Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-12, 18:26
  #1
Medlem
pantherTypeGs avatar
Ygeeman är inte nöjd med resultatet inom polisen.

Citat:
Under torsdagen presenterade Polismyndigheten en ny rapport som visat att man redovisar allt färre ärenden till åklagare. Siffrorna visat att man i december redovisade 24 procent färre ärenden till åklagare jämfört med december 2015.

Totalt för hela året redovisade polisen tio procent färre ärenden till åklagare jämfört med 2015.
Den största försämringen har skett när det gäller bedrägeribrott, skadegörelse och stölder.
Som ett led av detta har inrikesminister Anders Ygeman kallat till sig rikspolischefen Dan Eliasson. Ministern har länge krävt att resultaten inom polisen, som genomgår en stor omorganisation, måste öka - och det inom kort.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...at-for-polisen


Tror ni Eliasson har en framtid inom polisen? Hela hans tid har varit ett gigantiskt fiasko
Citera
2017-01-12, 18:30
  #2
Medlem
CrilleKexs avatar
Vi får hoppas att han får foten snart. Han är ju totalt oduglig.
Citera
2017-01-12, 18:30
  #3
Medlem
SilentVictorys avatar
Jag tror som GW, han kommer sitta kvar tills nästa val.
Det Ygeman gör nu är något som bara 'måste' göras för att det ska se bra ut utåt.

Ygeman och Löfven har gång på gång uttalat sitt fulla stöd till Eliasson. Senast nu under folk & försvar i Sälen.
Citera
2017-01-12, 18:33
  #4
Medlem
BernardLoutres avatar
Det finns 2 möjligheter:
1. Ygeman tänker ge honom sparken.
2. Han har kallat in honom för att folk ska tro att han gör åt fast han inte tänker göra ett skit.

Tyvärr är nog 2 troligast.
Citera
2017-01-12, 18:35
  #5
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag har tappat hoppet om att Eliasson ska sparkas. Bara för några dagar sedan så sa väl Ygeman att han hade förtroende för Eliasson. Eliasson och Ygeman verkar ju vara rätt tajta polare så jag tror inte att Eliasson kommer få sparken.
Citera
2017-01-12, 18:47
  #6
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Det finns 2 möjligheter:
1. Ygeman tänker ge honom sparken.
2. Han har kallat in honom för att folk ska tro att han gör åt fast han inte tänker göra ett skit.

Tyvärr är nog 2 troligast.

Förmodligen. Ygeman har inte visat sig vuxen uppgiften, och det är lätt att få intrycket att han politiskt närmast sympatiserar med tanken om det kollapsade rättsväsendet. Han har hittills inte gjort ett dugg för att åstadkomma någon förbättring.
Citera
2017-01-12, 19:24
  #7
Medlem
goran744s avatar
Jag hoppas då verkligen att Dan ryker.
Han har misslyckats totalt.
Har aldrig ens förstått varför han blev vald.
Men jag tycker heller inte att Ygeman är rätt man på rätt plats.
Det blir väl så när självaste bossen är dysfunktionell.
Ta alla tre på en gång.
Stefan,Dan och Ygeman.
Sparka alla.
Citera
2017-01-12, 19:37
  #8
Medlem
Lobengulas avatar
Eliasson är rökt. Det Ygeman nu gör är "protokoll", d.v.s. kallar in Eliasson och ber om en "förklaring". Efter det så kan Ygeman kicka honom och ha sin rygg fri. Såssarna har inte råd att ha kvar Eliasson med 1.5 år kvar till valet.

Synd att det tog så lång tid.
Citera
2017-01-12, 19:46
  #9
Medlem
TinnManns avatar
Hoppas han får sitta kvar, oerhört bra för Sveriges framtid. Ju fortare kollapsen kommer som numer är oundviklig, desto kvickare kan man börja bygga upp landet igen.
Citera
2017-01-12, 19:46
  #10
Medlem
Continental Ops avatar
Nån som vet hur mkt det är kvar innan "reformen" är klar? Jag har rätt suddig bild av vad den var tänkt att gå ut på mer i detalj förutom att man tog bort lokala polismyndigheter vilket ju i sig är bra. (Sen hur det bl.a. lett till att man tagit bort lokal närvaro i mindre städer med stora geografiska avstånd är givetvis mkt märkligt och lite av en gåta. Polisarbetet är ju till sin natur lokalt.)

Om det inte är så mkt tid kvar kanske planen är att kicka honom när själva omorganisationsarbetet är klart förutsatt att det inte sker någon mirakelvändning av uppklarandesiffror under den tiden.

Att byta chef under pågående omorganisationer kan väl vara förenat med en massa extra kostnader och administrativt extraarbete varför de lika gärna kan låta honom göra klart det?
Citera
2017-01-12, 20:07
  #11
Medlem
Jag tror som Leif Persson, idioten kommer att sitta kvar minst till valet, efter det beror det på vem som vinner.
Citera
2017-01-12, 20:12
  #12
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Vi får hoppas att han får foten snart. Han är ju totalt oduglig.



Inte bara oduglig är han de facto utbildad polis
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback