• 1
  • 2
2017-01-13, 14:20
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Vad tror ni om nya mercedes E-klass All-Terrain?

näst största kombin på marknaden (skoda superb större)

förutom storlek vad tror ni om denna variant som alla biltillverkare gör nu ?

XC70 och Subaru outback kopiering som alltid varit kombi bilar med högre markfrigång

nu har ju bmw och merca börjat haka på audi allroad och vw all track och xc 70
Citera
2017-01-13, 14:57
Medlem
Stygotiuss avatar
Dessa biltyper säljer ju uppenbarligen bra, men jag har svårt att se poängen. Visst, några få använder dem som exempelvis jaktbilar, men 99 % av köparna kör, enligt min erfarenhet, på asfalt. Någon gång KANSKE på en grusväg som till och med en aventador hade klarat.
Citera
2017-01-13, 15:05
Medlem
Ser ut som en clean bil, som man höjt och satt plast på lite lämpliga ställen. Kan ju inte påstå att jag är imponerad.

Jag förstår ju att det säljer, så det är ju logiskt att sälja en "offroad"-familjebil. VOLVO XC70 fungerade det på fint pga av den var ganska ful från början, och blev lite fulsnygg med plasten och höjningen. E-klassen ser ju faktiskt bra ut i vanliga fall.
Citera
2017-01-13, 15:37
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VHONS
Ser ut som en clean bil, som man höjt och satt plast på lite lämpliga ställen. Kan ju inte påstå att jag är imponerad.

Jag förstår ju att det säljer, så det är ju logiskt att sälja en "offroad"-familjebil. VOLVO XC70 fungerade det på fint pga av den var ganska ful från början, och blev lite fulsnygg med plasten och höjningen. E-klassen ser ju faktiskt bra ut i vanliga fall.

Jag vet inte.. Köper jag en bil för 7-800k som en E-klass kostar efter nödvändiga och onödvändiga tillval man gör så vill jag inte se plast á la Dacia. Nu går det inte att konfigurera bilen än men jag hoppas Mercedes har tänkt till och ger möjlighet att slopa plasten.
Citera
2017-01-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12

Nja BMW har väl ingen motsvarande variant än så länge. Men inte omöjligt att det kommer med nya 5-serien.
Citera
2017-01-13, 21:20
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Jag vet inte.. Köper jag en bil för 7-800k som en E-klass kostar efter nödvändiga och onödvändiga tillval man gör så vill jag inte se plast á la Dacia. Nu går det inte att konfigurera bilen än men jag hoppas Mercedes har tänkt till och ger möjlighet att slopa plasten.

Vem fan lägger 800.000:- på en på en jävla E klass..

För den summan hade jag jag hellre köpt mig en S klass.

För 400.000-450.000:- får man en förnuftigt utrustad E klass.
Citera
2017-01-13, 22:01
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Vem fan lägger 800.000:- på en på en jävla E klass..

För den summan hade jag jag hellre köpt mig en S klass.

För 400.000-450.000:- får man en förnuftigt utrustad E klass.

Smaken är som baken. Jag anser inte att en strippad bil är ett förnuftigt köp
Citera
2017-01-13, 22:04
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Vad tror ni om nya mercedes E-klass All-Terrain?

näst största kombin på marknaden (skoda superb större)

förutom storlek vad tror ni om denna variant som alla biltillverkare gör nu ?

XC70 och Subaru outback kopiering som alltid varit kombi bilar med högre markfrigång

Toppbetyg av Teknikens Värld:"Den är en av de rymligaste, mest bekväma familjebilarna som finns. Vinterduglig även på isiga, snöiga stigar. Dessutom sparsam med bränslet. Kort sagt: en av de mest kompletta bilarna jag har kört – och då rattade jag faktiskt en Bentley Bentayga i går!"
http://teknikensvarld.se/provkorning...errain-367589/
Citera
2017-01-13, 22:07
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Smaken är som baken. Jag anser inte att en strippad bil är ett förnuftigt köp

E Klass är välutrustad från början, det enda du behöver köpa till är automat och parkeringssensorer och eventuellt en snygg metallic-lack, då klarar du dig med en budget på 400.000:-.
Citera
2017-01-14, 09:07
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
E Klass är välutrustad från början, det enda du behöver köpa till är automat och parkeringssensorer och eventuellt en snygg metallic-lack, då klarar du dig med en budget på 400.000:-.

1/10 köper en bil med minsta motorn och med så få tillval, men det är klart att man köper dels efter ekonomi men också efter intresse för bil och teknik.

Har man haft 4matic innan så går man inte ifrån det, så bara bilen i grundutförande går på 600.

Amg exteriör och designo interiör som är den perfekta kombon går bara det på över 100k. Lägg sen till panoramatak för 20, burmester för 10, dragkrok,multibeam och widescreen cockpit likaså.

Sen har du all ny härlig teknik som Remote park pilot för 30k, du får med en hel del lull lull som man inte kan leva utan om man har testat det.

Så nej, man köper en Mercedes pga allt lull lull som inte andra budgetmärken kan leverera.
Citera
2017-01-14, 12:14
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Nja BMW har väl ingen motsvarande variant än så länge. Men inte omöjligt att det kommer med nya 5-serien.

inte? http://teknikensvarld.se/bmw-5-serie...marken-362499/
Citera
2017-01-14, 12:15
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
1/10 köper en bil med minsta motorn och med så få tillval, men det är klart att man köper dels efter ekonomi men också efter intresse för bil och teknik.

Har man haft 4matic innan så går man inte ifrån det, så bara bilen i grundutförande går på 600.

Amg exteriör och designo interiör som är den perfekta kombon går bara det på över 100k. Lägg sen till panoramatak för 20, burmester för 10, dragkrok,multibeam och widescreen cockpit likaså.

Sen har du all ny härlig teknik som Remote park pilot för 30k, du får med en hel del lull lull som man inte kan leva utan om man har testat det.

Så nej, man köper en Mercedes pga allt lull lull som inte andra budgetmärken kan leverera.

det är sant, men köper man en kia får man den nästan fullutrustad faktiskt redan från fabrik

iallafall baksätesvärme och rattvärmreingår och i kalla sverige är det bra, me ndessutom har dei nte så mkt tillval på kia.se heller så
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in