Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-02-25, 11:58
  #61
Medlem
chessjamts avatar
Är svag för tunga stora bastanta böcker så det fick bli ett till inköp från rean. Från CDON denna gång:

Biblica - den stora bibelatlasen : en kulturhistorisk resa genom Bibeln och Bibelns länder
samt
Världens underverk : hur de skapades och hur du tar dig dit

Slängde även med Kan jag vara Frank med dig? av Richard Ford så har jag alla de 4 böckerna om Frank Bascombe i svenska pocketutgåvor nu.
__________________
Senast redigerad av chessjamt 2017-02-25 kl. 12:25.
Citera
2017-02-25, 20:26
  #62
Medlem
Takoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaZoBazo
den finns som e-bok dock

fast poängen med bokrean är väl ändå att köpa billiga böcker och inte e-böcker till enorma överpriser
Citera
2017-02-25, 20:29
  #63
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takora
wut? jag skrev ju att satantango var slut på både bokus och adlibris.
Hedengrens har den på rea.
Citera
2017-02-25, 21:24
  #64
Avstängd
BaZoBazos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takora
fast poängen med bokrean är väl ändå att köpa billiga böcker och inte e-böcker till enorma överpriser
jo det kan man ju tycka om man vill läsa fysiska böcker envist, det är rätt soft att läsa på paddan också
Citera
2017-02-25, 21:45
  #65
Medlem
Takoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaZoBazo
jo det kan man ju tycka om man vill läsa fysiska böcker envist, det är rätt soft att läsa på paddan också

försöker du få upp antalet på postade inlägg eller något? förstår inte var du vill komma. det är uppenbart att problemet ligger i priset och inte mediet.

för övrigt köpte jag satantango på akademibokhandeln för ett par dagar sedan.
Citera
2017-02-26, 07:52
  #66
Avstängd
BaZoBazos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takora
försöker du få upp antalet på postade inlägg eller något? förstår inte var du vill komma. det är uppenbart att problemet ligger i priset och inte mediet.

för övrigt köpte jag satantango på akademibokhandeln för ett par dagar sedan.

Ok, bra att du fick tag på boken. Bra för dig att du håller dig till pappersböcker och envisas med det konservativa. Priset kanske är en smula högre, men å andra sidan kan din bok gå sönder om du råkar spilla kaffe över den eller liknande. En ebook försvinner inte.
__________________
Senast redigerad av BaZoBazo 2017-02-26 kl. 07:56.
Citera
2017-03-10, 21:16
  #67
Medlem
chessjamts avatar
Nu verkar Akademibokhandeln köra halva priset på rea-priset. Kom över Montaignes Essayer alla tre böckerna samt Dostojevskijs Dubbelgångaren för sammanlagt 158kr alltihopa.

Har tidigare haft de äldre Essayerböckerna i pocketformat och väntat på att uppgradera dem till Jan Stolpes nyöversättning som han gjorde för inte så länge sedan.
Citera
2017-03-10, 21:52
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Nu verkar Akademibokhandeln köra halva priset på rea-priset. Kom över Montaignes Essayer alla tre böckerna samt Dostojevskijs Dubbelgångaren för sammanlagt 158kr alltihopa.

Har tidigare haft de äldre Essayerböckerna i pocketformat och väntat på att uppgradera dem till Jan Stolpes nyöversättning som han gjorde för inte så länge sedan.

Dubbelgångaren är väldigt speciell, påminner om Kafka. Har du läst den förut?

Bra tips om rea på rean, jag får rulla dit på Måndag och se vad de har att erbjuda.
Citera
2017-03-10, 22:03
  #69
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Dubbelgångaren är väldigt speciell, påminner om Kafka. Har du läst den förut?

Bra tips om rea på rean, jag får rulla dit på Måndag och se vad de har att erbjuda.

Läste den någon gång på gymnasiet när jag hade en Dostojevskijperiod, men minns ärligt talat inte så mycket av den. Då lämnade Brott och straff och Anteckningar från källarhålet ett starkare intryck på mig. Att den påminner om Kafka låter dock bekant.

Ja de verkade ha flera böcker som såg intressanta ut, Sveriges historia i flera band samt några 1800-tals klassiker som Modernista gett ut i en särskild serie där Dubbelgångaren var med.
Citera
2017-03-10, 22:24
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Nu verkar Akademibokhandeln köra halva priset på rea-priset. Kom över Montaignes Essayer alla tre böckerna samt Dostojevskijs Dubbelgångaren för sammanlagt 158kr alltihopa.

Har tidigare haft de äldre Essayerböckerna i pocketformat och väntat på att uppgradera dem till Jan Stolpes nyöversättning som han gjorde för inte så länge sedan.

Vilket fynd på Montaigne!
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback