Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-11, 19:25
  #37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Han spelar gitarr hyggligt i.a.f.. nu lär han få tid på sig att bli ännu bättre Lär få sitta på "rummet" ett tag framöver..

Vilken åldersgrupp är dom drabbade i ? skulle gissa på 11-14 eller så..

Varför skulle han få ha gitarr i fängelset? Han kan hänga sig i strängarna. Ingen kommer någonsin att höra honom spela igen. Han ska aldrig ut.
Citera
2017-01-11, 19:36
  #38
Medlem
TMSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Reportern verkar utvecklingsstörd. Mycket dåligt inslag.

Ja "lokal TV" brukar inte vara så bra i mindre städer
Citera
2017-01-11, 19:36
  #39
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Varför skulle han få ha gitarr i fängelset? Han kan hänga sig i strängarna. Ingen kommer någonsin att höra honom spela igen. Han ska aldrig ut.

Finns ju folk som haft synthar, keyboards i fängelset. Hur gör man där då? Folk kan ju hänga dig i strömkabeln.
Citera
2017-01-11, 20:55
  #40
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Varför skulle han få ha gitarr i fängelset? Han kan hänga sig i strängarna. Ingen kommer någonsin att höra honom spela igen. Han ska aldrig ut.

Kan informera dig om att man får ha gitarr i fängelse, på klass 1-anstalter brukar det finnas nylonsträngad o låna men som du inte får ha i cellen över natten. På klass 2 och 3 får du ha nylonsträngad i cellen och vissa (b.la Jackie Arklöv ironiskt nog) har fått tillstånd att ha egen elgitarr i sin cell.
Citera
2017-01-12, 07:14
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag var aktiv musikaliskt då jag var i tonåren och har mött GM flera gånger

Har faktiskt inte haft något dåligt att säga om honom. Han var kunnig, nördig och framstod som en sådan där man som mycket väl fortfarande kunde bo i ett pojkrum hemma hos sin mamma.

Jag har mycket svårt att tro att några elever har blivit utsatta för brott. Jag hoppas att magkänslan har rätt. Det är självklart nog illa att det hänt någon annan men det hade känts värre om han tagit för sig av det smörgåsbord av unga osäkra tjejer och killar som Musik och Kulturskolan skulle kunna användas som.


Har han utländsk påbrå?, tänkte profeten Muhammed 😉
Citera
2017-01-12, 07:15
  #42
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanders
Har han utländsk påbrå?, tänkte profeten Muhammed 😉

Nej
Citera
2017-01-12, 07:31
  #43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Bild på den misstänkte från kommunens hemsida:
https://www.harnosand.se/barnochutbi...800014512.html

Bilden direkt:
https://www.harnosand.se/images/18.4...rre-Mahler.jpg
Snyggt att du länkade till bilden direkt, på hemsidan har dom tagit bort bilden men den finns kvar i bildarkivet
Citera
2017-01-12, 08:08
  #44
Avstängd
Oilkinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medborgargardet
https://www.youtube.com/watch?v=drC0qqWVBP4 här spelar han gitarr

Han spelar väldigt bra! Notera kommentaren...
Citera
2017-01-12, 08:23
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanders
Har han utländsk påbrå?, tänkte profeten Muhammed ??
Tyvärr för din del är GM helsvensk i detta fall
Citera
2017-01-12, 14:50
  #46
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag var aktiv musikaliskt då jag var i tonåren och har mött GM flera gånger

Har faktiskt inte haft något dåligt att säga om honom. Han var kunnig, nördig och framstod som en sådan där man som mycket väl fortfarande kunde bo i ett pojkrum hemma hos sin mamma.

Jag har mycket svårt att tro att några elever har blivit utsatta för brott. Jag hoppas att magkänslan har rätt. Det är självklart nog illa att det hänt någon annan men det hade känts värre om han tagit för sig av det smörgåsbord av unga osäkra tjejer och killar som Musik och Kulturskolan skulle kunna användas som.
Han har erkänt brott i förhör.
Citera
2017-01-12, 15:24
  #47
Avstängd
han har många strängar på sin lyra?
Citera
2017-01-12, 15:26
  #48
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Han har erkänt brott i förhör.

Ja, men inte mot elever som jag förstår det. Han har erkänt brott mott ett barn, men inte mot ett barn som varit hans elev. Det är åtminstone så jag har uppfattat artiklarna och nyhetsinslagen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback