Citat:
Ursprungligen postat av
Kurt-Beritz
1/10 köper en bil med minsta motorn och med så få tillval, men det är klart att man köper dels efter ekonomi men också efter intresse för bil och teknik.
Har man haft 4matic innan så går man inte ifrån det, så bara bilen i grundutförande går på 600.
Amg exteriör och designo interiör som är den perfekta kombon går bara det på över 100k. Lägg sen till panoramatak för 20, burmester för 10, dragkrok,multibeam och widescreen cockpit likaså.
Sen har du all ny härlig teknik som Remote park pilot för 30k, du får med en hel del lull lull som man inte kan leva utan om man har testat det.
Så nej, man köper en Mercedes pga allt lull lull som inte andra budgetmärken kan leverera.
Varför lägga 100.000:- på en massa extrautrustning som man inte vill ha?
Det det du räknar upp är bara onödigt krims-krams, dessutom - om man har för avsikt att ha bilen länge, så gäller tumregeln - "ju mindre krims-krams desto mindre problem".
Har man ingen luftfjädring, ingen widescreen, ingen remote park osv.., så behöver man inte bekymmer sig över att det kanske går sönder när bilen rullat +20.000 mil.
Och som jag sa innan, aldrig i helvete jag skulle lägga 800.000 på en E klass, då åker jag bättre i en S klass, den får jag ju för samma peng!