hur argumentet "det finns ingen statistik" ska användas.

Man kan säga att det finns statistik och att den talar emot ett påstående. Men att det inte finns statistik säger absolut ingenting annat än att myndigheter av någon orsak inte vill ha saken utredd.

Exempelvis vill svenska myndigheter inte ha utrett hur mycket mer brott invandrare begår. Det ville det fram till 90-talet, och då visade statistik att framförallt invandrare från muslimska länder var gigantiskt överrepresenterade bland våldtäktsmän.

Men sen förbjöd de sådan statistik.

Det betyder inte att muslimer slutat vara överrepresenterade. Bara att myndigheter inte längre vill undersöka.

Att det inte finns statistik är alltså inget skäl att inte diskutera en iakttagelse eller en teori. Däremot kan man ifrågasätta när samma krafter som vill förbjuda statistik om vissa saker, sen använder frånvaron av statistik som argument för att inte prata om just det.

SD gör helt rätt.

De bygger sin argumentation på de bevis som de facto finns. Det är så man gör inom forskning, akademi, rättsväsende, näringsliv.

Om en åklagare inte får ett erkännande (som är bland de starkaste bevisen) så lägger ju inte han ner förundersökningen. Kanske finns det fingeravtryck? Om inte, så kanske ett vittne? Om inte, så kanske annat som kan göra ett faktum sannolikt.

Det finns ingen statistik om att invandrare hänger i akutrummen med hela släkten och kompisgänget. Däremot en väldigt stor mängd iakttagelser från människor som besökt akuten och berättelser från människor som jobbar inom vården.

Iakttagelserna sammanfaller med andra iakttagelser om att invandrare från arabvärlden aldrig tycks kunna göra något ensamma, utan alltid måste dra med släkt och kompisar, vare sig det är att handla nya jeans, hämta ut ett paket eller träna. Jag ser väldigt sällan invandrare som bara går till stranden eller lekplatsen med sina barn. De verkar behöva ha med hela släkten, jämt.

Därutöver har SD gjort egna undersökningar i akutrummen.

Om du inte tycker alla iakttagelser som folk berättar om i sociala medier och vittnesmål från vårdpersonal och SD:s undersökning, sammantaget visar på ett fenomen. Då får du säga att du inte tycker bevisen räcker. Vill du dessutom att någon ska ta dig på allvar, och inte avfärda dig som en självhatare som bara förnekar allt som inte passar, då bör du lämpligen ha något argument för varför du inte tror det stämmer, bevis som pekar i motsatt riktning.

Men att bara säga "det finns ingen statistik" får dig endast att framstå som en anti-vit, självhatande stjärtgosse. Denna diskussionen utgår nämligen inte från statistik, utan från iakttagelser.
Citera
2017-06-15, 08:34
  #330
Medlem
Det är inte alls konstigt att sjuksköterskor ger upp i den svenska vården. Orsaken är den importerade kriminaliteten som dagligen överallt i Sverige skickar offer till sjukhusen. Stressen och upplevd meningslöshet i kallet avgör.
Och det kommer inte stanna vid att sjuksköterskor lämnar utan även undersköterskor och läkare, som går till den privata sfären. Barnmorskor var första grupp som flydde till lugnare kliniker.
Citera
2017-06-17, 15:22
  #331
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Hellre blattelover än Sverigefiende som du och resten av SD-packet.
Min vårdcentral drunknar i blattar måste byta doktor. Den jag hade var ny och letade efter patienter som vill lista sig på honom. Nu har han blivit deras nye favorit så köerna är månads lång. Han måste vara bra på blattesjukskrivningar eller något och det sprider sig snabbt. Usch för blattelovers, de är värre än blattarna själva.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback