Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-13, 15:34
  #1
Medlem
spiggnevs avatar
Jag har en fråga om sexualitet bland olika djur.
Frågan lyder: Finns det någon art där honan tar initiativ till sex eller är det uteslutande hanen som gör det?
Det måste vell finnas någon djurvetare här på forumet.
Citera
2017-01-13, 15:43
  #2
Medlem
VelvetReds avatar
På sätt och vis sär det ju honan som väljer sin partner. Hannarna får visa upp sina fina fjädrar och hon väljer ut den som hon anser vara bäst lämpad att bära hennes avkomma.
Citera
2017-01-13, 16:14
  #3
Medlem
Sereenas avatar
Räcker med att kolla på hundar, en tik i höglöpet kan bokstavligt talat trycka upp baken i näsan på hannen för att få uppmärksamhet.
Citera
2017-01-13, 16:20
  #4
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Räcker med att kolla på hundar, en tik i höglöpet kan bokstavligt talat trycka upp baken i näsan på hannen för att få uppmärksamhet.

Samma med katter... Feromoner både högt och lågt... och en massa gnyande och gnidande
Citera
2017-01-13, 16:21
  #5
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Räcker med att kolla på hundar, en tik i höglöpet kan bokstavligt talat trycka upp baken i näsan på hannen för att få uppmärksamhet.

Samma med katter... Feromoner både högt och lågt... och en massa gnyande och gnidande...

Eller vänta var det mitt ex?
Citera
2017-01-13, 16:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spiggnev
Jag har en fråga om sexualitet bland olika djur.
Frågan lyder: Finns det någon art där honan tar initiativ till sex eller är det uteslutande hanen som gör det?
Det måste vell finnas någon djurvetare här på forumet.
Alltså om våra honor gjorde som katten att stå med rumpan i vädret doftande av sina safter och skrika efter kuk så vore det bra många fler barn. Katthonan vill bli påsatt när hon löper och bryr sig inte om vem som gör det, alla kattpojkar samt kanske någon annan är inbjudna!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback