Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-12, 10:06
  #109
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Dom skriver även på sin Facebook att dom inte hyr ut till icke-demokratiska partier. Finns det något mer icke demokratiskt än kommunister? Hela den landsändan består av bidragstagande snyltande kommunister, vi borde lämna Gällivare åt sitt öde, dom kan gott sitta och läsa högt ur Stalins memoarer.

Ja de har ju hyrt ut till Stalinistiska APK/SKP i decennier (nu finns inte sekten kvar där uppe längre, men hade de gjort det så hade du ju förmodligen fått hyra utan problem).

Detta handlar ju egentligen inte om SD, det är ett angrepp på hela demokratin.
Citera
2017-01-12, 10:14
  #110
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
Jag ser inget problem att föreningar avstår att hyra ut lokaler till andra organisationer pga skilda värderingar eller åsikter. Sen skulle inte jag klassificera hela SD som rasistiskt och främlingsfientligt då deras politik utåt sett inte är det.
I det här fallet är det ju väldigt konstigt då man först tackar ja till bokningen (under ngn månad) och sedan 2 dagar före mötet avbokar lokalen, pga åsikter??
Det känns ju som att Gällivare Folkets Hus jävlas med SD, att de har gjort detta med flit.

Och naturligtvis är det fel att klassa ett parti som SD (samt alla de som röstar på dom) som rasistiska och främlingsfientliga. Rena dumheter.
__________________
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-01-12 kl. 10:16.
Citera
2017-01-12, 10:16
  #111
Medlem
Att inte låta de boka hade inte varit så farligt, upp till var förening/företag att bestämma själv(även om det blir lite knepigt om de får stats/kommunbidrag).

Men avboka med kort varsel är generellt fel. Då skulle de sagt att det blivit ett misstag, ni kommer inte att få hyra igen men eftersom vi missat så får ni hyra detta mötet.
Citera
2017-01-12, 10:38
  #112
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
I det här fallet är det ju väldigt konstigt då man först tackar ja till bokningen (under ngn månad) och sedan 2 dagar före mötet avbokar lokalen, pga åsikter??
Det känns ju som att Gällivare Folkets Hus jävlas med SD, att de har gjort detta med flit.

Och naturligtvis är det fel att klassa ett parti som SD (samt alla de som röstar på dom) som rasistiska och främlingsfientliga. Rena dumheter.

Ja, det var riktigt dålig stil. Dom borde inte ändrat sig så sent.
Citera
2017-01-12, 10:47
  #113
Medlem
drwaddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a11byndy
Någon borde ringa Lena på folketshus

Och höra vad alla likas värde är haha +46703120838

Jo det gjordes. Och några bra svar anser jag inte att vi riktigt fick. Inte på frågan om just allas lika värde.

https://www.youtube.com/watch?v=fBhlppeD72s
Citera
2017-01-12, 11:29
  #114
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drwadde
Jo det gjordes. Och några bra svar anser jag inte att vi riktigt fick. Inte på frågan om just allas lika värde.

https://www.youtube.com/watch?v=fBhlppeD72s
Ringaren är ju alldeles för på från början. Man måste maskera sin egentliga åsikt bättre än så.
"ööh allas lika värde men ööh ESSDEE ööh". Klart PK-batikhäxan gick bananas.
Citera
2017-01-12, 13:10
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Många halmgubbar och konspirationsteorier du kommer med. Så fort SD överger sin antidemokratiska och rasistiska förhållningssätt till mina systrar o bröder från andra länder så ska jag omvärdera mitt ställningstagande men tills dess är SD portade från Folkets hus.

jag tycker Sverige ska ta emot 100miljoner flyktingar i år, vad tycker du?
Citera
2017-01-12, 13:32
  #116
Medlem
Bajsolle1s avatar
Fråga gärna Folkets Hus Gällivare direkt på detta formulär : http://www.gellivarefolketshus.com/kontakt


" Give em hell..... Lappjävlarna har alltid gnällt över Stockholmare vilket är alla söder om Dalälven och peppats till uppror av den kommunistiska rörelsen sen Soviet föll har det varit mindre av den varan men, andan lever kvar.
__________________
Senast redigerad av Bajsolle1 2017-01-12 kl. 13:41.
Citera
2017-01-12, 14:14
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Många halmgubbar och konspirationsteorier du kommer med. Så fort SD överger sin antidemokratiska och rasistiska förhållningssätt till mina systrar o bröder från andra länder så ska jag omvärdera mitt ställningstagande men tills dess är SD portade från Folkets hus.

Halmgubbar och konspirationsteorier?
Med tanke på hur du använder orden så undrar jag om du ens förstår vad de betyder.

På vilket sätt är SD antidemokratiska menar du? Hur är de rasistiska?

Det lustiga i ditt resonemang är att du vill förbjuda SD från att få ut sitt budskap just med hänvisning till att de är antidemokratiska.

Lyckligtvis är det inte upp till dig att bestämma sådana saker. Vill du leva i ett diktatoriskt samhälle så finns det flera sådana du kan flytta till. Här i Sverige råder demokrati och yttrandefrihet och det är tur för dig att även idioter får komma till tals. Det hade varit tråkigt att inte få höra din åsikt.
Citera
2017-01-12, 14:24
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Delar sossarna och miljöpartister värdegrunden "allas lika värde" när dom stänger gränserna för människor som flyr från krig?

Ett litet förtydligande. De allra flersta som kommer hit har inte varit i närheten av en krigszon och man slutar vara flykting så fort man ställt sina fötter i ett säkert land.
Det finns bara några få kvotflyktingar i Sverige. Resten är lyckosökare.
Det är inte flykt att färdas genom varenda land i hela Europa.

Sist jag kollade var det inte krig i Danmark, Tyskland, Österrike, Ungern, Rumänien, Bulgarien eller Grekland eller något annat land som man måste passera för att komma till paradiset.

Så, nu är jag klar
Citera
2017-01-12, 14:30
  #119
Medlem
Inte första gången det här händer och förmodligen inte sista. Folketshus styrs av vänsterextremister det är ju uppenbart.
Bara dom trakassera folk som älskar sitt land och kalla folk som inte är främlingsfientliga, nazister och rasister.


Äckliga demokrater vi lever som styrs av kommunister fan va jag hata dom.
Citera
2017-01-12, 16:28
  #120
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Som vanligt numera bekämpar vänstern (påstådd) intolerans med intolerans. Inte särskilt vackert att beskåda i en (påstådd) demokrati.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback