Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-03, 00:28
  #205
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeHarrison
Det beror på vilken typ av invandring vi talar om. Talar vi om folk som kommit för att jobba, träffat en svensk eller andra exempel på individer som lyckats så är jag med på tåget men de senaste 10-20 årens väldigt höga asylinvandring från avlägsna länder som saknar motstycke bland andra europeiska länder har som helhet inte fungerat.
Ja, jag tror att vi håller med varandra. Det är skillnad på invandring och invandring, om vi säger så.
Citera
2017-11-03, 03:56
  #206
Medlem
Vi hade kunnat ha dagens invandringsmängd om vi sållat ut all skit!
Om alla som kom hit för att vara kriminella & destruktiva hade åkt ut på en gång.
Minsta lilla, typ de börja slåss efter en mindre dispyt etc.

Nu vill man inte ens gå ut i skogen för att leta svamp, för folk skjuts där och de släpar runt på sina jävla kamphundar, som inte ens kommer när de visslar på dem.

Nu rullas det tom in bilar i skogarna och eldas upp,narkotikaaffärer.

Förr var jag alltid ute och plockade svamp & bär varje sommar.
Citera
2017-11-03, 15:48
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det beror på. Hade ingen överhuvudtaget invandrat till den geografiska platsen som vi idag kalla för "Sverige" så hade svenskar inte existerat. Men jag antar att det inte är det du talar om.

Vi hade antagligen varit ett fattigare land, till exempel hade vi nog inte haft råd med en generös välfärdsstat. Om vi drar det ett steg ytterligare och ställer oss frågan hur Sverige hade sett utan globalisering, så hade vi antagligen fortfarande varit fattiga bönder.

Det är väl rätt uppenbart att TS något slarvigt formulerade fråga syftar på den typ av sentida s.k. "asylinvandring" från främst Mellanöstern och Afrika och en del andra krishärdar som vi haft de senaste decennierna. Jag förställer mig att frågan handlar om hur Sverige hade varit om vi enbart tagit emot flyktingar enligt FN:s kvotsystem samt rent kompetensbaserad arbetskraftsinvandrare samt marginella tillskott via giftermål, adoption o.s.v.

Jag tror personligen att Sverige skulle fungerat bättre ekonomiskt, varit mer framgångsrikt och haft avsevärt lägre brottslighet och större trygghet. Dessutom tror jag Sverige skulle varit en starkare kraft i internationella biståndssammanhang eftersom vi antagligen satsat på att göra ett riktigt bra biståndsarbete för att mildra ångesten över att vi skapat ett så framgångsrikt samhälle själva när världen i övrigt innehåller så mycket elände. Konsekvensen av det senare hade varit att fler fattiga i världen kommit i åtnjutande av vår hjälp än idag.
__________________
Senast redigerad av Varglig 2017-11-03 kl. 15:50.
Citera
2017-11-03, 16:24
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Såg det här fina klippet från den 2 juli 1988 i Stockholm. 15 korta år före Irak-kriget 2003. Enda negern i klippet är Clarence Clemons i Springsteens E-Street Band:

https://www.youtube.com/watch?v=wBU8DiGV6j0

0:58 Kolla hur svenskt Hötorget i Stockholm ser ut att vara. Tror ni svenskarna beklagade sig över det?

Det fanns massa invandrare i Stockholm 1988, det stod horder och sålde krims krams längst hela drottninggatan och Västerlånggatan i Gamla Stan.

På hötorget var det invandrare som sålde grönsaker även 1988.

Jag vet för jag var på den konserten 1988 och tillbringade två veckor inne i city och det var för mig första gången jag såg så många invandrare jämfört med min hemstad där det bara fanns tre afrikaner och ett hundratal från arabländerna.
Det vimlade av invandrare då.

Vilka var det som stod för Kungsträdgårdskravallerna 1986-1987, pursvenskar? nej invandrarungdomar.
Citera
2017-11-06, 00:56
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
....
Vilka var det som stod för Kungsträdgårdskravallerna 1986-1987, pursvenskar? nej invandrarungdomar.

Det kravallerna samt konflikten mellan skinheads och invandrare i Stockholms förorter var de första tecknen på vad som komma skulle.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback