Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-18, 19:50
  #13
Medlem
Hardstekts avatar
Det är en bisarr rörelse.

Jag menar vad vill de uppnå egentligen? Känns som om att allt handlar om att vara så udda eller unika som möjligt. Från utseende till läggning. Samtidigt som dom vill uppfattas som normala.

Ändamålen motverkar varandra. Det är en omöjlig ekvation. Det går inte att uppnå.

Det är omöjligt att uppfattas som normal om man gör allt för att skilja ut sig så mycket som möjligt.

Normal eller normen kommer alltid att vara de som är gängse, vanligt. Visst kan man arbeta för att folk skall bli mer toleranta för det avvikande. Men deras aspirationer är mycket mer långtgående.

Hur skall man få folk att tycka udda saker är vanliga? Enda lösningen är tankekontroll och tvång. Är det det dom vill egentligen?

Hade det inte bara varit bättre om dom insåg att dom aldrig kommer uppfattas som normala. Och att de har nackdelar. Men även fördelar.
Citera
2017-01-19, 12:36
  #14
Medlem
Jag tror man blir en SJW/PKit pga att man känner sig misslyckad i livet och ser det som en väg att få bekräftelse och uppmärksamhet.
Citera
2017-01-19, 19:32
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Jag menar vad vill de uppnå egentligen?

För gräsrötterna handlar det nog i viss mån om ett vurmande för kändisar. De följer kändisarna, och kändisarna (framförallt skådespelarna) är inget annat än esteterna från gymnasiet som lyckats göra karriär. Esteter är ett knepigt släkte. Att de numera är rika och kända påverkar inte deras behov av att hela tiden få bekräftat att de är bäst, snyggast, snällast, roligast, unikast och populärast. Svårt att få den bekräftelsen genom att vara kontroversiell.
Citera
2020-08-23, 17:17
  #16
Medlem
King-Fjomps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
För gräsrötterna handlar det nog i viss mån om ett vurmande för kändisar. De följer kändisarna, och kändisarna (framförallt skådespelarna) är inget annat än esteterna från gymnasiet som lyckats göra karriär. Esteter är ett knepigt släkte. Att de numera är rika och kända påverkar inte deras behov av att hela tiden få bekräftat att de är bäst, snyggast, snällast, roligast, unikast och populärast. Svårt att få den bekräftelsen genom att vara kontroversiell.

Vad menas med din signatur?

Till topic: Jordan Peterson har en teori om sjw:s och wokea personer. Han borde veta, han är ju psykolog. Han menar att dessa personer inte har fått leka tillräckligt i barndomen, och hela revolten är en sen lek. Isåfall lär ju 10-talisterna bli ännu värre då dom börjar pilla med smartphones och paddor i genomsnitt vid 2 års ålder...
Citera
2020-08-27, 14:54
  #17
Medlem
För heteromän tror jag att det kan förklaras biologiskt som parningsstrategi. Där den stora delen parningsstrateger tror att beteendet kommer belönas av kvinnor. Vilket det förmodligen inte görs, men orsaken är den ändå. Vi kan kalla detgrupp a)

En del andra använder det som parningsstrategi på ett annat sätt. "Ulv i fårakläder". Se köttfri måndag-snubben, kapten klänning, Virtanen mfl. Grupp b)

Kanske börjar det med grupp a) bitterhet inträder och det utvecklas till grupp b) det vet jag ej.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback