Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-01, 14:13
  #193
Medlem
8711s avatar
IOGT-NTO:s sidoförbund har senaste sju åren bjudit in Sverigedemokraterna till Drogkampen. Det har fungerat jättebra och det handlar om roliga aktiviteter som även Sverigedemokraterna fått delta i som vilket parti som helst.

Detta vill nu IOGT-NTO:s hemska förbundsordförande Johnny Mostacero stoppa genom aktiv diskriminering mot Sverigedemokraterna och Sverigedemokrater.

Total bojkott mot IOGT-NTO. Maila gärna den hemska människan och säg vad ni tycker.

Citat:
SD bjöds in till IOGT-NTO-förening

IOGT-NTO-föreningen Framtiden arrangerade i förra veckan frågetävlingen Drogkampen med lokala politiker i Falkenberg. Även Sverigedemokraterna bjöds in, vilket har lett till kritik.

– Det första jag undrar är ju om de känner till vårt förhållningssätt mot Sverigedemokraterna. Det är ju tydligt kommunicerat sedan två år tillbaka. Sen undrar jag varför ingen runt föreningen reagerat. Att det pågått i sju år känns ju jättemärkligt, säger han.

Citat:
Karl-Erik Persson är ordförande för Framtiden. Han är relativt ny på posten och verkar inte ha haft kännedom om förbundets förhållningssätt innan han fick mejl av Johnny Mostacero förra veckan. Han har svårt att se att det skulle vara särskilt problematiskt att bjuda in Sverigedemokraterna till en frågetävling i Falkenberg.

– Jag tycker inte att det är så allvarligt att de får vara med i en frågesport när de är i TV varje dag. Varför inte debattera med dem? De blir ju bara större och större, säger han.

Citat:
Enligt Karl-Erik Persson har föreningen flera medlemmar som är Sverigedemokrater, och undrar om han då ska behöva utesluta dem ur IOGT-NTO.

– Det var ju samma sak för några år sedan när Åke Green uteslöts och tusentals pingstvänner lämnade rörelsen, säger han.

http://www.accentmagasin.se/politik/...-nto-forening/
Citera
2018-06-07, 02:58
  #194
Medlem
8711s avatar
Vi kan nu alltså lägga till Unilever som äger glassföretaget Ben & Jerrys på listan över svenskhatande storföretag som verkar för massinvandring till vårt land och däremot aktivt verkar mot Sverigedemokraterna och partiets politik. Inte bara massinvandring, utan även att alla illegala ska stanna, att folkmassor som bryter mot alla våra regler, lagar och beslut i asylprocessen ska belönas. Total BOJKOTT!

Citat:
Uppmanar till bojkott efter glassjättens flyktingutspel

Sven-Olof Sällström, riksdagsledamot för Sverigedemokraterna, går ett steg längre. Han tänker skippa alla produkter från Ben and Jerry’s ägarbolag Unilever.

På Twitter har han publicerat en bild på livsmedelsjättens svenska varumärken. Där återfinns tvålmärket Dove, krydd- och såsproducenten Knorr – och glasstillverkaren GB.

Trots att listan är lång tror inte Sällström att turerna i matbutiken kommer att bli särskild krångliga framöver.

– Det finns gott om konkurrerande produkter att välja mellan. Sedan kan det ju bli tillfällen där man blir bjuden av andra och då kan det vara svårt att undvika. Men jag kommer aktivt välja bort livsmedel från det här företaget.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...flyktingutspel
Citera
2018-06-11, 03:36
  #195
Medlem
8711s avatar
Vårdförbundet bjuder under den kommande Almedalsveckan in riksdagspartierna till samtal om vården.

Enbart Sverigedemokraterna får inte komma.

Citat:
Vårdförbundet bjuder inte in Sverigedemokraterna till utfrågning om deras vårdpolitik.

https://www.facebook.com/sverigedemo...92096494241922

Sverigedemokraterna har varit det kanske mest drivande partiet i sjukvårdspolitiken under senaste åren. Sverigedemokraterna satsar 8 miljarder mer på sjukvården än regeringen per år, 32 miljarder under en mandatperiod. Sverigedemokraterna har bjudit in samtliga partier till samtal för att lösa dom mest akuta bristerna i svensk sjukvård. Alla tyckte det var viktigare att sitta i sandlådan med hink och spade.

Vårdförbundet tycker tydligen likadant att sandlådan är viktigare än sjukvårdens allra mest akuta problem.
Citera
2018-06-11, 04:42
  #196
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vårdförbundet bjuder under den kommande Almedalsveckan in riksdagspartierna till samtal om vården.

Enbart Sverigedemokraterna får inte komma.



https://www.facebook.com/sverigedemo...92096494241922

Sverigedemokraterna har varit det kanske mest drivande partiet i sjukvårdspolitiken under senaste åren. Sverigedemokraterna satsar 8 miljarder mer på sjukvården än regeringen per år, 32 miljarder under en mandatperiod. Sverigedemokraterna har bjudit in samtliga partier till samtal för att lösa dom mest akuta bristerna i svensk sjukvård. Alla tyckte det var viktigare att sitta i sandlådan med hink och spade.

Vårdförbundet tycker tydligen likadant att sandlådan är viktigare än sjukvårdens allra mest akuta problem.
Min gissning är att många av kvinnorna som svarar SD i opinionsundersökningarna numera är från vården(förutom alla kvinnor som inte får vara i fred från MENA-män nästan överallt) så denna diskriminering kan gynna SD ganska bra tror jag även om det är jäkligt fult att utesluta dom.
Citera
2018-06-11, 16:14
  #197
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Min gissning är att många av kvinnorna som svarar SD i opinionsundersökningarna numera är från vården(förutom alla kvinnor som inte får vara i fred från MENA-män nästan överallt) så denna diskriminering kan gynna SD ganska bra tror jag även om det är jäkligt fult att utesluta dom.

Det är faktiskt riktigt groteskt vidrigt att Vårdförbundet nekar ett parti som kan bli landets allra största i valet i september att delta i debatter och intervjuer angående sjukvården. Särskilt när Sverigedemokraterna satsar stort i denna fråga senaste åren och satsar betydligt mer pengar än regeringen på sjukvården, nämligen 8 miljarder mer per år.

Det är klart det irriterar och stör folk med denna sandlådenivå från både övriga riksdagspartier och nu alltså även Vårdförbundet. Att få till en majoritet i riksdagen för att lösa sjukvårdens allra mest akuta problem är tydligen inte aktuellt, det är viktigare att utesluta Sverigedemokraterna. Bara Sverigedemokraterna vill ha samtal, samarbeten och hitta en majoritet för att lösa dom mest akuta problemen inom sjukvården. Det är uppenbart att Vårdförbundet blivit kuppat av vänsterextrema dårar.
Citera
2018-06-14, 00:32
  #198
Medlem
8711s avatar
Citat:
Polisförbundet arrangerade manifestation om högre löner – bjöd in alla riksdagspartier utom SD

Efter onsdagens partiledardebatt höll Polisförbundet en manifestation för högre löner på Mynttorget utanför Riksdagshuset. På Twitter bjöds samtliga riksdagspartier utom Sverigedemokraterna in.

Varför bjöd ni inte in Sverigedemokraterna i den tweet som gick ut?

– Jag kan inte riktigt svara på det, säger Engdahl-Westbratt som säger att tweeten kommer från Polisförbundets kommunikationsavdelning.

Citat:
Finns det några partier ni inte vänder er till i den här kampanjen?

– Naturligtvis så har vi olika partier som vi ser att vi har mer eller mindre gemensamt med. När det gäller Sverigedemokraterna så är det svårt att sitta som förtroendevald om man är medlem i Sverigedemokraterna.

Svårt? Får man vara förtroendevald eller inte om man är medlem i SD?

– Nej, liksom i de flesta andra TCO-förbund så kan man inte vara förtroendevald då, säger Jenny Engdahl-Westbratt som är tjänsteman. Ansvariga för olika policybeslut är Polisförbundets förtroendevalda.

Något förbud mot medlemskap i något annat riksdagsparti finns inte idag.

I september är det kongress för Polisförbundet då ett eventuellt beslut om att ändra ett ”SD-förbud” kan fattas.

https://nyheteridag.se/polisforbunde...rtier-utom-sd/
Citera
2018-07-12, 20:47
  #199
Medlem
8711s avatar
Här är ett väldigt positivt resultat av den politiska diskrimineringen mot Sverigedemokraterna. Det är många väljare, medlemmar och nu även toppolitiker som man läst om som valt Sverigedemokraterna just på grund av denna negativa särbehandling. Vi får tacka aftonbladet och politiskt korrekt media för deras kontraproduktiva dumhet.

Citat:
Paula Bieler (SD): Gick med när Aftonbladet inte tog in annonser från SD

Aftonbladets hållning mot Sverigedemokraterna fick Paula Bieler att engagera sig för partiet i Uppsala. Hör henne i intervjuserien De folkvalda.

Sverigedemokraternas riksdagsledamot Paula Bieler gick med i partiet i Uppsala efter att ha sett en TV-debatt år 2009 om att Aftonbladet inte tog in annonser från Sverigedemokraterna.

– Jag gav mig in i samtal om det. Då försvarade jag inte partiet i sig, för jag hade inte läst på så mycket om Sverigedemokraterna. Men jag tyckte att man ska föra en öppen diskussion i stället för att stänga ute, säger Paula Bieler.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6988926
Citera
2018-07-24, 17:34
  #200
Medlem
8711s avatar
Väggaskolan i Karlshamn bjöd in alla partier som är lokalt invalda, förutom Sverigedemokraterna och kristdemokraterna. Reglerna säger att man ska bjuda in alla och ge alla samma chans om man bjuder in någon.

Citat:
SD anmäler Väggaskolan – fick inte vara med på utfrågning

Sverigedemokraternas länsordförande Björn Nurhadi anmäler Väggaskolan i Karlshamn till Skolinspektionen efter att SD och KD inte fick vara med på en utfrågning, skriver Sydöstran.

I början av juni bjöd en lärare på Väggaskolan in politiska partier till en lektion för att eleverna i gymnasiets årskurs 1 skulle få ställa frågor och se hur en debatt fungerar.

Björn Nurhadi ville vara med, men skolan sa nej. Han menar att det här strider mot Skolverkets nya regler.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7001022
Citera
2018-07-24, 17:36
  #201
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Väggaskolan i Karlshamn bjöd in alla partier som är lokalt invalda, förutom Sverigedemokraterna och kristdemokraterna. Reglerna säger att man ska bjuda in alla och ge alla samma chans om man bjuder in någon.



https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7001022
Rimliga är väl att man bjuder in enbart seriösa partier: m, l, c, v, F!, mp. Möjligen kd??
Citera
2018-07-24, 17:38
  #202
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Rimliga är väl att man bjuder in enbart seriösa partier: m, l, c, v, F!, mp. Möjligen kd??

Sluta tramsa i seriösa trådar tack. Jag skrev mycket tydligt hur reglerna ser ut och du känner säkert till dessa själv. Bjuder man in någon så ska alla bjudas in likvärdigt. Man får inte stänga ute ett eller två partier som man gjorde på Väggaskolan i Karlshamn. Det är mycket tydligt.
Citera
2018-07-24, 17:41
  #203
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Sluta tramsa i seriösa trådar tack. Jag skrev mycket tydligt hur reglerna ser ut och du känner säkert till dessa själv. Bjuder man in någon så ska alla bjudas in likvärdigt. Man får inte stänga ute ett eller två partier som man gjorde på Väggaskolan i Karlshamn. Det är mycket tydligt.
Snyggt försök såsse lilla.... Regler kan ändras, och varför skall patraskpartier som SD, S och AfS få sprida sin ovetenskapliga dynga till barnen?
Citera
2018-07-24, 17:50
  #204
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Snyggt försök såsse lilla.... Regler kan ändras, och varför skall patraskpartier som SD, S och AfS få sprida sin ovetenskapliga dynga till barnen?

För att Skolverkets och Skolinspektionens regler säger så, att om några bjuds in så ska alla bjudas in likvärdigt. Man kan inte stänga ute ett eller två partier godtyckligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback