2017-02-03, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Såg precis en filmsnutt från Ahmeds begravning i Irak. Jag blev illa berörd. Det hör väl till deras seder men jag tycker att det är hemskt. De begraver honom i ett hål i en vägg och sprätter sand över kroppen. Ingen kista. Man ser hans fötter under sanden. Jag brukar inte bli illa berörd men detta tyckte jag var hemskt.
Kan du länka?
Citera
2017-02-04, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Kan du länka?

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1283738611665459&id=109657646 3715009
Citera
2017-02-04, 02:17
Medlem
elgecys avatar
Citat:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1283738611665459&id=109657646 3715009

Bara män närvarande? Hade han inga kvinnliga släktingar, tillika vänner/anhöriga?
Citera
2017-02-04, 02:22
Medlem
Citat:
Såg precis en filmsnutt från Ahmeds begravning i Irak. Jag blev illa berörd. Det hör väl till deras seder men jag tycker att det är hemskt. De begraver honom i ett hål i en vägg och sprätter sand över kroppen. Ingen kista. Man ser hans fötter under sanden. Jag brukar inte bli illa berörd men detta tyckte jag var hemskt.
Helt ok om man begraver mig på det viset. Kremering, nej tack. Kista, onödigt.
Jag reagerar mer på vilken typ av pseudo-människor som kan beröva en ung människa livet på det viset?
Vilken total smuts.
Och den som inte orkar vittna? Smuts.
Citera
2017-02-04, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Bara män närvarande? Hade han inga kvinnliga släktingar, tillika vänner/anhöriga?

Det är bara män som får närvara på begravningar. Kvinnorna får stå utanför/ titta på från håll
Senast redigerad av janibollen 2017-02-04 kl. 02:44.
Citera
2017-02-04, 08:47
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Kremeras är väl knappast värdigt skulle jag säga. Stoppa den döde i en människo ugn tills det är aska kvar för att sedan sops ihop det i en burk med massa damm och aska och begrava?

Kostnaderna för skicka Ahmed borde vara : direktkremering ca 5000:-. Sedan kan man skicka askan med UPS till valfri begravningsplats för en 1000:-.

Alla andra kostnader får de anhöriga stå för. Den kostnaden kan betraktas som läropengar då de låtit Ahmed bli en lokal gangster.

Sverige behöver en Trump.
Citera
2017-02-04, 09:49
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbi67
Eller hur och vad hände med mordet på tandläkaren också en oskyldig som blev mördad inga nyheter. Där hade dom inte ens resurser vad 2 poliser. Undrar hur hans far mår? Var han mindre värd? Varför riktar man sig just in på detta fall? Pga ålder?
Ingen vet varför den tandläkaren sköts. Finns inget som pekar på att någon bara sköt ner första bästa som passerade...
Citera
2017-02-04, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kostnaderna för skicka Ahmed borde vara : direktkremering ca 5000:-. Sedan kan man skicka askan med UPS till valfri begravningsplats för en 1000:-.

Alla andra kostnader får de anhöriga stå för. Den kostnaden kan betraktas som läropengar då de låtit Ahmed bli en lokal gangster.

Ja. Familjen borde tjänat minst 600 000kr på jackorna. Skulle ha räckt till 100 begravningar.

Men vad f-n har Trump med Ahmeds begravning att göra? Jag förstår, du är en av dem som borde ha blivit aborterad som foster, men som överlevde tack vare Trumps kommande abortlagar! Du är ett abortfoster!

Klart som f-n att du är tacksam och älskar Trump. Vi andra tycker tvärtom!
Senast redigerad av Sjuttiofemman 2017-02-04 kl. 11:18.
Citera
2017-02-04, 12:58
Medlem
Varför kommer vi inte närmare lösningen? Mördarna/sanerarna måste ju vara kända tycker man.

Måste finnas bekanta/släkt som känner till detta.

Klart tystare än gbg-trådar...
Citera
2017-02-04, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Ingen vet varför den tandläkaren sköts. Finns inget som pekar på att någon bara sköt ner första bästa som passerade...

Just precis och ingen vet varför Ahmed blev mördad. Vad hände med utredningen där? Lades den bara ner? 2 poliser inga resurser. Ahmed mördades, polis och resten av media håller fortfarande på. Skilja på mördade på detta vis helt oacceptabelt oavsett ålder
Citera
2017-02-04, 14:50
Bannlyst
Polisen borde kolla upp ev jojo-kort och gå bakåt i tiden för att se efter eventuella resor. Eftersom ingen ( varken familj el vänner ) vet var han varit timmarna innan - borde man kolla upp om han åkt tåg från el till någonstans. För övrigt tror jag att den här s.k hjärt och lungräddaren (som tog fotot) vet vem det är. En random fråga om någon vet - brukade Ahmed besöka rosengårds sporthall i ngt avseende? Finns det då något "speciellt gäng " som häckar ute vid ingången el är kända i området knutet till sporthallen?
Citera
2017-02-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Du är dåligt påläst som vanligt
Just denne Ahmed var skötsam och ambitös, skötte sin skola och sitt liv utan minsta anmärkning.
Det är inte dödsstraff på att komma från annat land.
Sedan kan jag med stor säkerhet säga att du själv inte har barn. Och om du ändå har, så har du sannolikt sociopatiska drag av någon grad. Normala föräldrar älskar sina barn och blir sjuka av att mista dem.

Skäms. Du är ingen bra människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in