Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-11, 02:25
  #1
Medlem
_killahs avatar
Tjena!

Första gången på Gran Canaria, ska bo i Taurito.

Vad behöver man inte missa på hela ön, ska hyra bil minst 1 dag.

Utkiksplatser? Badplatser? Bra lunch / middagsresutranger? Andra events av olika slag?
Kanske hyra fyrhjuling, hyra vattenskoter osv osv?

Hit me.
Citera
2017-01-11, 13:23
  #2
Medlem
Ryggradsluss avatar
Kan rekommendera Bergtouren™ Där du får uppleva mycket.
Citera
2017-01-11, 15:01
  #3
Medlem
Taurito är nästgårds från öns trevligaste fiskeby/badort Puerto de Mogan.
Citera
2017-01-16, 19:48
  #4
Moderator
Puerto Mogan föregående skriver är en bra grej. Bara att parkera nere i hamnen, käka lunch och strosa runt lite är klart värt "besväret", finns ett antal restauranger att väja på där.

Sen är det ju bergen också värda resan, ta vägen upp i bergen genom Mogan, GC 605 mot de högsta bergen och antingen ta en avstickare mot Roque Nublo eller GC 60 ner mot Maspalomas och de fantastiska Dunas de Maspalomas. Var och en av sakerna går att spendera en dag vardera på, särskilt om man ska kolla in Maspalomas och bada där ordentligt. Man kan lätt lägga några timmar på stranden och öknen.

Kanske passa på att besöka en marknad, på Onsdagar i San Fernando utanför Maspalomas och på Lördagar (har jag för mig) i Puerto Mogan. Finns mycket att titta på, kanske inte så mycket att handla, men om man vill ha färsk frukt eller grönsaker är det bra att passa på.

Huvudstaden är även den trevlig, trevliga strandpromenader och bra shopping (om man gillar det), trevlig stad att strosa runt i.

Jag skulle nog faktiskt satsa på minst två dagar med hyrbil, det är ju så billigt så det är helt klart värt det.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2800772

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback