Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-14, 11:48
  #13
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Men kan man under tiden man är avstängd ta emot PM? Det fungerar i så fall annorlunda än om man har Awaiting Email Confirmation, vilket jag råkade få en gång, se (FB) Varning! Byte av e-mail fungerar inte. Kontot blir spärrat och går ej att aktivera.. Om jag loggar in på jo5h2pe2 och klickar på brevikonen står det

jo5h2pe2, du har inte behörighet till den här sidan. Det kan bero på en av flera anledningar:
Ditt användarkonto har inte rätt behörigheter för att komma åt den här sidan. Försöker du att redigera någon annans inlägg, komma åt administrativa funktioner eller andra system som kräver särskild behörighet?
Om du försöker att posta, kan administratören ha stängt av ditt konto, eller det kan vänta på aktivering.

(samma om jag därifrån använder Svara på ämnet)

Eller menar du att det är först efter en avstängning man kan ta emot PM och se varför man blev avstängd?
Du har rätt, uttryckte mig slarvigt. Är man inloggad när avstängningen sker brukar man kunna läsa det PM som utgår innan automatiken gör att man blir avstängd.

Om man missar detta kan kontrollera dessa listor för att se om användarnamnet förekommer:
(FB) Avstängningar och bannlysningar
(FB) Användare som blivit avstängda på grund av åldersgränsen

Hittar man inte det namn man söker kan man posta en fråga här:
(FB) Avstängningar och bannlysningar: feedback

I de fall man är avstängd får man då registrera en ny användare som (för att inte bryta mot 1.07) bara används för att ställa frågor i ovan nämnda tråd eller för att kommunicera med moderator om avstängningen.

I de fall som tråden handlar känner TS till användarnamnen och skulle kunna ställa frågor om vad de specifikt är avstängda för i ovan nämnda tråd.

Poängen är att det finns gott om sätt att få reda på varför man själv eller någon annan är avstängd.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback