Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-21, 15:33
  #13
Medlem
Personligen undviker jag Frölunda Torg av den enkla anledningen att det händer en hel del skit där och jag har en tendens till att träffa på folk där som jag verkligen inte vill träffa.

Dock bor en anhörig vid den där skitplatsen så jag "måste" vara där ibland.
Citera
2017-01-21, 15:44
  #14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Personligen undviker jag Frölunda Torg av den enkla anledningen att det händer en hel del skit där och jag har en tendens till att träffa på folk där som jag verkligen inte vill träffa.

Dock bor en anhörig vid den där skitplatsen så jag "måste" vara där ibland.
Frölunda Torg är väldigt säkert numera. Satsats på mycket vakter som dämpar buset, och nybyggena med bostäder och spårvagnshållplatsen har gjort att tryggheten ökat. Händer inte alls lika mycket skit längre som förut. I så fall är den inte många platser du kan känna dig trygg på...Jämför man tex Nordstan med Frölunda Torg är det som natt och dag.
Citera
2017-01-21, 15:47
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Frölunda Torg är väldigt säkert numera. Satsats på mycket vakter som dämpar buset, och nybyggena med bostäder och spårvagnshållplatsen har gjort att tryggheten ökat. Händer inte alls lika mycket skit längre som förut. I så fall är den inte många platser du kan känna dig trygg på...Jämför man tex Nordstan med Frölunda Torg är det som natt och dag.
Mycket möjligt men jag personligen känner mig inte överdrivet säker på vare sig Frölunda torg eller Nordstan.
Och runt torget händer det ju saker ofta, det är min egna erfarenhet i alla fall.
Citera
2017-01-21, 15:48
  #16
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Mycket möjligt men jag personligen känner mig inte överdrivet säker på vare sig Frölunda torg eller Nordstan.
Och runt torget händer det ju saker ofta, det är min egna erfarenhet i alla fall.
Jo..Men det saker som "vanligt folk" inte behöver oroa sig för.
Citera
2017-01-21, 15:53
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo..Men det saker som "vanligt folk" inte behöver oroa sig för.
Fast vanligt folk blir ju drabbade ändå på så vis att man inte känner sig säker eller drar sig för att vistas där en helg eller klockan 18.
Citera
2017-01-21, 15:59
  #18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Fast vanligt folk blir ju drabbade ändå på så vis att man inte känner sig säker eller drar sig för att vistas där en helg eller klockan 18.
Inne i centrum är det så som du säger, främst runt Nordstan. Där undviker helst. Men Frölunda Torg...nja..jag vet inte. Jag har bott rätt nära i många år nu, och typ aldrig sett eller upplevt något obehag. Tycker det rör mycket mer folk senare på kvällarna nu med som ökar tryggheten. Med nya bussterminalen och affärerna som har öppet längre. Men jag ska inte ta ifrån vad du känner. Det är individuellt.
Citera
2017-01-21, 23:35
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Inne i centrum är det så som du säger, främst runt Nordstan. Där undviker helst. Men Frölunda Torg...nja..jag vet inte. Jag har bott rätt nära i många år nu, och typ aldrig sett eller upplevt något obehag. Tycker det rör mycket mer folk senare på kvällarna nu med som ökar tryggheten. Med nya bussterminalen och affärerna som har öppet längre. Men jag ska inte ta ifrån vad du känner. Det är individuellt.

Frölunda Torg är nog en utav de finaste köpcentrumen i Göteborg. Har blivit riktigt fräscht!
Citera
2017-06-24, 22:08
  #20
Medlem
MrByberbob55s avatar
De bygger ganska mycket nu. Många fina lyxhus osv. Vissa områden börjar likna Hovås, riktigt svenneområde dvs. Så ja, frölunda kommer bli mer tryggt än förut, tyvärr på gott och ont då "vanliga" invandrare från arbetarklassen inte kommer kunna bo kvar och tvingas flytta till Tynnered, Hisingen eller liknande. Har varit lite kaos här och där det senaste pga gängkrig i alla fall.
Citera
2017-06-25, 08:51
  #21
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Frölunda Torg är nog en utav de finaste köpcentrumen i Göteborg. Har blivit riktigt fräscht!

För många har det ju blivit så att man hellre åker till Frölunda Torg än till Nordstan/Citykärnan för att handla. Nordstan är hemskt att vara i, dels på tok för mycket folk och ett klientel som sannerligen inte är speciellt trevligt och det är ju en riktig "no-go-zone" på kvällarna.
Frölunda Torg må ha en hel del invandrare etc som säkert gör att många håller sig borta men det är ju inte ett problem med dessa alls där.
Frölunda har blivit dit man åker då city som sagt är uteslutet i annat än nödfall och Allum är för långt samt Backaplan för utspritt och nergånget.
Citera
2017-06-25, 10:42
  #22
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
För många har det ju blivit så att man hellre åker till Frölunda Torg än till Nordstan/Citykärnan för att handla. Nordstan är hemskt att vara i, dels på tok för mycket folk och ett klientel som sannerligen inte är speciellt trevligt och det är ju en riktig "no-go-zone" på kvällarna.
Frölunda Torg må ha en hel del invandrare etc som säkert gör att många håller sig borta men det är ju inte ett problem med dessa alls där.
Frölunda har blivit dit man åker då city som sagt är uteslutet i annat än nödfall och Allum är för långt samt Backaplan för utspritt och nergånget.
Kan tillägga att Sisjön är väldigt vitt och trevligt, självklart långt ifrån samma utbud som i Frölunda men det expanderar ju mer och mer, visserligen rätt utspritt också likt Backaplan.
Sen kommer ju Mölndals Galleria bli rätt bra känns det som.
Citera
2017-06-25, 14:36
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hej alla!

Jag undrar vad ni tycker om Frölunda området (dvs Stadsdelsnämnden Frölunda-Högsbo-Askim), som innehåller tex Järnbrott, Frölunda Torg m.m. Frölunda är ju inte jätte stort med tanke på att Västra Göteborg kommer ganska nära såsom Önnered och Näset och dessa områden vet man ju är fina.

Men vad tycker ni om Frölunda Torg och Frölunda som faktiskt är väldigt nära dessa välbärgade områden och Västra Göteborg som nog är den finaste stadsdelsnämnden, är Frölunda (och även Högsbo) ens med i racet? Det är ju väldigt nära dessa områden rent geografiskt.

Tack!

Jag tycker Frölunda är attraktivt eftersom det har ett bra läge, men det är ju inte direkt ett vackert område. Dock att det ligger mellan centrum och havet är inte fel : ) Askim är hur fint som helst.
Citera
2017-06-25, 14:47
  #24
Medlem
mikkelbergs avatar
högsbo e dunder! centralt som fasen(med cykel)
kan dock ibland kännas lite trångt o för bebyggt, särskillt på sommaren då det är hett o luften står stilla.

frölunda, otroligt trevlig fisk o skaldjursbutik i centrumet.

nära till havet!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback