Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-12, 14:39
  #1
Medlem
Hej allesammans,

I sommar vill jag gärna ta 5 veckors semester i sommar och denna gång vill jag gärna vara på en och samma plats i Europa. Jag undrar vad som kan rekommenderas med följande önskemål:

*Stad nära till strand/vatten (gärna varmt väder)
*Billigare priser än Sverige
*Utbud på gym
*Generellt bra uteliv/snygga tjejer

Någon som kan rekommendera en plats/platser?
Citera
2017-01-12, 14:50
  #2
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polofa02
Hej allesammans,

I sommar vill jag gärna ta 5 veckors semester i sommar och denna gång vill jag gärna vara på en och samma plats i Europa. Jag undrar vad som kan rekommenderas med följande önskemål:

*Stad nära till strand/vatten (gärna varmt väder)
*Billigare priser än Sverige
*Utbud på gym
*Generellt bra uteliv/snygga tjejer

Någon som kan rekommendera en plats/platser?
Ayia napa? Varmt som fan, var 43 när jag var där mitt på sommaren. Tycker det är lite väl hett men. Bra uteliv, hyfsade tjejer. Lite billigare än Sverige skulle jag nog säga. Gym vet jag inte, finns säkert
Citera
2017-01-12, 15:00
  #3
Medlem
dreggells avatar
Alla som rester till aya napa, bangkok osv ger mig cancer.


Åk till typ bukarest,wien,prag eller liknande.

ELLER varför inte spanien? Allt är snuskigt billigt och varmt. Damerna är fantastiska om än lite svår att få som viting som ej kan språket.(dom talar ingen engelska)
Citera
2017-01-12, 15:06
  #4
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Alla som rester till aya napa, bangkok osv ger mig cancer.


Åk till typ bukarest,wien,prag eller liknande.

ELLER varför inte spanien? Allt är snuskigt billigt och varmt. Damerna är fantastiska om än lite svår att få som viting som ej kan språket.(dom talar ingen engelska)
Varför? Lite fantasilöst kanske men jag gillar då det, plus att cyprioterna är riktigt bra på engelska. Spanien är dock också riktigt nice, länge sedan jag var där men. Annars är kreta fint, inte lika bra nattliv dock.
Citera
2017-01-12, 15:06
  #5
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Alla som rester till aya napa, bangkok osv ger mig cancer.


Åk till typ bukarest,wien,prag eller liknande.

ELLER varför inte spanien? Allt är snuskigt billigt och varmt. Damerna är fantastiska om än lite svår att få som viting som ej kan språket.(dom talar ingen engelska)

Spanjorer kan visst tala Spanska, dom är tyvärr för främlingsfientliga för att erkänna det. Om det nu är yngre damer du tänker på. Du kanske är inne på äldre damer.

Rekommenderar Portugal. Billigare än Spanien och trevligare folk.
Citera
2017-01-12, 15:08
  #6
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Varför? Lite fantasilöst kanske men jag gillar då det, plus att cyprioterna är riktigt bra på engelska. Spanien är dock också riktigt nice, länge sedan jag var där men. Annars är kreta fint, inte lika bra nattliv dock.

Inte mer fantasilöst än Spanien. Man åker dit där man trivs. Bara för att hälften av Sverige varit där och inte du så kan man ju knappast tycka att det är fel att åka dit. Det säger sig självt varför hälften av Sverige valt Cypern
Citera
2017-01-12, 15:14
  #7
Medlem
dreggells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Varför? Lite fantasilöst kanske men jag gillar då det, plus att cyprioterna är riktigt bra på engelska. Spanien är dock också riktigt nice, länge sedan jag var där men. Annars är kreta fint, inte lika bra nattliv dock.


Haha kreta!!! Tvättäkta svenne du för skön. Helt mainstream skadad Menar inget personligt agg mot dig så du vet!
Citera
2017-01-12, 15:21
  #8
Medlem
dreggells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Spanjorer kan visst tala Spanska, dom är tyvärr för främlingsfientliga för att erkänna det. Om det nu är yngre damer du tänker på. Du kanske är inne på äldre damer.

Rekommenderar Portugal. Billigare än Spanien och trevligare folk.


Ja självklart kan spanjororer tala Spanska. Har ej sagt något annat.
Citera
2017-01-12, 15:56
  #9
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Alla som rester till aya napa, bangkok osv ger mig cancer.


Åk till typ bukarest,wien,prag eller liknande.

ELLER varför inte spanien? Allt är snuskigt billigt och varmt. Damerna är fantastiska om än lite svår att få som viting som ej kan språket.(dom talar ingen engelska)

Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Ja självklart kan spanjororer tala Spanska. Har ej sagt något annat.

Hur är det med närminnet?

Edit : Ja jag menade ju naturligtvis Engelska...
Citera
2017-01-12, 15:57
  #10
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Haha kreta!!! Tvättäkta svenne du för skön. Helt mainstream skadad Menar inget personligt agg mot dig så du vet!

Vad är inte Spanien om Kreta är mainstream? Eller tänker du dig att Spanien är en del av ett land som inte är upptäckt av turister?
Citera
2017-01-12, 16:00
  #11
Medlem
dreggells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Spanjorer kan visst tala Spanska, dom är tyvärr för främlingsfientliga för att erkänna det. Om det nu är yngre damer du tänker på. Du kanske är inne på äldre damer.

Rekommenderar Portugal. Billigare än Spanien och trevligare folk.


Jodå ganska bra, Hur är ditt närminne?
Citera
2017-01-12, 16:04
  #12
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Jodå ganska bra, Hur är ditt närminne?

Närminnet är det inget fel på, däremot har jag uppenbara problem att kunna skilja på Engelska och Spanska

Men du borde rimligtvis förstå att det var Engelska jag menade..
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2801203

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback