Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-16, 22:20
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Grejen är att det faktiskt Finns Jättemånga artister idag. Kanske fler än någonsin.
Men de har ingen möjlighet att nå fram, bli framsläppta.

Någon måste göra det, annars kommer populärmusiken att förbli död

Jag misstänker att du inte ser ironin i vad du påstår. Du säger att dagens artister måste "få" en plattform. Alternativmedier växte fram därför att folk slutade att vänta på att "få" något, så de skapade sina egna kanaler.

Vad hindrar dig från att själv skapa en sajt som gör allt vad du vill uppnå? Ja, dig personligen alltså. Frågan är inte retorisk. Du säger att "någon" måste göra det; varför inte du själv?

Och du säger att det finns en massa band som inte har någon möjlighet att bli framsläppta. Hur många av dessa band har kontaktat alternativmedier för att föreslå intervjuer och artiklar? Jag gissar att siffran är ganska nära noll...

Det är alltid ett jävla snack om att någon annan ska göra saker.
Citera
2017-01-19, 09:34
  #14
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simulant
Jag misstänker att du inte ser ironin i vad du påstår. Du säger att dagens artister måste "få" en plattform. Alternativmedier växte fram därför att folk slutade att vänta på att "få" något, så de skapade sina egna kanaler.

Vad hindrar dig från att själv skapa en sajt som gör allt vad du vill uppnå? Ja, dig personligen alltså. Frågan är inte retorisk. Du säger att "någon" måste göra det; varför inte du själv?

Och du säger att det finns en massa band som inte har någon möjlighet att bli framsläppta. Hur många av dessa band har kontaktat alternativmedier för att föreslå intervjuer och artiklar? Jag gissar att siffran är ganska nära noll...

Det är alltid ett jävla snack om att någon annan ska göra saker.
Det du gör här, det är exakt det som Jantelagen beskriver.
Du är en perfekt representant för den.
Citera
2017-01-19, 10:42
  #15
Medlem
Jantelagen är väl något som världsfrånvända lidingöbor brukar surra om.

Men frågan är riktigt ställd. Finns det någon som försörjer sig som musiker annan än killen från Boppers som ställt upp på någon intervju i alternativmedia?
Saker händer inte av sig själv.
Idag är den borgerliga repressionen så stark att en artist behöver vara helt banbrytande för att gå en egen väg. Liverpoolpopen 1963 lyckades att sopa den amerikanska skräpmusiken av banan några år men redan 1966 blev de flesta framstående artisterna arbetslösa och undanträngda av en ny våg amerikansk skräpmusik.
Fär att stå på egna ben måste en alternativ artist idag kämpa mot hela det repressiva etablissemanget.
EXPO, Alltföralla, Vistårinteut, Jagärhär, AFA, Interasistmen, Blacklivesmatters mfl. består av personer som har gott om tid att sabotera och terrorisera en sådan artist.
Omkring 1972 bildades skivbolaget Plattlangarna i Göteborg för att ge ut progressiv musik. Men det var musik avsedd för dem som var med i den "rörelsen". Vill vi ha det så? Nej. Det ska vara musik för alla och inte bara för en instängd grupp.
Radio och TV har spelat ut sin roll i Sverige. Andra kanaler betyder mer och här gäller det att bryta folks inkörda vanor.

Skulle internetunderhållning vara någonting att börja med. Bredbandsfiber byggs ju ut i varenda by numera?
Citera
2017-01-19, 20:58
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Det du gör här, det är exakt det som Jantelagen beskriver.
Du är en perfekt representant för den.
Skojar du? Tvärtom, jag uppmuntrar folk att göra saker själva istället för att anta att någon annan ska göra det åt dem. Hur i hela helskotta får du det till att jag är en representant för Jantelagen?
Citera
2017-01-19, 23:50
  #17
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Kommer finns mer bredd om det kommer fler som bidrar, fler som vill skriva om olika specialområden, fler som bidrar med pengar. Man kan inte skapa fantastiska och allomfattande omfattande medieproduktioner med nollbudget så ni som skänker pengar och skriver artiklar gör en mycket viktig insats.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback