• 1
  • 2
2017-01-11, 21:22
Medlem
Rasande-Roses avatar
Kraftigt bidragstyngda tidningen ETC fortsätter att leverera desinformation och faktaresistens nu när BRÅ:s nya siffror om otryggheten bland kvinnor i Sverige sätter de nyanlända sexbrottsmännen i skarpt strålkastarljus. Ingen svensk med förståndet i behåll har undgått hur massinvasionen av sexuellt aggressiva arabiska och afrikanska män hösten 2015 nästan skrämde livet ur våra unga svenska tjejer.

Massövergreppen på nyårsafton 2015 i Sverige, Finland och Tyskland utfördes uteslutande av stora horder av ensamkommande män. "Flyktingar", eller kanske mer korrekt; krigare.

Massövergreppen i Kungsträdgården utfördes uteslutande av ensamkommande killar. Samma mönster.

Massövergreppen på badhusen begås i nästan samtliga fall av ensamkommande killar. Samma mönster.

ETC:s Andreas Gustavsson, som sannolikt aldrig behövt uppleva kvinnornas helvete med att bli omringade av invandrarmännen, låtsas förstås som att dessa chockerande händelser aldrig inträffat. Alternativt att medierna aldrig borde uppmärksammat dem (det gynnar SD).

Citat:
Och det är möjligen obekvämt, men ansvaret för mäns sexuella våld mot kvinnor kan aldrig överföras på nyanlända.

Det är ett svenskt problem.

Det. Är. Ett. Svenskt. Problem.

Märk väl att han upprepar samma mantra så stenhårt att det bara kan tydas som att han försöker övertyga sig själv. Ingen normal människa tror väl att det är Olle, Anton och Alfred som börjat massofreda kvinnor helt plötsligt.

http://www.etc.se/ledare/kvinnors-ot...k-jamstalldhet
Citera
2017-01-11, 21:25
Medlem
bithaxs avatar
Det är ett svenskt problem att vi tagit hit nyanlända, men det är inte de nyanländas fel.
Djur är trots allt bara djur.
Citera
2017-01-11, 21:53
Medlem
Europes avatar
Hela idén med ETC är att sprida lögner och propaganda, så det är inget anmärkningsvärt. Jag kan dock inte låta bli att undra om inte målgruppen för dessa psykotiska och efterblivna lögner inte minskar, t.o.m. bland dumsvenskarna.
Citera
2017-01-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Hela idén med ETC är att sprida lögner och propaganda, s

Från sitt lilla trygga kontor ett stenkast från Mariatorget. Lätt att vara vis och allvetande när man sitter skyddad i sitt elfenbenstorn....
Citera
2017-01-11, 23:30
Medlem
apelsinhimlens avatar
Hur kan det var ett svenskt problem då problemet inte förekom innan blatteriet tilltog på allvar?

Som om svenska män skulle ägna sig åt systematiska och organiserade sexuella övergrepp i grupp där man omringar en kvinna.

Självklart händer det att svenskar begår övergrepp mot kvinnor, men inte i grupp.
Citera
2017-01-12, 00:30
Medlem
Har han verkligen gått en journalistisk utbildning? Känns som en text man kan läsa på en fjortisblogg.

De börjar nog bli desperata, allas-lika-värde-fanatikerna.

Citat:
”Allvarligt”, säger inrikesminister Anders Ygeman (S). 31 procent av kvinnorna kringskärs i sitt dagliga liv, medan motsvarande andel för män är nio procent. Brå uppskattar antalet sexualbrott 2015 till 482 000. Bland unga kvinnor har nästan var tionde utsatts för sexualbrott. Nästan hälften av de drabbade i trygghetsundersökningen uppger att de utsatts för minst två övergrepp. Knappt var tionde händelse polisanmäls.

Det är inte allvarligt. Det är katastrofalt. Något som konkret betyder att kvinnor och män har olika förutsättningar till frihet.

Varje gång ETC-tidningarna har genomfört granskningar framträder den sensationella paradoxen att alla kvinnor känner någon kvinna som blivit utsatt för övergrepp, medan så gott som ingen man känner någon man som utsatt någon för övergrepp.

Vad beror det på?

Alltså vill han säga att det mest jämlika vore om vi ökade antalet män som blev utsatta för övergrepp?

Sådana här människor som han är ofta de som blev retade på skolgården och nu som vuxna ska kämpa mot "ondskan" och alla "dumma människor". Samtidigt är de så befängda, mesiga, intelligensbefriade och humorbefriade att man inte kan hjälpa att göra sig lustig över dem. Då får de vatten på sin kvarn: "aha - en hatare! "
Citera
2017-01-12, 02:35
Medlem
deTremouillacs avatar
Min erfarenhet är att ETC läsare har en så annorlunda verklighetsbild än mig att all diskussion är meningslös. Vem som ligger närmast den objektiva sanningen är omöjligt att säga men jag är rätt övertygad om att jag (till skillnad från ETC läsarna) faktiskt begrundat båda sidor och läst texter från båda sidor.
Citera
2017-01-12, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaJinda
http://www.etc.se/inrikes/du-bestamm...otspriset-2017

Rösta på nattskiftet, som hjälper kvinnor känna sig tryggare i natten. Det kan behövas nu.
Har gjort det.

Ett verkligt bra initiativ som gör nytta på riktigt. Det behövs fler insatser av det här slaget.
Citera
2017-01-12, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deTremouillac
Min erfarenhet är att ETC läsare har en så annorlunda verklighetsbild än mig att all diskussion är meningslös. Vem som ligger närmast den objektiva sanningen är omöjligt att säga men jag är rätt övertygad om att jag (till skillnad från ETC läsarna) faktiskt begrundat båda sidor och läst texter från båda sidor.

Jag har försökt läsa texter från ETC men de är på en så banal nivå att det är outhärdligt. Typ "tyck synd om alla hela tiden". Finns ingen fakta, Inga argument.

Krönikan i trådstarten är ett bra exempel. Det går ju inte följa vad han vill säga. Varje mening är en plåga att ta sig genom.
Citera
2017-01-12, 09:18
Medlem
Cannabisministerns avatar
Det var inte mycket till desinformation. ETC förnekar bara att sexualbrottsepidemin beror på invandring, men har inga egna svar på varför utvecklingen ser ut som den gör. De utgår bara från att det inte har med invandring att göra, och då är det så.

Citat:
Nu behövs det mer kunskap för att komma vidare. Gärna i form av undersökningar som djuplodar attityder hos män. Alla män, oavsett bakgrund.

Ja, det behövs mer kunskap. En viktig pusselbit är att kartlägga förövarna som begår sexuella övergrepp. Det skulle skingra många villfarelser i frågan, men det skulle knappast vara något som ETC skulle stödja.
Citera
2017-01-12, 11:30
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Ja, det behövs mer kunskap. En viktig pusselbit är att kartlägga förövarna som begår sexuella övergrepp. Det skulle skingra många villfarelser i frågan, men det skulle knappast vara något som ETC skulle stödja.

Sådana kartläggningar skulle väl sannolikt påvisa det ETC förnekar; att ökningen av sexualbrott är en direkt följd av invandring av ensamkommande män.
Citera
2017-01-12, 11:35
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Och det är möjligen obekvämt, men ansvaret för mäns sexuella våld mot kvinnor kan aldrig överföras på nyanlända.

Det är ett svenskt problem.

Det. Är. Ett. Svenskt. Problem.

Typisk retorisk fint som kan användas om vad som helst eftersom den inte förutsätter några som helst bevis. Formen är budskapet. Testa till exempel:

Citat:
Och det är möjligen obekvämt, men ansvaret för invandrares våld mot svenskar kan aldrig överföras på de som redan bor här.

Det är ett invandrarproblem.

Det. Är. Ett. Invandrar. Problem.

Eller:

Citat:
Och det är möjligen obekvämt, men ansvaret för chemtrails kan aldrig överföras på de som drabbas.

Det är ett flygindustriproblem.

Det. Är. Ett. Flygindustri. Problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här