Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-16, 22:14
  #157
Medlem
Beaumonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Utan att i detalj sett det aktuella avtalet så nej det är inte säkert det framgår men än om man jämför avtalspris med marknadspris. Men jag har ett antal gånger sagt att kan man bevisa (jag har hela tiden sagt att det här handlar inte om oskäliga klausuler eller något utan är en ren bevisfråga) att priset reducerats, på en katt utan defekter som annars kunnat säljas till det ordinarie priset för avelskatt, med anledning av den utlovade motprestationen - kastreringen - så finns en ekonomisk skada (utebliven intäkt) orsakad av avtalsbrottet.

I övrigt får du läsa tråden helt enkelt, det gagnar inte tråden att jag skriver samma sak om och om igen

Jag hittar då inget inlägg från dig i tråden där du hänvisar till vilken rättskälla du har som stödjer din tes om att det är att anses som ekonomisk skada bara för att säljaren hade kunnat sälja till ett högre pris. Så för diskussionen vore det bra om du antingen kunde återupprepa vilken rättskälla du hänvisar till eller berättar i vilket inlägg du gör hänvisningen.
Citera
2017-02-17, 15:43
  #158
Medlem
Brillmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asi0
Tack alla!!! Jag kommer definitivt kunna känna mig lugnare och sova gott inatt

Och... jag får fundera på om svarsbrev eller ej
Hur gjorde du? Hade varit kul med en uppdatering om hur detta löste sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback