Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-10, 16:33
  #1
Medlem
VincentLels avatar
Tjena, jag söker ett program som kan zooma ut. Vill ha kvar orginalstorleken på de program jag har uppe, fast i mindre storlek.

Ursäkta har lite svårt att förklara men här är en bild för illustration: https://i.gyazo.com/ed59b46f59b2f9f2...8a38b0a758.png

Syftet är att kunna multitaska lättare. Vill ha det så som första bilden visar.

Så här ser det ungefär ut nu när jag har uppe alla program:
https://i.gyazo.com/4137f17bdd879115...27a3837316.png

Edit:
Om det finns något sådant program söker jag det till windows och mac. Sen kom jag på att första bilden är alltså när jag alt-tabar ut på min macbook för att få en överblick på vad för program jag har uppe. Ifall jag klickar på någon av dom så förstoras och öppnas dem.

Vill alltså kunna använda programmen när de är förminskade utan att de förstoras.
__________________
Senast redigerad av VincentLel 2017-01-10 kl. 17:03. Anledning: Glömde lite
Citera
2017-01-10, 16:49
  #2
Medlem
Diverges avatar
Nu vet jag inte syftet med det hela men vill du bara ha en överblick kan du göra det i Win10s virtual desktop manager.
Citera
2017-01-10, 17:04
  #3
Medlem
VincentLels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diverge
Nu vet jag inte syftet med det hela men vill du bara ha en överblick kan du göra det i Win10s virtual desktop manager.

Det ser väldigt intressant utifrån mitt syfte. Dock vill jag ha mer än endast överblick. Vill kunna klicka och använda programmen som vanligt.
__________________
Senast redigerad av VincentLel 2017-01-10 kl. 17:13.
Citera
2017-01-10, 17:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Det ser väldigt intressant utifrån mitt syfte. Dock vill jag ha mer än endast överblick. Vill kunna klicka och använda programmen som vanligt.

Du behöver helt enkelt högre upplösning. (Kolla att du har max inställd!) Kanske utan att ha en större fysisk bildyta?

Kolla på de minsta ("lagom" stora!) 4K-skärmar. (Finns även sådana laptop-modeller.)
Citera
2017-01-10, 17:38
  #5
Medlem
VincentLels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Du behöver helt enkelt högre upplösning. (Kolla att du har max inställd!) Kanske utan att ha en större fysisk bildyta?

Kolla på de minsta ("lagom" stora!) 4K-skärmar. (Finns även sådana laptop-modeller.)
Jo sant.

Problemet uppstår mest på min 11¨ macbook som har hyfsat låg upplösning.

Men jag tycker det borde går att lösa på något annat sätt. Annars kanske jag får uppfinna det själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback