Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-10, 20:18
  #1
Medlem
Hej.

Idag fick man bokstavligen en smärre chock.
När jag kliver in i huset ser jag att det ligger ett brev från polisen i hallen på golvet.
Öppnar brevet;

"Du är misstänkt för försök till stöld"
"Tid för förhöret, bla bla"

Vad i helvete?!

Jag jobbar o sliter 5-6 dagar i veckan och spenderar fritid med familj o vänner, bokstavligen!
Det finns inget utrymme för mig att begå kriminella handlingar, när fan skulle jag ha tid för det?

Vad fan kan detta vara för jag har ABSOLUT ingen aning om vad detta kan handla om.

Vad är försök till stöld? Menar dom att jag typ skulle ha försökt bryta mig in i en bil o sen ångrat mig o sprungit därifrån,
Varpå nån ser mig och anmäler mig.

Eller kan det vara nån idiot som har torskat i en klädbutik o sen upphett mitt personnr.

Nån som varit anklagad för liknande?!?
__________________
Senast redigerad av AboveTheSkys 2017-01-10 kl. 20:51.
Citera
2017-01-10, 20:26
  #2
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AboveTheSkys
Hej.

Idag fick man bokstavligen en smärre chock.
När jag kliver in i huset ser jag att det ligger ett brev från polisen i hallen på golvet.
Öppnar brevet;

"Du är misstänkt för försök till stöld"
"Tid för förhöret, bla bla"

Vad i helvete?!

Jag jobbar o sliter 5-6 dagar i veckan och spenderar fritid med familj o vänner, bokstavligen!
Det finns inget utrymme för mig att begå kriminella handlingar, när fan skulle jag ha tid för det?

Vad fan kan detta vara för jag har ABSOLUT ingen aning om vad detta kan handla om.

Vad är försök till stöld? Menar dom att jag typ skulle ha försökt bryta mig in i en bil o sen ångrat mig o sprungit därifrån,
Varpå nån ser mig och anmäler mig.

Eller kan det vara nån idiot som har torskat i en klädbutik o sen upphett mitt personnr.

Nån som varit anklagad för liknande?!?
Är det inte lika bra och erkänna så kan vi åtminstone försöka få till en strafflindring?
Citera
2017-01-10, 20:27
  #3
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Är det inte lika bra och erkänna så kan vi åtminstone försöka få till en strafflindring?
Varför ska han erkänna? Han ska ju inte straffas för nått han inte gjort, (om det nu verkligen är som TS säger)
Citera
2017-01-10, 20:31
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AboveTheSkys
Hej.

Idag fick man bokstavligen en smärre chock.
När jag kliver in i huset ser jag att det ligger ett brev från polisen i hallen på golvet.
Öppnar brevet;

"Du är misstänkt för försök till stöld"
"Tid för förhöret, bla bla"

Vad i helvete?!

Jag jobbar o sliter 5-6 dagar i veckan och spenderar fritid med familj o vänner, bokstavligen!
Det finns inget utrymme för mig att begå kriminella handlingar, när fan skulle jag ha tid för det?

Vad fan kan detta vara för jag har ABSOLUT ingen aning om vad detta kan handla om.

Vad är försök till stöld? Menar dom att jag typ skulle ha försökt bryta mig in i en bil o sen ångrat mig o sprungit därifrån,
Varpå nån ser mig och anmäler mig.

Eller kan det vara nån idiot som har torskat i en klädbutik o sen upphett mitt personnr.

Nån som varit anklagad för liknande?!?

Det brukar sällan stå någon orsak i kallelsen från Polismyndigheten, dvs brottsmisstanken.
Citera
2017-01-10, 20:39
  #5
Medlem
Att bli "polisanmäld" betyder ingenting utanför Aftonbladet, så du kan nog vara lugn.

Min tolkning är att polisen fått ett tips om att du kan vara inblandad i en stöld, och bestämt sig för att kolla upp dig. Gå dit, ge dem ett alibi och gå hem. Inget mer med det. Däremot kan du vilja fundera på vem som gett dig som tips till polisen.
Citera
2017-01-10, 20:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Är det inte lika bra och erkänna så kan vi åtminstone försöka få till en strafflindring?
Tack, du kan sluta skriva i den här tråden nu.
Trevlig kväll.

Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Varför ska han erkänna? Han ska ju inte straffas för nått han inte gjort, (om det nu verkligen är som TS säger)
Precis!
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Att bli "polisanmäld" betyder ingenting utanför Aftonbladet, så du kan nog vara lugn.

Min tolkning är att polisen fått ett tips om att du kan vara inblandad i en stöld, och bestämt sig för att kolla upp dig. Gå dit, ge dem ett alibi och gå hem. Inget mer med det. Däremot kan du vilja fundera på vem som gett dig som tips till polisen.

Jag är aldrig ute på kvällar och har alltid alibin så på den fronten känns det lugnt.
Citera
2017-01-10, 21:18
  #7
Medlem
xxxslimxxxs avatar
Har du något minne av att du ska ha torskat för 1-3 år sedan möjligtvis? du kan ju ha legat på hög ett tag sattsäga. för att polisen skulle kalla dig sådär hux flux låter inte alls som något dom lägger resurs på har du ärende nr eller liknande på kallelsen?
Citera
2017-01-10, 21:19
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Är det inte lika bra och erkänna så kan vi åtminstone försöka få till en strafflindring?
strafflindring får man inte av att erkänna
Citera
2017-01-10, 21:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxslimxxx
Har du något minne av att du ska ha torskat för 1-3 år sedan möjligtvis? du kan ju ha legat på hög ett tag sattsäga. för att polisen skulle kalla dig sådär hux flux låter inte alls som något dom lägger resurs på har du ärende nr eller liknande på kallelsen?

Ingenting.
Levt ett lugnt o stilla svensson senaste tio åren
Citera
2017-01-10, 22:13
  #10
Medlem
Borde jag be om att få en advokat eller ser poliser och åklagare det som ett tecken på att vara skyldig?

Jag vill göra en motanmälan på vad detta än gäller!!!
Citera
2017-01-10, 22:26
  #11
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgranskare
strafflindring får man inte av att erkänna
Nej, men erkänner man så kan man förklara varför man begick brottet och därmed påtala förmildrande omständigheter som i sin tur påverkar straffet.
Citera
2017-01-10, 22:29
  #12
Medlem
Råkat köra iväg utan att betala efter tankning en tankspridd dag?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback