Flashback bygger pepparkakshus!
2020-12-28, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulan-L
Född och uppväxt Hoforsbo här, bor här också! Jag syns även i bakgrunden när sonen och farsan snackar med Arne! Har ni några frågor om Hofors så ska jag svara så gott jag kan!

Arne är en redig filur han!

Arg kan han bli om man snattar där! Tro mig, han har jagat en jävla massa folk som snattat och typ tackla ner dem! Klipp-Lotta is really nice! Öh "vaktmästaren" ni snackar om är Senbom och är lite överallt! Micke är riktigt schysst men har ju tyvärr sitt rykte att han visat muskvideon till låten bästa horhuset i stan till små barn!

Går det och få tag på dokumentären i sin helhet på nått sätt? Borta på svt play
Citera
2025-08-08, 15:24
Medlem
kevross avatar
Nån som vet vart man kan hitta serien ? som han som skriver ovan mig är serien borta på SVT play
Citera
2025-11-20, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevros
Nån som vet vart man kan hitta serien ? som han som skriver ovan mig är serien borta på SVT play
Verkar borta helt från nätet
Varken på SVT eller youtube
Citera
2025-11-20, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Klipp-Lotta, var tog du vägen?
Det blev lite för lite av dig och för mycket av "jag vet allt bäst och jag har fixat Di Leva"" kvinnan.
"jag-vet-allt-kvinnor" finns det gott om runt Hofors
Det är dom som bestämmer vem som ska vara med i sociala sammanhang och inte.
Varför tror ni alla var så tysta i "festkommitén"?
Även manliga varianter.
Citera
2025-11-20, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starscooter
SUCK! och stor SUCK! Tro inte allt ni ser i Tv framför allt inte det som visas i Samtidigt i Hofors.
Som fd gammal Hoforsbo och inte alls sett avsnitten och inte tänker göra det heller men fick reda på idag att det går en sk dokumentär om samhället Hofors i Gästrikland så blir jag mörkrädd och tar fram skämskudden. Kollegorna på arbete frågad mig idag"Kommer inte Du från stället där man visar en dokumentär ifrån i Gästrikland?" Svarade att NEJ absolut inte!!!!
Vet ni att folk mår så jävla dåligt i denna by/ort så de har sedan 60-talet toppat statistiken i landet för självmord.Sjukvården och äldreomsorgen är lika med just det NOLL.Inte det att de som jobbar med vård och omsorg är inkompetenta utan det som felas är den allmänna klubben för inbördes beundran med att alla i kommunhuset känner varandra och alla poster i kommunen tillsätts genom svågerpolitik.Resultatet blir att den som gapar mest bestämmer och alla andra håller käft och så blir det genast ett diktaturbeslut som fattats. Hur många politiker kan sitta på flera olika positioner i kommunen utan att detta kallas för jäv????I Hofors sköter en person i kommunhuset flera saker åt olika myndigheter utan att det finns några oklarheter i det? Polismyndighet och socialtjänst i ett. Hur fan kan det få vara möjligt överhuvudtaget. vem garanterar objektiviteten där i ärenden som handläggs?Nej fy f....n.
Profiler som Spar Arne gör att Hofors kan få det enda plus i kanten som kan ges.Hans engagemang för de sk outsiders(folk med liten inkomst och andra som inte har det så jävla lätt) och ungdomsverksamheter kulturella arrangemang mm gör att det faktiskt finns ett hopp för all inskränkt bruksmentalitet.
Det finns ingen annan lag än Jantelagen i Hofors och för min del så kan man lika gärna sätta ett stort hägn dvs staket runt hela orten med en ingång och en utgång där folk kan passera när de enbart ska igenom stället.Eller dra en väg utanför så man slipper åka igenom skiten.
DE som kommer därifrån kommer aldrig tillbaka och de som stannar hamnar i en etta med jordvärme uppe på kyrkogården utan att aldrig någonsin sett annat än raksträckan mellan Falun och Gävle.
Näää....däää ä intä alls rolit på brukä alla dar på åre!
Och för min del Heja heja Di leva I LÖVE YOU MAN.En riktig människa med egen karaktär.
Faan 10 rätt av 10
Håller med till 100%
Arne sätter sej ingen på, men alla andra ska buga och bocka åt de som är högst i hierarkin, då menar inte bara jobb och politik, utan det sociala.
Annars blir du utfryst, mobbad och kanske slutar som alkis i någon lägenhet på Ängkärrsgatan.
Citera
2025-11-20, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Har nog missat nåt i handlingen här?

Planeras verkligen en festival i Hofors utan Radioaktiva Räker?

Vink till Johan och Matte!

De har ju slutat och de är för populära, men det är/var väl en medlem i räkerna som satt i festklubben?
Citera
2025-11-20, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangsi
Skaparna kör samma, smarta drag som i "Klippans kareokeklubb": Locka med tokiga klipp tagna ur sitt sammanhang i reklamerna, och i början av avsnitten, för att sedan visa de verkliga människorna, som visar sig vara både intressanta, fina och trevliga.

Han Micke har jag själv funderat över nån gång, när jag snubblade över nån skiva han hade gjort. Han verkar ju vara en riktigt härlig människa, som dessutom - faktiskt - är ganska duktig på det han gör. Trist att höra om hur han blivit utsatt för trakasserier.

Bilden av Hofors borde bara bli bättre av den här serien, om inte tittarna är korkade och missförstår den pga. de avsiktligt utvalda 'tokklippen' då, förstås.
Tokklipp?
Så här är det i Hofors.
Citera
2025-11-24, 22:33
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackeJocke
De har ju slutat och de är för populära, men det är/var väl en medlem i räkerna som satt i festklubben?

För populär kan man kanske vara här och där.

Coolt ändå att nån i bandet hade en roll i eventet.
Citera
2025-11-25, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
För populär kan man kanske vara här och där.

Coolt ändå att nån i bandet hade en roll i eventet.
Om det nu var det, tyckte mej se det.
Men du får inte vara populär om inte alla påvar och påvarinnor i byarna runt Hofors godkänt det.
Sedan ska stor-påven/-påvarinnan i centrala Hofors ha sista ordet, då blir det Di leva.
Citera
2025-11-25, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liteknepig
Går det och få tag på dokumentären i sin helhet på nått sätt? Borta på svt play
Mickes farsa är ju "vaktis" med hela Haga och Lillån
Citera
2025-11-26, 17:26
Medlem
kevross avatar
Citat: