Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-01-13, 11:36
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Om du läser mina inlägg så kan du läsa om mina (begränsade) upplevelser av lyrica och jag har upplevt AT på andra substanser men det är irrelevant.
Min poäng är att om massvis med personer säger sig uppleva vidriga utsättningssymtom så är det inte falska påståenden för att person x inte gör det. Droger fungerar olika från person till person.
Själv tycker jag exempelvis att tjack är skittråkigt men skulle inte ranta om att jag inte förstår varför folk går på det.
Mina bensoabstinenser har i jämförelse med andras varit milda men jag skulle inte för den delens skull misstro någon som genomgått ett mindre helvete och krampat när denne gått av doser jag själv har gjort.
Jag är ödmjuk inför faktumet att mina upplevelser inte är den objektiva sanningen.
Sen ska man inte måla fan på väggen. Jag tycker det är bra att de som inte upplever det särskilt jobbigt att gå av lyrica också delar med sig av sina erfarenheter.

Till att börja med så har jag lätt form sv dyselexi så ibland "hoppar" ögonen över en del information.

Anledningen till att jag skrev som jag gjorde är för att det är ledsamt att läsa alla historier om hur jobbigt å hemskt det kommer vara med AT, tröttsamt att läsa framförallt när folk som inte upplevt ett jack uttalar sig. Tänker enbart ur "den som ska lägga ner" perspektivet, känns som om man skrämmer upp folk väldigt mkt i onödan i många fall.

Precis som du skriver så upplever många obehagliga utsättningssymptom, dock har jag nästan hört lila många inte uppleva så jätte mkt vid lyrica AT. Därför jag finner det onödigt att "skrämma" upp, för förväntningar å placebo kan nog ställa till det en hel del.

Apropå ingenting, känns inte som man är speciellt ödmjuk när man själv behöver belysa det i en text. Ödmjukhet brukar märkas utav sig själv.
Citera
2017-01-30, 19:51
  #26
Medlem
Ollonssons avatar
Tack för era svar!

Det här har inte varit lätt...
Jag har legat med frossa i typ 2 veckor, men känner att det börjar gå över nu!
Citera
2017-02-16, 16:53
  #27
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Det här var ju inte så munter läsning. Hört tidigare att det kan vara ett helvete att sluta med Lyrica.
Nu har jag klantat mig lite och har just slut på mediciner och ska först få nytt recept den 3:e mars.
Äter för det mesta bara 150 mg om dagen vilket ju är en liten dos och har gjort så i drygt ett par år.

Märkte nu när jag låtit bli att ta dem att jag sover illa (trots imovane) svettas, fryser och har diarré.
Hjälper månne imodium? Legat i sängen flera dagar och springer bara upp för att gå på toaletten.
Citera
2017-02-16, 21:28
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob'sYerUncle
Det här var ju inte så munter läsning. Hört tidigare att det kan vara ett helvete att sluta med Lyrica.
Nu har jag klantat mig lite och har just slut på mediciner och ska först få nytt recept den 3:e mars.
Äter för det mesta bara 150 mg om dagen vilket ju är en liten dos och har gjort så i drygt ett par år.

Märkte nu när jag låtit bli att ta dem att jag sover illa (trots imovane) svettas, fryser och har diarré.
Hjälper månne imodium? Legat i sängen flera dagar och springer bara upp för att gå på toaletten.

Nej, det är verkligen inget muntert med Lyrica abstinens.
Om du har varit utan flera dagar och det inte har blivit värre än vad du upplever kommer du formodligen undan utan att möta djävulen på riktigt, även om det du upplever är jobbigt så det räcker och blir över.

Själv för jag en äcklig svettlukt när jag slutar för tvärt, luktar kemikalier om svettet.
Svårt att sova även att jag har en medicin som knockat mig varje dag i många år utan att behöva öka dosen en enda gång. Svetten är jobbig också. Vakna av att man svettas och är blöt på baksidan sedan fryser extra pga. att man har kroppen mot det, great...

YES, Imodium ska hjälpa ganska så gott, beroende på personen i fråga förståss men ge det en chans.
Många talar gott om Imodium i dessa tråkiga situationer efter Lyrica användning.
Jag skulle nog researcha lite om vilken dos du skulle tänka dig ta så du inte proppar i dig superdoser som många gör i panik för att bli av med symptom, läste om en som fick operera ut skiten manuellt så att säga för det blev sådant långt tarmstopp.. såklart finns det en upplevelse på det mesta men googla runt först.
Google Loperamid/imodium lyrica/pregabalin:site bluelight.org

Där är dom kunniga och seriösa samt drösvis med information.
Citera
2017-02-17, 00:04
  #29
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reltiHflodA
YES, Imodium ska hjälpa ganska så gott, beroende på personen i fråga förståss men ge det en chans.
Många talar gott om Imodium i dessa tråkiga situationer efter Lyrica användning.
Jag skulle nog researcha lite om vilken dos du skulle tänka dig ta så du inte proppar i dig superdoser som många gör i panik för att bli av med symptom, läste om en som fick operera ut skiten manuellt så att säga för det blev sådant långt tarmstopp.. såklart finns det en upplevelse på det mesta men googla runt först.
Google Loperamid/imodium lyrica/pregabalin:site bluelight.org

Där är dom kunniga och seriösa samt drösvis med information.

Tusen tack för ditt svar! Jag har som sagt ätit en ganska liten dos dagligen dvs 150 mg så jag hoppas att det inte blir en allt för gräslig väntan tills jag får mitt recept.
Om jag klarar mig till dess och hinner börja må bättre kanske det klokaste vore att sluta helt. Men å andra sidan är det en bra medicin mot ångest och man får saker gjorda.

Jag använde Imodium då jag tände av på subutex, vill minnas att det hjälpte.
Som sagt, tack för ditt svar och ska kolla upp doseringen först! MVH
Citera
2017-02-17, 02:27
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob'sYerUncle
Tusen tack för ditt svar! Jag har som sagt ätit en ganska liten dos dagligen dvs 150 mg så jag hoppas att det inte blir en allt för gräslig väntan tills jag får mitt recept.
Om jag klarar mig till dess och hinner börja må bättre kanske det klokaste vore att sluta helt. Men å andra sidan är det en bra medicin mot ångest och man får saker gjorda.

Jag använde Imodium då jag tände av på subutex, vill minnas att det hjälpte.
Som sagt, tack för ditt svar och ska kolla upp doseringen först! MVH


Hur många dagar har du varit utan Lyrica nu?

Vore intressant att veta hur länge du varit utan samt om du fått någon lindring av dina symptom från dag till dag eller om det blivit intensivare eller helt enkelt samma nivå hela tiden.

Har du ingen möjlighet att beställa hem några gram så du har tills du får hämta ut ditt recept?

Din dos, i förhållandevis till andra som är på Lyrica, är liten, det är SKITBRA!
Är du förhållandevis skonad från bieffekter samt att du inte behöver höja dosen för att få terapeutisk effekt när du ligger stadigt på Lyrica skulle jag inte sluta med dom.
Är det passiva effekter som Lyrican bidrar positivt med och inte bara sådana effekter som kommer om du varit utan ett par dagar sedan tar dig en dos dvs. aktiva.. då är det bra.

Det som är positivt i denna kråksång är att nu får du känna hur det känns av vara utan dom efter ett sådant långt bruk, det är en VÄLDIGT bra erfarenhet, men var aktsam på om det hela intensifieras.

Läst om folk i Lyrica tråden här på forumet som ligger på flera gram per dag, fy fan skulle inte vilja vara dem när det är dags att sluta eller för den delen när skiten blir klassat.

Det finns ju egna avdelningar just för Lyrica missbruk läste jag nånstans och det var flera år sedan.
Sen alla dessa svenska shoppar som har pulver i lager som har sålt som det vore strösocker till ett bageri i flera år till ungdomar i landet.
Bara det ökar ju hur mycket myndigheterna får upp ögonen för substansen helt otroligt mycket.

Det värsta, tycker jag är när man inte kan sova, dagarna blir så fruktansvärt långa och tiden går så sakta när man känner obehagliga sympton hela tiden. Hoppas du kan sova inatt.
Citera
2017-02-17, 11:55
  #31
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reltiHflodA
Hur många dagar har du varit utan Lyrica nu?
Hoppas du kan sova inatt.

Varit utan först fem dagar. Skulle säga att det känns som det blivit värre allt eftersom men det är lite svårt att säga vad som beror på Lyrican då en hel drös andra bekymmer nog bidrar till ökad ångest.

Ja, jag har egentligen varit nöjd då jag upptäckte att 150 mg var en dos som räckte för mig och har alltså inte höjt den på 2 år.

Min flickvän har fått fyra stycken som någon väninna kunde avvara så jag väntar nu på att hon ska komma hit. Vet inte hur jag gör smartast med dem, eller ja det vore väl smartast att dela dem i två doser á 75 mg.
Har säkert någon som kan låna tills jag får ut mina men det kräver att jag sätter mig på en timmes tågresa och har inte känt mig så hågad till det under de senaste dagarna.

Har tack och lov några 2 mg's rivatril (klonazepam) samt Imovane. Lyckades somna med 4 Imovane och sov 6 timmar.
Återigen, tack! MVH
Citera
2017-02-17, 13:33
  #32
Medlem
Det är ändå bra att det nu har kommit fram att man får abstinens av Lyrica. Jag fick det utskrivet
när det var nylanserat, och då var det inte tal om abstinens. Fick det utskrivet lite då och då, och
mellan dessa perioder mådde jag fruktansvärt dåligt. När jag tittar på foto från den tiden så
ser man mig liggandes på obäddad säng, var helt däckad. Eftersom de inte skulle vara beroende-
framkallande så var det ingen som trodde på mig och jag jobbade 55 timmar i veckan med dessa
besvär. Jag var ju ung då, men nu fattar jag inte hur jag klarade av det.

Jag trodde att jag blivit tokig då jag tyckte att jag luktade abstinens, de andra trodde det också.
Men det är bra att nu få bekräftat att jag inte var det.

Är Imovane bara något tillfälligt, eller ska du trappa ner det också? Jag fick det utskrivet i 2 mån,
och fick gå igenom ytterligare en period med abstinens. Och den var inte heller rolig.

Så jag vet vad du går igenom, och hoppas att det snart är över.
__________________
Senast redigerad av sabrina56 2017-02-17 kl. 14:21.
Citera
2017-02-25, 13:27
  #33
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Är Imovane bara något tillfälligt, eller ska du trappa ner det också? Jag fick det utskrivet i 2 mån,
och fick gå igenom ytterligare en period med abstinens. Och den var inte heller rolig.

Så jag vet vad du går igenom, och hoppas att det snart är över.

Imovanen är bara tillfällig, något jag då och då har utskrivet mot insomningsproblem. Den har inte varit mycket att ha nu men lyckades komma över några xanor depot 2 mg som varit till desto större hjälp.

Nu är det bara en vecka kvar tills jag har receptet i handen! Utan bensodiazepiner hade jag förmodligen inte varit så kaxig.

Tack!
Citera
2017-02-25, 19:06
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob'sYerUncle
Imovanen är bara tillfällig, något jag då och då har utskrivet mot insomningsproblem. Den har inte varit mycket att ha nu men lyckades komma över några xanor depot 2 mg som varit till desto större hjälp.

Nu är det bara en vecka kvar tills jag har receptet i handen! Utan bensodiazepiner hade jag förmodligen inte varit så kaxig.

Tack!

Skönt att höra!

Själv trappar jag ner nu, testar denna gången att halvera dosen varje dag istället för att som sist, ta microdoser kanske 50mg eller så, när jag verkligen behöver. Hade bara svårt att sova den gången.

Många har ju tankesättet att sluta tvärt utan nedtrappning och ta en hårdare smäll och sedan läka snabbare.
Det verkar dessvärre att ett tvärt avslut kan göra resan både mer brant och längre.

Det är intressant att Lyrica hjälper mot de flesta (alla?) sorters avtändningar i viss grad, men ingenting hjälper mot Lyrica avtändning? Bra att Benzo hjälper i ditt fall!

Läste idag en case report av en som använt massiva gram per dag länge+om jag minns rätt Amfetamin. Han kom in på avgiftning, han hade väldiga sug av att få Lyrica i sig igen.
Dom gav honom Benzo men det hjälpte inte.. uppföljningen visade att han började sitt missbruk igen.

Jag har läst erfarenheter att magnesium har hjälpt för vissa, men det känns som att man behöver ha "depåer" i systemet som används när man väl beslutat sig för att sluta.

Som många vet är ju magnesium en NMDA antagonist vilket kan vara bra då det inte blir lika mycket av en storm av glutamat som forsar runt i systemet och orsakar symptom.

Sägs även att en mekanism som gör ATn så jobbig är uppror med elektrolyt balansen men vad man ska ta för att underlätta det har jag inte gett mig in på. Läste nyligen dock att potassium kan hjälpa.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback