Citat:
Ursprungligen postat av
starscooter
SUCK! och stor SUCK! Tro inte allt ni ser i Tv framför allt inte det som visas i Samtidigt i Hofors.
Som fd gammal Hoforsbo och inte alls sett avsnitten och inte tänker göra det heller men fick reda på idag att det går en sk dokumentär om samhället Hofors i Gästrikland så blir jag mörkrädd och tar fram skämskudden. Kollegorna på arbete frågad mig idag"Kommer inte Du från stället där man visar en dokumentär ifrån i Gästrikland?" Svarade att NEJ absolut inte!!!!
Vet ni att folk mår så jävla dåligt i denna by/ort så de har sedan 60-talet toppat statistiken i landet för självmord.Sjukvården och äldreomsorgen är lika med just det NOLL.Inte det att de som jobbar med vård och omsorg är inkompetenta utan det som felas är den allmänna klubben för inbördes beundran med att alla i kommunhuset känner varandra och alla poster i kommunen tillsätts genom svågerpolitik.Resultatet blir att den som gapar mest bestämmer och alla andra håller käft och så blir det genast ett diktaturbeslut som fattats. Hur många politiker kan sitta på flera olika positioner i kommunen utan att detta kallas för jäv????I Hofors sköter en person i kommunhuset flera saker åt olika myndigheter utan att det finns några oklarheter i det? Polismyndighet och socialtjänst i ett. Hur fan kan det få vara möjligt överhuvudtaget. vem garanterar objektiviteten där i ärenden som handläggs?Nej fy f....n.
Profiler som Spar Arne gör att Hofors kan få det enda plus i kanten som kan ges.Hans engagemang för de sk outsiders(folk med liten inkomst och andra som inte har det så jävla lätt) och ungdomsverksamheter kulturella arrangemang mm gör att det faktiskt finns ett hopp för all inskränkt bruksmentalitet.
Det finns ingen annan lag än Jantelagen i Hofors och för min del så kan man lika gärna sätta ett stort hägn dvs staket runt hela orten med en ingång och en utgång där folk kan passera när de enbart ska igenom stället.Eller dra en väg utanför så man slipper åka igenom skiten.
DE som kommer därifrån kommer aldrig tillbaka och de som stannar hamnar i en etta med jordvärme uppe på kyrkogården utan att aldrig någonsin sett annat än raksträckan mellan Falun och Gävle.
Näää....däää ä intä alls rolit på brukä alla dar på åre!
Och för min del Heja heja Di leva I LÖVE YOU MAN.En riktig människa med egen karaktär.
Faan 10 rätt av 10
Håller med till 100%
Arne sätter sej ingen på, men alla andra ska buga och bocka åt de som är högst i hierarkin, då menar inte bara jobb och politik, utan det sociala.
Annars blir du utfryst, mobbad och kanske slutar som alkis i någon lägenhet på Ängkärrsgatan.