Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-01-14, 10:58
  #25
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morre135
Bosnier har högre total sysselsättning är svenskar i genomsnitt(i Sverige dvs). Bosnier är också i genomsnitt mer bildade. Varför skulle vi inte ta in de? http://www.svd.se/sa-integrerades-balkanflyktingarna

Något OT men det stämmer inte.

"Forskningen visar att sysselsättningen bland Balkanflyktingarna visserligen är lägre än bland inrikes födda, men skillnaderna är inte så stora som för andra utrikesfödda."

Det som stämmer är att dom som var unga när dom kom till Sverige har en högre utbildning än inrikes födda och en sysselsättningsgrad på 80% (vilket inte är högre än inrikes födda). Artikeln pratar inte om bosnier, den pratar om balkanflyktingar.

Detta verkar vara helt i linje med dom flesta sverigedemokraternas tes att ju mer kulturellt lika invandrarna är desto enklare är det att assimilera in dom i samhället och att få dom lönsamma.

Många bosnier är dessutom muslimer och dom jag själv känner är sekulariserade i hög utsträckning. Man ska akta sig för anekdotisk bevisföring men jag skulle gissa att hög utbildning och sekularisering går hand i hand, vilket förklarar varför t ex somalierna har så förtvivlat svårt att sekularisera och civilisera sig.
Citera
2017-01-14, 13:23
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
" VI kan ju lätt slå fast om att muslimer inte är favoriter hos SD och väljarnas ögon"
Vilka är VI i den här meningen?
Hur har dessa VI kommit fram till det här?

" vilket betyder att invandrare från AFGHANISTAN och SOMALIA inte är favoriter"
Är det du som tycker att de här två folk grupperna tillhör de här icke favoriserade Muslimerna ?
Eller hur menar du?

Och sist men inte minst. Vad är en " riktig rasist"
Finns det oriktiga, mindre/ mer, gula, gröna, blå, sjungande rasister osv?

Oavsett vilka "vi" är så kvarstår faktumet så som jag påstod.
Citera
2017-01-14, 13:39
  #27
Avstängd
Plaguetongues avatar
det är lite skillnad på flyktingar från syrien och invandrare från japan eller? japaner brukar inte komma i tusental, leva på bidrag, vara allmänt störiga och kriminella. jag hade inte haft någonting emot någon form av invandring om dom som kom hit inte vore lata bidragsparasiter, våldtäktsmän och allmänt våldsamma och rasistiska.

kommer inget gott från mellanöstern eller afrika
Citera
2017-01-14, 17:35
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morre135
Bosnier har högre total sysselsättning är svenskar i genomsnitt(i Sverige dvs). Bosnier är också i genomsnitt mer bildade. Varför skulle vi inte ta in de? http://www.svd.se/sa-integrerades-balkanflyktingarna

Bosnier har högre sysselsättning ja, men i snitt med sämre betalda jobb (eller bara "sysselsättning" som kan betyda lite vadsomhelst, men oftast kostar skattepengar när man väljer att ta upp sysselsättning istället för arbete). Sist jag kollade var de inte skattebärande för Sverige i stort.

Man kan inte bara räkna på sysselsättningsgrad, det handlar lika mycket eller mer om VAD de sysslar med.

Som det är så verkar genomslaget i Sverige vara att de sysslar med lågbetalda jobb samt att de har importerat organiserad kriminalitet hit i stor grad.

Ursäkta om jag inte direkt applåderar.
__________________
Senast redigerad av Kad1 2017-01-14 kl. 17:39.
Citera
2017-01-14, 18:19
  #29
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldschool-jag
Oavsett vilka "vi" är så kvarstår faktumet så som jag påstod.
Vilket faktum?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback