Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-11, 13:49
  #1
Medlem
Tjenare flashback!

Nu är det så att det är dags för gymnasiearbete och jag och några polare har bestämt oss för att bygga en radiostyrd bil med en moppe motor. Vi har kommit rätt långt men nu är vi fast när det kommer till styrningen.
Då bilen kommer att väga runt 35Kg så kommer vi behöva en rätt rejäl servo, vi har kollat lite på Ebay efter billiga starka styrservos på 60Kg och hittat den här http://www.ebay.com/itm/JX-Servo-PDI...QAAOSwa~BYbNGi är ju den till en helikopter egentligen men jag antar att den funkar, eller? Om den inte skulle fungera har ni några andra idéer för vi hittar inga starka billiga styrservos till rc bilar. Kraften vi kommer få ut för att få den att styra tillräckligt långt kommer att ligga på typ ~30Kg.
__________________
Senast redigerad av GoaMasken 2017-01-11 kl. 13:51.
Citera
2017-01-12, 11:57
  #2
Medlem
Tuvtramps avatar
Har en ombyggd/konverterad 50cc 4-hjuling, ni vet en sån man kunde köpa för någon tusenlapp för några år sedan med stum/stel ram & dragstart som jag och kompisen byggde för några år sedan.

Iaf så satte vi först tre stycken synkade servos till styrning men körde man in i något gick dessa sönder så vi bytte ut dessa mot ett brandskydds-"servo" till ventilation. Enda trixet är att dessa (iaf den jag kom över) drivs med 24V och om man som vi f.ö använder sig av befintliga sändare-mottagare till RC-bilar så får man transformera upp volten efter mottagaren fram till servot.

Vet inte vad dessa kostar för jag "fick en" från jobbet men misstänker att det ligger på många ventilationsfirmor och skräpar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback