Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-11, 15:35
  #121
Medlem
Läskigt hur NWO inte ger upp :/
Deras åtgärder och metoder blir allt desperatare och ännu är det långt kvar till den 20e!
De kommer inte stoppa för något! hoppas Mr. Trump har läget under kontroll!

Fortsätt be nu!
Må HERREN se till att Mr. Trump svärs in nu den 20e! världsfreden hänger på det!
Citera
2017-01-11, 15:40
  #122
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Hela den västerländska judiskt kontrollerade världspressen trollas rakt upp och ner och bombarderar sedan ut de falska nyheterna med dunder och bra, helt enkelt eftersom det var ett för fett och smaskigt byte för att hinna källkolla. Och nu visar det sig att de allesammans sitter där med skägget i brevlådan.

Är inte detta humor så säg?

Nu kommer det att bli svårt att få någon som helst trovärdighet i gammelmedias konspirationsteorier om "falska nyheter" eftersom den största och falskaste av alla så kallade "nyheter" torgfördes av samma gammelmedier som samtidigt varnar för alternativmedia. Tala om att göra bort sig...

Du har rätt! Men det värsta är att skam inte är någon regulator längre. Skulle det bekomma gammelmedia att göra bort sig, så skulle det inte kunna fortsätta. Istället ser man det nog som ett "spel", de skiter i skammen och kommer bara fortsätta basunera ut hur hemskt det är med dessa falska nyheter i alternativmedia!

Det r därför jag tror folk blir så heligt förbannade. För även när de blir avslöjade totalt, tagna med fingrarna i syltburken och byxona nere, så låtsas de inte om det, utan fortsätter bara tåget i samma riktning.

Sen när gammelmedia-skeppet verkligen sjunker på riktigt, då byter man bara till en ny skuta så smidigt och diskret det bara är möjligt!

Men än så länge flyter gammelskutan, de får sina löner, och trivs med sina innerstadsliv i Stockholm. Egentligen gör de nog rätt. Jag förstår nu, mitt i livet, att integritet, patos och sanning var inte vinnarnas egenskaper som jag så länge ville tro, utan de tillhörde de patetiska förlorarna, tyvärr!

Jag önskar jag hade fått sätta spelreglerna för vad som ska funka i världen, då hade jag vänt upp och ner på värdeskalan!
Citera
2017-01-11, 15:41
  #123
Medlem
Tampiss avatar
Så en person på internet har skrivit ihop ett falskt dokument (där det bland annat står om Trumps Golden Showers), sen mailar personen ut dokumentet till allt och alla i hopp om att någon ska nappa.

Buzzfeed hugger betet och publicerar.

När Buzzfeed publicerat så publicerar "mainstream media" egna artiklar som är baserade på Buzzfeeds artikel.

Har jag hängt med? En jävla snurrig soppa detta.
Citera
2017-01-11, 15:46
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Så en person på internet har skrivit ihop ett falskt dokument (där det bland annat står om Trumps Golden Showers), sen mailar personen ut dokumentet till allt och alla i hopp om att någon ska nappa.

Buzzfeed hugger betet och publicerar.

När Buzzfeed publicerat så publicerar "mainstream media" egna artiklar som är baserade på Buzzfeeds artikel.

Har jag hängt med? En jävla snurrig soppa detta.

Du har missat att uppgifterna ingår i den information som underrättelsecheferna i USA har lämnat till Trump.Den informationen har sedan läckt ut till media vilket Trump tar avstånd från.
Citera
2017-01-11, 15:50
  #125
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Det måste vara såhär det kändes för de stackars Ryssarna som levde under kommunismen, verkligheten är så bisarr att den till slut blir normal. Det är väl någon ryss som beskrivit detta som "hypernormalisation" om jag minns rätt. Jag är mitt uppe i att läsa Solzjenitsyn och där beskriver han hur Ryska agenter köpte tidningar med kopplingsscheman på gatorna i New York för att sedan binda ihop dessa, katalogisera dom och se till så att de alltid är inlåsta som "ryska statshemligheter". Lite så känns det att leva 2017, inget är tillräckligt skevt för att för att vara verkligt.

SVT, DN, Expressen, Aftonbladet, Riksdag och Regering med flera, var god avgå alla. Wallström struttar runt i säkerhetsrådet och jag har aldrig sett en så verklighetsfrånvänt tryne ockupera teverutan.

Det måste krävas en enorm förställningsförmåga för att ens orka hålla uppe det här skådespelet. När rämnar allt?

Även jag har dragit liknelser med Soviets hypernormalisation, en bra dokumentär av Adam Curtis. Frågan som fotfolket i båda fallen verkar fråga är vad man ska göra istället när det etablerade spåret inte fungerar. Det är lite som du skriver att svaret är att maskineriet kommer fortsätta på spåret tills hjulen trillar av ungefär. Alternativt tar muslimerna över landet över tid men jag tror egentligen inte på det.
Citera
2017-01-11, 15:51
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Vadå nyheten är sann? Det är precis det den inte är!

När är presskonferensen förresten?

Nyheten att dokumentet finns är sann.
Just nu är det 1 tim 9 min och 4 sekunder kvar till presskonferensen enligt CNNs nedräkning
Citera
2017-01-11, 15:52
  #127
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Så en person på internet har skrivit ihop ett falskt dokument (där det bland annat står om Trumps Golden Showers), sen mailar personen ut dokumentet till allt och alla i hopp om att någon ska nappa.

Buzzfeed hugger betet och publicerar.

När Buzzfeed publicerat så publicerar "mainstream media" egna artiklar som är baserade på Buzzfeeds artikel.

Har jag hängt med? En jävla snurrig soppa detta.

Ja men inte fått med allt:
Lägg till att republikanske senatorn och fd presidentkandidaten McCain mfl uppenbart trott på detta. Men nu fått kalla fötter:

Citat:
Ursprungligen postat av XavierMarch
Senator McCain med färskt uttalande gällande Trump-Putin-situationen.

http://www.mccain.senate.gov/public/...A-E4FEA01E0FAE

Uttalandet:
Citat:
“Late last year, I received sensitive information that has since been made public. Upon examination of the contents, and unable to make a judgment about their accuracy, I delivered the information to the Director of the FBI. That has been the extent of my contact with the FBI or any other government agency regarding this issue.”

Sedan användes denna falska information som kom via Mcain tydligen i en bilaga som presenterades för Trump.

Bilagan har tagits fram av underrättelsechefen James Clapper, FBI-chefen James Comey, CIA-chefen John Brennan, och NSA-chefen amiral Mike Rogers. Japp

Förtroendet för "De fyras gäng" kan väl därmed anses vara förbrukat inte bara av Trump utan av hela det amerikanska folket. De fyras gäng verkar vara helt inkompetenta. Kompletta idioter.
Citera
2017-01-11, 15:54
  #128
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Du har missat att uppgifterna ingår i den information som underrättelsecheferna i USA har lämnat till Trump.Den informationen har sedan läckt ut till media vilket Trump tar avstånd från.

Så USA:s underrättelse har också fått uppgifterna om Golden Showers, sett de som trovärdiga och informerat Trump om detta.
Att Underrättelsecheferna har informerat Trump om dokumentet (samt dokumentets innehåll) har sedan läckt ut i media?
Jebus.

Edit: Tack för klargörandet! Även tack till Longbow4y
Citera
2017-01-11, 15:58
  #129
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Lite kortfattat på svenska:

Enl CNN så har en fd MI6 snubbe fått i uppdrag från en anti-Trumpgrupp (både dem o rep) att rota vidare i läckor som visar på känsliga uppgifter om Trump som ryssarna har samt att det finns infoutbyte mellan Trumps valorganisation och ryssar. Nu till det roliga, den rapport som togs fram av MI6 agenten har skickats till vissa senatorer, bl a McCain..... ja resten verkar virrigt värre.

CNN slickar sig om läpparna och dreglar, det finns ett stort men, dom vill inte offentliggöra denna rapport då inte källorna är verifierade, ändock är det deras stora huvudnyhet.

Den som lever får se, nu är väl anti Trumpetablisimanget uppe i plan F, dom har ju misslyckats med A, B, C, osv. visst, det är 10 dagar kvar, ....att dom inte ger sig!

Konstiga medier som går ut med nyheter de inte har verifierade. Rena propagandanummer alltså. Hillary/Obama etablissemanget är upp i angreppsplan Z vid det här laget.
Citera
2017-01-11, 16:01
  #130
Medlem
Apelsiners avatar
https://pbs.twimg.com/media/C13OMSaVQAAGRxH.jpg
http://imgur.com/bWf0kxa

edit:https://pbs.twimg.com/media/C122TtaWgAA2kLY.jpg:large


Är det någon som har koll på varifrån det här kommer? Är det från de delar av dokumentet som inte släpptes till allmänheten är det här den största trollning vi någonsin kommer att uppleva.
__________________
Senast redigerad av Apelsiner 2017-01-11 kl. 16:04.
Citera
2017-01-11, 16:02
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Direktsänds presskonferensen någonstans?
Kolla: https://www.c-span.org/
Citera
2017-01-11, 16:04
  #132
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArzeniX
Haha, tack för årets hittills bästa läsning. Det här är underhållning på hög nivå. Jag kan inte tro att det är sant hur den amerikanska underrättelsetjänsten kan ha använt detta som grund. Det är helt obegripligt och så gränslöst amatörmässigt. Väntar ivrigt på mer info.

De är på väg att förlora sina jobb, vi snackar lallare som placerats på sina jobb via kontakter men utan skickligheten för att vara Alfabets-folk.
Deras dagar är räknade.

De är väldigt desperata. Gissar på att de riktiga Alfabets-folken sitter och garvar som faan åt den här härvan

Om ingen redan postat dessa:
http://is2.4chan.org/pol/1484112021222.jpg
http://imgur.com/euJS87B

sjukt kul att de lyckades lura en av de stora inom #NeverTrump rörelsen Rick Wilson, han är rabiat Trumphatande republikan och sväljer allt med hull och hår, precis som den rabiata Trumphatande massmedia.

Well played 4chan well played.
__________________
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2017-01-11 kl. 16:12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback