Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-14, 13:59
  #13
Medlem
R.Bloodworths avatar
Yes jag har Mcaffe installerat. Då blir det väl att ersätta den med något annat.

Och jag har laptopen i stort sett aldrig på bordet eller något hårt underlag, det är antingen på mina knän eller på sängen. Men jag ska börja med att göra mig av med McAffe då.
Citera
2017-01-14, 14:05
  #14
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Och jag har laptopen i stort sett aldrig på bordet eller något hårt underlag, det är antingen på mina knän eller på sängen.
Då vet du ju orsaken till varför fläktarna går på max! Hur tror du kylningen skall fungera om du täpper för luftintagen?

Om du tittar på undersidan av datorn så finns det ett galler där kylluften kommer in, täpp inte till det då överhettar datorn o fläkten går på maxvarv.
__________________
Senast redigerad av kimdah2002 2017-01-14 kl. 14:39.
Citera
2017-01-14, 15:14
  #15
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Då vet du ju orsaken till varför fläktarna går på max! Hur tror du kylningen skall fungera om du täpper för luftintagen?

Om du tittar på undersidan av datorn så finns det ett galler där kylluften kommer in, täpp inte till det då överhettar datorn o fläkten går på maxvarv.


Jo det stämmer. Ska försöka bättra mig. Men jag orkar verkligen inte sitta vid ett bord, då använder jag min stationära. Andra lösningar?

Och avast verkar inte lösa problemen om man inte betalar? Den bara hittar problemen.
Citera
2017-01-14, 15:38
  #16
Medlem
Aldrig haft själv och vet därför inte om det gör någon större skillnad. Men finns kylplattor man kan lägga under laptopen, kanske kan vara något att testa.

Men annars är det bara att undvika att ha datorn i sängen.
Citera
2017-01-14, 16:43
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Jo det stämmer. Ska försöka bättra mig. Men jag orkar verkligen inte sitta vid ett bord, då använder jag min stationära. Andra lösningar?
Gå ut i köket och hämta en bricka eller skärbräda att ha under laptopen på knät/sängen.
Och får den inte helt plats utan står på sniskan så blir luftcirkulationen ofta ännu bättre!
Citera
2017-01-14, 16:48
  #18
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Jo det stämmer. Ska försöka bättra mig. Men jag orkar verkligen inte sitta vid ett bord, då använder jag min stationära. Andra lösningar?

Och avast verkar inte lösa problemen om man inte betalar? Den bara hittar problemen.

Blev det bättre efter ett avinstallerat McAfee.

Avast HAR gratis Av.

Ha fötter/distanser under Pc`n eller en bricka mellan den och underlaget. Gör en permanent montering.
Citera
2017-01-14, 18:06
  #19
Medlem
R.Bloodworths avatar
Tog bort McAffe och installerade Avast. Har även haft datorn på bordet nu i cirka 2-3 timmar och den har varken blivit varm eller börjat låta. Vet inte om det är pga att jag tog bort Mcaffe, eller att jag har på energisparläge..eller för att jag inte har laptopen i sängen/knäna.
Citera
2017-01-14, 18:25
  #20
Medlem
Nicke1234s avatar
Om jag gör någon "större" grej på datorn så låter min Dell E5420 som ett tröskverk. Några problem har det dock aldrig varit, bara lite irriterande.
Citera
2017-01-17, 15:21
  #21
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Tog bort McAffe och installerade Avast. Har även haft datorn på bordet nu i cirka 2-3 timmar och den har varken blivit varm eller börjat låta. Vet inte om det är pga att jag tog bort Mcaffe, eller att jag har på energisparläge..eller för att jag inte har laptopen i sängen/knäna.

nästan garanterat pga bättre luftflöde. I knä täpper du till flödet och värmen stiger. Enkel fysik.

Men prova att kör utan energiläge men låt den stå på bordet ändå. Min dator blir lite tystare av energiläget eftersom CPUn bara får köras på max 50% av maxkapacitet med det läget påslaget.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback