Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-13, 12:35
  #13
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Aha.
Vilken bransch rör det sig om?

Att jag frågar är för att det blir väl en fråga om just att öka intäkterna i kontantform, och helst då inom en verksamhet där insatsmedlen inte syns/är linjärt med intäkterna.

Dvs, du skall ju ha in pengarna oregistrerade från början, dag ett.
Att börja "Lyfta ut" i form av vadfan som helst är inte optimalt.

Förstår inte riktigt. Det är inget företagsupplägg det är vanliga vita löneinkomster som privatperson. När någon går igenom tillgångarna ska det inte synas att det finns en massa tillgångar sparat på ett bankkonto eller finnas misstanke om en massa kontanter som lagts på hög.
Citera
2017-01-13, 12:36
  #14
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Fast du behöver inte ens svara vad du gjort med dina vita pengar du tagit ut i kontanter, du behöver inte ens svara vad du gjort med dom. Om du spelar upp dom eller äter dyr mat så upp till dig.

Om orsak du vill ta ut kontanter så inte syns du spenderar svarta pengar och du får massa pengar över på kontot varje månad du borde använt för att leva så är det väl bättre använda vita pengarna först och använda svarta pengarna utöver.

Vid en seriös granskning är dom inte idioter, dom kollar på betydligt mer än ett kontoutdrag gör göra en analys.

Så om man vill få staten att tro att man är fattigare än vad man är så behöver man inte svara vad man använt stora kontantuttag till? Jag hade trott att det skulle sett misstänkt ut om man tog ut stora summor kontanter varje månad, speciellt om man inte haft det mönstret från början.
Citera
2017-01-13, 12:49
  #15
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Förstår inte riktigt. Det är inget företagsupplägg det är vanliga vita löneinkomster som privatperson. När någon går igenom tillgångarna ska det inte synas att det finns en massa tillgångar sparat på ett bankkonto eller finnas misstanke om en massa kontanter som lagts på hög.

Aha, jag gissar då att det handlar om äldre, som nu skall in på ett boende, och barnen inte är så jävla roade att bli av med detta.
Ren spekulation från min sida.
Isåfall har jag sett detta vid två tillfällen.
I det ena fallet frågades det näsvist, och svaret blev rakt av att "Det har dom levt upp", det trodde dom inte på, men det blev inget av det.
I det andra fallet började det tas ut ganska ordentliga summor från första dagen dom flyttade in på boendet, men det var ingen som sade något övht.

Man kan också tänka sig att föräldrarna köper ett hus till sina barn . exempelvis.


Om jag har fel i ovanstående scenario, och du personligen tjänat så in i helvete, men nu står i begrepp till skilsmässa eller liknande, och har magen till att undanhålla tillgångar från frugan (jag hade inte det, men det är ju irrelevant) så tja, då har jag inte riktigt något bra råd att ge, då den informationen blir uppenbar.
Citera
2017-05-31, 21:16
  #16
Medlem
svettigafettsvinets avatar
"Göra vita pengar till svarta"? Du har nog något fel på din terminologi.
Citera
2017-06-09, 20:22
  #17
Medlem
Callebiltes avatar
Enkelt,

dra en lina. Gå till doktorn och gör ett pisseprov som blir positivt. Lägg in dig på rehab och avbryt efter ett par dagar.. Sen kan du ta ut allt och säga att du bränt det på droger.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback