Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-12, 06:16
  #1
Medlem
Kan det vara så att teveprogram som Onda andars hus och När spöken anfaller egentligen består av påhittade historier som skådespelare ljuger om? Spöken och onda andar som man vill tjäna pengar på. Som allt annat gör folk nästan vad som helst för att tjäna pengar oavsett vilken metod man använder. Varför blir det annars teveprogram av berättelserna? Själv tror jag döden är slutet på allt.
Citera
2017-01-12, 06:20
  #2
Medlem
Pallestroms avatar
Kan det vara
Fast det förekommer en del skumma grejer också...
Bor själv i ett gammalt hus....
Citera
2017-01-12, 06:32
  #3
Medlem
AA-suiteds avatar
Vad låter troligast? Att paranormala fenomen som aldrig någonsin kunnat bevisas faktiskt existerar eller att folk hittar på för att tjäna pengar på din godtrogenhet?
Citera
2017-01-12, 06:56
  #4
Avstängd
MrMadoffs avatar
Nä? Förekommer det skådespelare på tv? Med påhittade historier? Vad röker du för något?

Välkommen till verkligheten.
Citera
2017-01-12, 12:59
  #5
Medlem
salxars avatar
Det finns ju fler möjligheter än bara "hittat på för att tjäna pengar" och "spöken finns på riktigt"

De möjligheter jag på rak arm kommer på är

1. De tror genuint att det är "spöken", trots att det är något helt annat som av någon anledning missas.
Exempel: Det blåser kraftigt ute och fönstren är värdelöst isolerade vilket får saker att ramla ner eller flyga omkring

2. Hallucinationer eller liknande, det händer oss alla och händer inte bara galningar.
Exempel: Hallucinationer kan triggas av sömnlöshet, och hur många är det idag som faktiskt sover så mycket man bör?

3. Det är fel i huvudet på personerna, antingen på grund av psykisk sjukdom eller på grund av tidigare trauma.
Exempel: En person blev antastad som barn och projicerar då detta trauma som spöken eller utomjordingar

4. De hittar på för att de är attention whores eller för att de vill ha pengar
Exempel: Person som har absolut inga moraliska gränser alls bestämmer sig för att sälja sin påhittade historia till "Det okända" bara för att tjäna lite deg

5. De hittar på för att det är deras jobb
Exempel: Medium. Behöver jag fylla på mer eller?
Citera
2017-01-12, 15:19
  #6
Avstängd
AmosObadjas avatar
Här är en Biblisk förklaring.
Onda andar finns och dom är överallt.
I bibeln står det att världen styrs av onda andar. Satan och demoner. Om man vill lyckas här så måste man sälja sig. Menas att öppna upp sig och släppa in andar.
Så alla som är viktiga här, som t.ex bestämmer vilka tvprogram vi får se är onda.
Så genom tv lyckas andarna göra folk öppna för spöken och många provar dumma saker själva och blir besatta.
Citera
2017-01-12, 20:21
  #7
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmosObadja
Här är en Biblisk förklaring.
Onda andar finns och dom är överallt.
I bibeln står det att världen styrs av onda andar. Satan och demoner. Om man vill lyckas här så måste man sälja sig. Menas att öppna upp sig och släppa in andar.
Så alla som är viktiga här, som t.ex bestämmer vilka tvprogram vi får se är onda.
Så genom tv lyckas andarna göra folk öppna för spöken och många provar dumma saker själva och blir besatta.

Varför skulle Gud tillåta att ALLA dom goda är nedtryckta, dock? Det känns inte särskilt troligt, vore jag Gud skulle jag se till så att det rådde åtminstone NÅGON sorts balans mellan gott och ont.

Att hon skulle tillåta demonerna att leva total rövare på jorden känns inte troligt.

Se inte så negativt på allt! Det vill knappast Gud.
Citera
2018-03-15, 21:59
  #8
Medlem
Vad heter låten i avsnitt 14 säsong 8??? Låter som de sjunger typ ”you took my heart, laid eyes on you, right from the start our love was true”

Googlat i en timma MÅÅÅSTE VETA
Citera
2018-09-20, 11:19
  #9
Medlem
jay.simpsons avatar
Jag har haft en del mardrömmar när jag gått på olika antidepressiva genom åren. Under en del perioder är verkligen mardrömmarna påtagliga. Om jag nu trott på spöken har jag antagligen hittat en förklaring där. Så mycket har en naturlig förklaring och mycket kan ligga i psykisk ohälsa. Min son är besatt av en ond ande. Ta sonen till en psykiatriker och då får sonen kanske diagnosen schizofreni. För en religiös kan det tas som att djävulen tagit över sonens kropp. På tal om besatthet många som påstås drabbas av det kommer ifrån djupt religiösa hem och är djupt religiös själv.

Jag trodde på serien när jag var tonåring för att den gick på discovery En kanal inriktad på vetenskap kan inte ljuga.
Citera
2019-05-23, 01:49
  #10
Medlem
Kukdukens avatar
Programmet är på just nu. Bra underhållning, och jag bryr mig inte om det är sant eller ej.

Namnet är dock dåligt, det borde heta: An American Hunting

Det är ändå konstigt vilka demonfigurer som drömmar kan framkalla, det undermedvetna innehåller många otäcka varelser och skepnader vars form och existens måste ha ett ursprung. Kanske drömmar egentligen berättar så mycket mer än vad vi tror.
Citera
2019-06-24, 17:38
  #11
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medlem00
Kan det vara så att teveprogram som Onda andars hus och När spöken anfaller egentligen består av påhittade historier som skådespelare ljuger om? Spöken och onda andar som man vill tjäna pengar på. Som allt annat gör folk nästan vad som helst för att tjäna pengar oavsett vilken metod man använder. Varför blir det annars teveprogram av berättelserna? Själv tror jag döden är slutet på allt.

Mer än hälften var på låtsas, tyvärr.
Folk sitter inte mottaglig talar till döda människor!
Om du vill träffa en riktig var det nästan omöjligt!

Folk och deras favorit youtube spökjägare var på låtsas!
Vi på riktigt blöder om häxan vilseleder med människor!

I skrivande stund har bara programmet det okända blivit godkänt!
__________________
Senast redigerad av TwoThousand 2019-06-24 kl. 17:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback